Toon posts:

Macbook accepteert geen ip-adressen via ethernet & Airport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem hier.

Mijn Macbook (OSX 10.5.6) accepteert sinds enige dagen geen ip-adres meer van het modem / router / aiport express.
Mijn originele opstelling is als volgt:

Alice internet --> Airport Express --> Laptop (win XP) & Macbook wireless

Dit werkte tot voor kort prima op beide apparaten. Ze kregen netjes een ip-adres in de 172.19.3.x range (door Alice copperjet modem).

Echter sinds enkele dagen geeft mijn macbook de volgende melding: 'AirPort heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen.'

Dit blijft hij zeggen in alle volgende gevallen:
- via airport express
- direct op het modem
- met een andere router er tussen (zowel wifi als kabel)

De laptop / ps3 / telefoon kunnen wel allemaal via wifi / kabel op internet.

Nu heb ik de macbook toch op internet door alles handmatig (ip / subnet /router) in te stellen. Maar zo hoort het toch niet.

Wat ik al gedaan heb:
- Modem gereset / fabrieksinstellingen hersteld
- Aiport Express gereset / helemaal opnieuw geconfigureerd
- Macbook ethernet en Airport verwijderd en opnieuw toegevoegd

Iemand bekend met dit probleem of een idee hoe dit is op te lossen? 8)7

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Knal eens wireshark op dat ding en doe wired een DHCP aanvraag, kijk dan eens naar de trace, legt hij uberhapt wel contact met jou DHCP server of gebeurd er heel iets anders? Aan de hand van de dingen die je hebt geprobeerd lijkt het wel of er helemaal geen DHCP reqeust van je MacBook vertrekt en zou ik het dus eerder zoeken in je Mac (Firewall of ed?) dan naar een factor in je netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Herby op 15-04-2009 17:59 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:59:
Knal eens wireshark op dat ding en doe wired een DHCP aanvraag, kijk dan eens naar de trace, legt hij uberhapt wel contact met jou DHCP server of gebeurd er heel iets anders? Aan de hand van de dingen die je hebt geprobeerd lijkt het wel of er helemaal geen DHCP reqeust van je MacBook vertrekt en zou ik het dus eerder zoeken in je Mac (Firewall of ed?) dan naar een factor in je netwerk.
Bedankt voor je input!

Ik heb nog eens hetzelfde riedeltje doorlopen van airport express opnieuwe instellen, modem, macbook en nu krijgt hij weer een ip-adres. Hopen dat het zo blijft.