pc op zelfde subnet krijgen via crosswire

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ok de titel is misschien niet zo duidelijk maar ik zal het hier verduidelijken.

EDIT: zie tekening @ hieronder

het zit zo, heel m'n netwerk zit op een standaardgateway van 192.168.1.1
nu heb ik een pc die draadloos verbind en moet gaan fungeren als server voor een andere pc die op m'n kamer staat.

wat heb ik dus gedaan:

draadloos gedeeld gezet
netwerkkaarten via crosswire verbonden.
Ip adres van 1e pc op draadloos
192.168.1.3
ethernet op volgende ingesteld: 192.168.1.10 gateway staat niks
ethernet op laatste pc ingesteld: 192.168.1.15 gateway op 192.168.1.1
maar ik krijg geen internetverbinding iemand een idee ?

internet router => draadloos => PC1 => ethernet => crosswire => ethernet=> PC2

router ip is 192.168.1.1
pc1 draadloos IP is 192.168.1.4

PC2 wil ik grag op 192.168.1.15

maar hoe moet ik PC1 zijn ethernetkaart dan instellen zodat ik op PC 2 internet heb

[ Voor 22% gewijzigd door pm1 op 15-04-2009 12:57 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je moet wel je NIC's bridgen dan he :P

Signature

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon bij de draadloze verbinding het sharen aanzetten. Dus bij eigenschappen en dan sharing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:26:
Gewoon bij de draadloze verbinding het sharen aanzetten. Dus bij eigenschappen en dan sharing.
staat aan

edit: internet geven is geen probleem maar het subnet goed krijgen dat is waar ik over struikel

[ Voor 18% gewijzigd door pm1 op 14-04-2009 21:28 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afhankelijk van je besturingssysteem is het een kwestie van alle static ingestelde zooi weer op automatisch zetten. De 2 netwerkadapters selecteren en in het contextmenu kiezen voor bridge. Dan zou het moeten werken.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
mmm bridge net geprobeerd en dat werkt ook niet echt :(

PC 1 draait op widnows XP home en PC2 op pro

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

moet je de pc 1 dan niet instellen als gateway op pc 2?

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:27:
moet je de pc 1 dan niet instellen als gateway op pc 2?
is ingesteld geweest maar dan zet XP de gateway automatisch op een ander subnet

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik hoop dat dit tekeningetje duidelijkheid kan brengen bij iederen van wat het probleem is en wat ik wil bereieken.

Afbeeldingslocatie: http://users.fulladsl.be/spb333/results/situatie.JPG

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

kun je nu van pc 2 pc 1 pingen ?, je moet je wlan kaartje en je bedrade kaart met elkaar bridgen en dan heb je voor de 2 nic's een ip, probeer dan dat ip te pingen van pc 2, lukt dat niet moet je ws je gateway aanpassen naar het ip van je pc1, de dns is dan het ip van je router.

Voor de rest hoef je niks speciaals te doen met subnetten geloof ik, gewoon wat windows zelf invult, iets als 255.255.0.0 zal dat worden ofzo. dat dus op pc 1 en 2 toepassen.

EDIT: als je pc 1 kunt pingen vanaf pc 2 kun je dan eens kijken of je ook je router en/of wlan kastje kunt pingen.

[ Voor 11% gewijzigd door BGB4rn op 15-04-2009 10:41 ]

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:39:
kun je nu van pc 2 pc 1 pingen ?, je moet je wlan kaartje en je bedrade kaart met elkaar bridgen en dan heb je voor de 2 nic's een ip, probeer dan dat ip te pingen van pc 2, lukt dat niet moet je ws je gateway aanpassen naar het ip van je pc1, de dns is dan het ip van je router.

Voor de rest hoef je niks speciaals te doen met subnetten geloof ik, gewoon wat windows zelf invult, iets als 255.255.0.0 zal dat worden ofzo. dat dus op pc 1 en 2 toepassen.

EDIT: als je pc 1 kunt pingen vanaf pc 2 kun je dan eens kijken of je ook je router en/of wlan kastje kunt pingen.
ik zal nog eens een poging doen, maar hij geeft er toch precies problemen bij, de bridge krijgt een IP van 196.165.1.2 ofzo en zowel in m'n LAN kaart als in m'n WLAN kaart staan er geen IP's meer

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

ja dat klopt, je nic's hebben een gedeelt ip dan , dat staat bij de bridge onder properties, en anders in cmd ipconfig/ all typen :)

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:57:
ja dat klopt, je nic's hebben een gedeelt ip dan , dat staat bij de bridge onder properties, en anders in cmd ipconfig/ all typen :)
ik heb net weer een aantal pogingen gedaan om met een bridge te werken, tevergeefs :'(
de bridge krijgt een raar IP volgens mij omdat hij zijn ethernet aanziet als internetverbinding en neit de draadloze verbinding. Ik heb zelfs een straight kabel er al eens tussengeramd om te zien of het een verschil geeft maar ook dat helpt niet.

op PC gaat alles precies goed alles geeft verbinding behalve internet, maar op PC2 krijg ik melding van beperkte verbinding. Ik heb ook de bridge al eens manueel proberen instellen op een IP dazt op het subnet van 'n router zit maar ook dat bracht geen oplossing voor PC 2

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

je moet toch echt die bridge gebruiken geloof ik, kun je niet zelf een ip instellen dat je het zo`n raar ip vindt, zo lang het ip in de zelfde range zit als de rest is het geen probleem als het wat afwijkt..

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:27:
je moet toch echt die bridge gebruiken geloof ik, kun je niet zelf een ip instellen dat je het zo`n raar ip vindt, zo lang het ip in de zelfde range zit als de rest is het geen probleem als het wat afwijkt..
straks ga ik nog een netwerkkaart bijsteken, dan ga ik nog eens proberen voor een bridge en als dat dan nog altijd niet lukt neem ik screenshots en post ik ze wel ;)

ik vind het ook raar dat een bridge niet werkt, weet er toevallig niemand software waarmee ik dit ook kan configureren ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

die software zit in windows :)

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ja achterlijke software wat niet te configureren valt :p ik wil windows wijsmaken dat m'n draadloze verbinding internet is maar hij gebruikt steeds m'n lan heb ik de indruk.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

dan moet je je dns op je pc 1 instellen op het ip van je router :)
de gateway dacht ik ook en bij pc 2 moet je dan de router ook als dns instellen en je pc als gateway en dus geen moeilijke subnet shit :)

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:51:
dan moet je je dns op je pc 1 instellen op het ip van je router :)
de gateway dacht ik ook en bij pc 2 moet je dan de router ook als dns instellen en je pc als gateway en dus geen moeilijke subnet shit :)
heb ik al allemaal eens geprobeerd :( automatische IP configuratie op beide pc's en dan DNS op router IP tevergeefs :'(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

nee je moet de automatische niet gebruiken :P

ik heb even je plaatje gebruikt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/15/1239791886-330.jpg

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:58:
nee je moet de automatische niet gebruiken :P

ik heb even je plaatje gebruikt :P
[afbeelding]
net ven mee liggen proberen maar het werkt niet, ik kan m'n ethernetkaart van pc1 niet op hetzelfde IP steken als m'n draadloze kaart want dat geeft IP conflict

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

als je je draadloze en bedrade bridged, en een ip geeft, dan zou je geen ip conflict moeten hebben aangezien je dan maar 1 ip hebt..

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:25:
als je je draadloze en bedrade bridged, en een ip geeft, dan zou je geen ip conflict moeten hebben aangezien je dan maar 1 ip hebt..
ik ga nu eerst even m'n netwerkkaarten aanpassen , ik heb namelijk een GLAN kaart bijgekocht om de snelheid te verhogen :)

dan zal ik nog eens testen, maar ik vrees er eerlijk gezegd voor, moet ik de cross-wire vervangen door een straight als ik bridge of is dit niet nodig ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

we zitten nou egenlijk wel heel erg te prutsen he ?, kun je niet een 2e WLAN kaart kopen voor in pc2, veel eenvoudiger :P

Signature

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Toch is het zo dat het gewoon zou moeten werken wanneer er verder niks aan routing e.d. aanstaat, en de netwerkkaarten gebridged zijn. De PC aan het kabeltje 'ziet' dan gewoon de router direct..

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:17:
we zitten nou egenlijk wel heel erg te prutsen he ?, kun je niet een 2e WLAN kaart kopen voor in pc2, veel eenvoudiger :P
nee, het zijn 2 a 3 pc's die met GLAN in verbinding staan, ik wil snel data tussen alle servers kunne overzetten via het kleine GLAN netwerkje, maar als ik 2 computers niet eens goed krijg laat staan 3 :(.
Het draadloze zit er gewoon bij om als 1e internetverbinding te hebben en zodat hij zichtbaar is voor andere netwerkgebruikers.

GLAN router is wat te duur om aan te schaffen als je dat zou denken, ik heb 2 netwerkkaarten voor 30 euro terwijl ik anders een router van ongeveer 100 euro moet aanschaffen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
zo ik heb het nog een aantal keer geprobeerd met een netwerkbrug, maar om één of andere reden wil de DHCP server mij geen IP toekennen :(

linkje naar screenshot

en als ik de automatische IP configuratie uitzet en zelf volledig aanvul of enkel DNS server invul of DNS en gateway, het maakt allemaal geen verschil, dan heb ik op beide computers geen internet :'(

edit: net met nog een andere pc geprobeerd, zelfs al is m'n ethernet niet verbonden met iets, vanaf ik de bridge maak tussen LAN en WLAN zit ik op die PC zonder internet :(

[ Voor 55% gewijzigd door pm1 op 15-04-2009 20:57 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
misschien moet ik gewoon een andere manier zoeken zodat ik op het andere subnet ook aan mijn shares kan

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

op het plaatje heb je je bridge nog geen ip gegeven het is een nepperd :P , je moet echt zelf even een ip verzinnen wat in de reeks van je wlan router past.. en het klopt inderdaad dat als je je netwerk bridged dat je dan op de kaarten geen ip hebt, dat zit dan in de bridge als het ware

Signature

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:17:
ja dat gaat hoor, ik zal het kort even schetsen ;)

ethernet kabel ligt tot kamer hiernaast, maar ik mag hem neit doortrekken tot op mijn kamer, daarom WLAN.

wat ik nu heb gedaan is een GLAN netwerkje op m'n eigen kamer begonnen met maar 1 draadloze aansluiting naar het internet.
omdat deze computers op mijn kamer vooral veel en grote bestanden hebben wil ik dat ik alles hier kan sharen over een GLAN netwerk omdat dit veel sneller is. Maar tegelijkertijd wil ik ook kunnen remote desktoppen op die pc's vanop het andere netwerk uit.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:39:
op het plaatje heb je je bridge nog geen ip gegeven het is een nepperd :P , je moet echt zelf even een ip verzinnen wat in de reeks van je wlan router past.. en het klopt inderdaad dat als je je netwerk bridged dat je dan op de kaarten geen ip hebt, dat zit dan in de bridge als het ware
heb ik geprobeerd

IP 192.168.1.10
subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

verschillende combinaties van invullen en openlaten geprobeerd zonder resultaat op 2 pc's

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• BGB4rn

BGB4rn

gaat ook zeker niet werken op pc 2, daar ,moet je ook het ip van je pc 1 hebben als gateway, en 192.168.1.1 als dns.

Signature

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je "internet delen" gebruikt moet het draadloos en wired netwerk niet op hetzelfde subnet... Helaas kan internetdelen van windows niet een ander adres toewijzen, of ben je aan het bridgen?

lamaar, heb topic niet geod gelezen zie ik nu

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 15-04-2009 22:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

BGB4rn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:09:
gaat ook zeker niet werken op pc 2, daar ,moet je ook het ip van je pc 1 hebben als gateway, en 192.168.1.1 als dns.
Je moet als gateway niet het IP adres hebben van PC1 maar het IP adres van de router. Een bridge is namelijk een laag 2 "brug" die al het verkeer dat binnenkomt op de LAN kaart en bestemd is voor (het mac-adres van) de router of een ander apparaat op je WLAN via de wireless kaart doorstuurt.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:26:
[...]

Je moet als gateway niet het IP adres hebben van PC1 maar het IP adres van de router. Een bridge is namelijk een laag 2 "brug" die al het verkeer dat binnenkomt op de LAN kaart en bestemd is voor (het mac-adres van) de router of een ander apparaat op je WLAN via de wireless kaart doorstuurt.
anyhow wat je beide voorstelt werkt nog altijd niet, het lijkt precies alsof de DHCP server van m'n netwerk het IP adres niet kan/wil toewijzen. ik kan niet eens vanuit m'n bridge computer m'n router pingen :?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik heb weer iets nieuw gevonden wat me ook wel raar is.

in m'n werkgroep dat ik thuis heb zie ik op PC 1 alle pc's in het hele netwerk, als ik nu op een andere pc ga kijken die ik alle PC's buiten PC2. op zich geen probleem maar als ik dan op de shares van PC1 wil gaan lukt dit niet om één of andere reden, ookal staan m'n shares aan

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
na lang knoeien, lezen en zoeken vond ik ineens in google dit:

http://www.microsoft.com/...t/crawford_02april22.mspx

het probleem lijkt maar tijdelijk opgelost te zijn, als ik de bridge maak loopt m'n belkin utility vast en vraag hij om een rapport te verzenden, dan gaat alles een half uurtje goed en dan ineens knapt de verbinding uit :(

[ Voor 35% gewijzigd door pm1 op 16-04-2009 16:36 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1