Twijfel tussen Compaq CQ60 en MSI EX623

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik twijfel momenteel tussen 2 laptops.

Wat ik er op doe; dagelijks internetten/office en dergelijke,
ik heb vaak wel veel naast elkaar open staan,
verder doe ik de sims 2 en over een aantal maanden de sims 3.. wat nog redelijk wat vraagt voor zo'n spel.
Verder sluit ik m'n laptop af en toe aan op TV, en binnenkort is er een FullHD tv in huis, dus hdmi zou niet verkeerd zijn.

Nou is mn twijfel:

MSI EX623-070NL voor €533,-:
http://www.laptopshop.nl/product/66300/msi-ex623-070nl.html
HDMI aansluiting maar zónder geluid, dus alleen het beeld werkt (is een foutje, ze verkopen deze laptops dan ook niet als zijnde met HDMI, maar van MSI heb ik dit dus vernomen)
Nvidia 9500M videokaart 512 MB (klasse 2 op notebookcheck.nl)
Intel Dual Core T3400 2,16Ghz processor
3 GB geheugen (of 4, nja, dat maakt niet zoveel uit)
VGA-aansluiting
Bluetooth
2 jaar garantie

Compaq CQ60-206ed voor €608,-:
http://h10010.www1.hp.com...9318-3837670-3869816.html
HDMI aansluiting
VGA aansluiting
Nvidia 9200M videokaart 256 MB geheugen (klasse 3 op notebookcheck.nl)
Géén bluetooth
DVD brander met Lightscribe (vind ik wel leuk haha)
Intel Dual Core T3400 2,15 Ghz processor
4 GB geheugen
1 jaar garantie

Ik weet dat het lastig is om iets voor iemand aan te raden, omdat het natuurlijk echt persoonsafhankelijk is.. maar als jullie naar het prijsverschil kijken en verschil in specificaties, waar zou dan jullie voorkeur naar uitgaan? Ik zoek dus minimaal een klasse 3 videokaart, en een redelijke processor (notebookcheck heeft een benchmarks list en wil m op max 50e plek hebben van notebookprocessors), het liefst HDMI en ook het liefst bluetooth dat gebruik ik wel regelmatig, en s-video of VGA is handig om op mn oudere TV aan te sluiten die geen HDMI heeft..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zijn er nog andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden, of niet. Want persoonlijk vind ik bijvoorbeeld draagbaarheid en stevigheid ook zeer hoog staan :)

Hoe verbind je de audio met je TV? Bijvoorbeeld een 5.1 set? Of gewoon al het geluid regelen vanuit de TV.
Beide hebben gelukkig een VGA en HDMI aansluiting. Dit is al een positief ding :) Lekker gemakkelijk in de omgang.

Maar als je mijn echte mening wil hebben zou ik persoonlijk geen van beide merken nemen. Om de simpele reden dat hoewel ze goedkoop zijn! De kwaliteit in beide merken zeer wisselend is. Het ene model is vrij goed en het andere valt na een jaar bijna van armoede uit elkaar. Zelf heb ik ervaringen gehad met HP/Compaq. Werkte perfect tot het moment dat hij het niet meer deed..... Dat heb ik geweten. 3 Maanden later had ik nog steeds hem niet goed gerepareerd terug en heb toen mijn geld terug gekregen....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Check Wehkamp (of Modern Electronics) !!!
Compaq Presario CQ60-300SD laptop

Bestelnummer: 867-20-459
Vergelijkbaar artikel

Levertijd: 2 à 3 dagen
Garantie 1 jaar garantie standaard
3 jaar garantie (99.-)

399.-

Dan valt die MSI al gauw of toch?!

Ik zit met ook zoiest, maar mijn alternatief is dus de Fujitsu Siemens Amilo

• Florine
Touchdomex schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:50:
Zijn er nog andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden, of niet. Want persoonlijk vind ik bijvoorbeeld draagbaarheid en stevigheid ook zeer hoog staan :)

Hoe verbind je de audio met je TV? Bijvoorbeeld een 5.1 set? Of gewoon al het geluid regelen vanuit de TV.
Beide hebben gelukkig een VGA en HDMI aansluiting. Dit is al een positief ding :) Lekker gemakkelijk in de omgang.

Maar als je mijn echte mening wil hebben zou ik persoonlijk geen van beide merken nemen. Om de simpele reden dat hoewel ze goedkoop zijn! De kwaliteit in beide merken zeer wisselend is. Het ene model is vrij goed en het andere valt na een jaar bijna van armoede uit elkaar. Zelf heb ik ervaringen gehad met HP/Compaq. Werkte perfect tot het moment dat hij het niet meer deed..... Dat heb ik geweten. 3 Maanden later had ik nog steeds hem niet goed gerepareerd terug en heb toen mijn geld terug gekregen....
Ik verbind bij mijzelf (op kamers) het gewoon via S-video of VGA en geluid via minijack. Heb wel een 5.1set maar helaas zonder audio ingang...
bij mijn ouders thuis krijgen we dus een fullHD tv met HDMI, en op den duur komt daar wel een 5.1 set bij met audio-aansluiting, maar weet nog niet wanneer.

Beide hebben inderdaad HDMI alleen het HDMI geluid in de MSI werkt dus niet, wat op zich wel belangrijk kan zijn want als je alleen beeld aansluit, en je geluid apart moet aansluiten, moet het wel op hetzelfde kanaal op je TV uitkomen... dat is nog de vraag.

Ik vind zelf de 2 jaar garantie een groot pluspunt, want bij mij gaat altijd alles na een jaar kapot.. 2 jaar garantie ben ik dus wel fan van ;)

Verder vind ik natuurlijk degelijkheid van belang, draagbaarheid ook maar staat niet bovenaan.. t liefst heb ik 16 inch

Welk merk zou jij aanraden?

[ Voor 3% gewijzigd door Florine op 14-04-2009 20:30 ]

• Florine
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:19:

Vergelijkbaar artikel

3 jaar garantie (99.-)

399.-

Persoonlijk vind ik die videokaart net te slecht, en de processor al helemaal.. is inderdaad een erg mooie prijs, dat wel!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:19:

Vergelijkbaar artikel

3 jaar garantie (99.-)

399.-

Heb je werkelijk wel naar de verschillende specificaties van die Compaq die jij aandraagt gekeken? :+ Daar zit vrij veel verschil in op alle fronten! Hij is slomer (sempron), minder werkgeheugen, zwakkere grafische kaart, kleinere HD, kleiner scherm. Zo kan ik het ook wel _O-

Hier een Acer Aspire one :D kost je geen drol en kan ook genoeg wat valt de rest toch af :+ :>
Sarcasme FTW! :>
Florine schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:29:
[...]

Ik verbind bij mijzelf (op kamers) het gewoon via S-video of VGA en geluid via minijack. Heb wel een 5.1set maar helaas zonder audio ingang...
bij mijn ouders thuis krijgen we dus een fullHD tv met HDMI, en op den duur komt daar wel een 5.1 set bij met audio-aansluiting, maar weet nog niet wanneer.

Hierbij moet je wel nagaan hoe hij uiteindelijk thuis word aangesloten :) Aangezien als je geluid via HDMI WIL versturen je het liefste natuurlijk wel digitaal surround geluid verstuurd naar de TV en die het ook weer DIGITAAL doorstuurd naar je versterker :)

Beide hebben inderdaad HDMI alleen het HDMI geluid in de MSI werkt dus niet, wat op zich wel belangrijk kan zijn want als je alleen beeld aansluit, en je geluid apart moet aansluiten, moet het wel op hetzelfde kanaal op je TV uitkomen... dat is nog de vraag.

Meestal is het analoog aansluiten van TV geluid en ondertussen digitaal beeld nog niet mogelijk. Dit is dus wel vrij belangrijk om rekening mee t

Ik vind zelf de 2 jaar garantie een groot pluspunt, want bij mij gaat altijd alles na een jaar kapot.. 2 jaar garantie ben ik dus wel fan van ;)
Standaard krijg je al 2 jaar garantie van de fabrikant. Dus eigenlijk zou het niet mogen uitmaken :D

Verder vind ik natuurlijk degelijkheid van belang, draagbaarheid ook maar staat niet bovenaan.. t liefst heb ik 16 inch

Welk merk zou jij aanraden?

Merken zelfs. Lenovo, Toshiba, Fujitsu
Heb het er maar in het zwart bijgezet :> :P

[ Voor 49% gewijzigd door Touchdomex op 14-04-2009 20:50 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Het gaat je niet makkelijk af op GoT ;) maar als je je vragen in [NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2009 post dan gaat die niet op slot ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.