Hallo
Ik begin nu een beetje OOP te scripten in Python. Nu heb ik gewoon een paar vraagjes. Ik heb al hulp gevraagd op wat Engelse forums maar omdat ik 14 ben kon ik het niet helemaal volgen. Hopelijk lukt dat hier beter
.
Dit scriptje werkt prima alleen toch nog wat vragen:
1. __init__ is er toch voor om waarde mee te geven aan een Python class zodat je dat niet allemaal via functions moet doen?
2. Waarom dat self? Ik snapte dat een beetje maar een wat betere uitleg zo mooi zijn.
3. Je hebt ook nog een __del__ wat doet dat?
4. Waarom werkt het niet als ik bijvoorbeeld in de functie alleinfo() een variabele maak genaamd "name = name" en dan de:
Vervang door
Sorry voor al de vragen, hopelijk kan iemand me toch helpen _0_.
Alvast super bedankt!
Pynthon
Ik begin nu een beetje OOP te scripten in Python. Nu heb ik gewoon een paar vraagjes. Ik heb al hulp gevraagd op wat Engelse forums maar omdat ik 14 ben kon ik het niet helemaal volgen. Hopelijk lukt dat hier beter
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #!/usr/bin/env python class Student: def __init__( self, name, adres, age, klas ): self.name = name self.adres = adres self.age = age self.klas = klas def alleinfo( self ): print "Naam: %s" % ( self.name ) pyn = Student( "Pynthon", "Street 12", 14, "b2e" ) pyn.alleinfo() |
Dit scriptje werkt prima alleen toch nog wat vragen:
1. __init__ is er toch voor om waarde mee te geven aan een Python class zodat je dat niet allemaal via functions moet doen?
2. Waarom dat self? Ik snapte dat een beetje maar een wat betere uitleg zo mooi zijn.
3. Je hebt ook nog een __del__ wat doet dat?
4. Waarom werkt het niet als ik bijvoorbeeld in de functie alleinfo() een variabele maak genaamd "name = name" en dan de:
Python:
1
| print "Naam: %s" % ( self.name ) |
Vervang door
Python:
1
| print "Naam: %s" % ( name ) |
Sorry voor al de vragen, hopelijk kan iemand me toch helpen _0_.
Alvast super bedankt!
Pynthon