Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit wel in de juiste forum post maar ik heb een behoorlijk probleem

IK heb een onweerdetectie die screens maakt en die opslaat als .bmp's daarna verandert hij ze in .jpg en upload die naar mijn server.

http://www.weerstationmedemblik.nl/weer/real.bmp goed
http://www.weerstationmedemblik.nl/weer/real.jpg fout

het vreemde is dat ik een 2e detectie heb draaien, exact dezelfde instellingen,software

www.meteo-in.nl/spijkernisse/real.bmp <- goed ( ja ik weet het, het is spijkenisse)
www.meteo-in.nl/spijkernisse/real.jpg <-- ook goed.

Ik heb zelfs vandaag uit pure wanhoop de server opnieuw geinstalleerd, detectiesoftware erop nieuw op..

Resultaat, alles bleef bij het zelfde. .bmp is goed, .jpg is fout

Server is een Q9450 onder windows met een 9600GT videokaart

De server in Spijkenisse is een oude p3 met een simpel kaartje onder windows 2000.

In het begin werkte het probleemloos.

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden nu.

Daarom mijn vraag om hulp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:25
Wow beetje deluxe hardware voor weerstation?

Op mijn werk hebben we er een draaien (wel simpel) en dat werkt met een P3 450MHz en 512MB en ook Windows 2000. XP was niet stabiel met de software (Davis). Schijnt nu opgelost te zijn inmiddels maar ik update gewoon en blijf nog even op 2000.

Het enige wat mij echt opvalt is bij mij doet hij alleen maar GIF afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 21:48
Komt door de compressie van JPG. JPG heeft een baggercompressie, en maakt niet zulke mooie scherpe lijnen als BMP, en daar zit de fout. Dat kan ook meteen de reden zijn waarom de kleuren anders worden.

De goede foto's zijn wel mooi omdat je beter geschikt zijn voor JPG, het is een type bestand waar JPG voor is ontworpen (echte foto's).

Verder geef je heel weinig info, met welk programma zet je ze eigenlijk om naar JPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:51:
Komt door de compressie van JPG. JPG heeft een baggercompressie, en maakt niet zulke mooie scherpe lijnen als BMP, en daar zit de fout. Dat kan ook meteen de reden zijn waarom de kleuren anders worden.

De goede foto's zijn wel mooi omdat je beter geschikt zijn voor JPG, het is een type bestand waar JPG voor is ontworpen (echte foto's).

Verder geef je heel weinig info, met welk programma zet je ze eigenlijk om naar JPG?
http://www.aninoquisi.com/lightning2000.htm dit programma doet alles. De detectie besturen, de boel omzetten, en uploaden.

Bij detectie 2 werkt het prima, bij detectie 1 niet. Terwijl detectie 1 toch betere hardware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update..

had ook mailtje gestuurd naar de maker.. Die heeft heel snel geantwoord. bleek dat ik ik het software niet de optie .bmp moest aanvinken :)

probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cool dat je de oplossing nog even meldt d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Inderdaad top van je d:)b

Dit topic hoort alleen inderdaad niet hier te staan. In dit subforum maken we zelf mooie plaatjes en wordt alleen de software die daarvoor gebruikt wordt besproken :)

Jouw ex-probleem past denk ik beter hier of hier (die laatste is misschien beter ivm het serverspul).

Maar hier iig niet :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja wist het ook niet zeker of het hier wel moest. Maar ik ben dolblij dat het nu werkt zoals het moet werken :)

laat nu het onweer maar losbarsten. ff server stress testen :)
Pagina: 1