Problemen in windows2000

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik heb sinds kort een Tbird 1ghz met een Asus a7V133 moederbord en een Diamond Viper V770 (had ik nog). Met mn celeron 500 werkte alles in windows2000, maar nu kan ik UT niet meer in 32bit draaien, en in Half-Life werkt opengl niet. Hoe verhelp ik dit? Ik gebruik dx8 en det 7.17

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb net Hitman - Codename 47 geporbeerd, en dat werkt wel gewoon. Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb al meerdere detonaters geprobeerd zonder verschil.

• Dr_Frickin_Evil
iemand?

Verwijderd

heb je via drivers geinstald ??

ik heb hier alles ntfs en draaid gewoon ..

maybe drivers van video kaart bij mij loopt het perfect !

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb de via4-in-1 drivers die op de asus cd stonden (4.25 dacht ik) geinstalleerd. Moet ik andere installeren?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Er zijn al een nieuwere. Hier http://www.charnleys.co.uk/nvmax/ staat de laatste versie onder 'critical'.

• Dr_Frickin_Evil
ik zal t eens proberen. Bedankt!

Verwijderd

mm maybe ligt het daar aan
maar windows 2000 meot zonder meer goed draaien op je systeem

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is redelijk bekend dat Half-Life niet met de 7.17 werkt. Gebruik de 7.52 of gewoon good old 6.47 (dezelfde performance).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr_Frickin_Evil
Het ligt ook niet aan de via 4in1 drivers. Ik denk dat het aan die k*t directx 8.0 ligt. Eerst maar ns ff andere detonators proberen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 februari 2001 11:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Het ligt ook niet aan de via 4in1 drivers. Ik denk dat het aan die k*t directx 8.0 ligt. Eerst maar ns ff andere detonators proberen
Heb je wel gelezen wat ik zei? Half-Life werkt niet met de 7.17, dus het zit inderdaad niet in de Via drivers. Er zijn problemen met HL in OpenGL of DX met de 7.17.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Heb zelf een soortgelijk systeem, ik haal onder 2000 betere resultaten, 3dmarks, dan onder WinME.

Ik heb det6.5, DirectX8, Via4in1 4,28 en Service pack 1 geinstalleerd
SUX6

• Dr_Frickin_Evil
Op woensdag 28 februari 2001 11:16 schreef Exirion het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen wat ik zei? Half-Life werkt niet met de 7.17, dus het zit inderdaad niet in de Via drivers. Er zijn problemen met HL in OpenGL of DX met de 7.17.
Bedankt voor je tip. HalfLife draait nu.... even en dan loopt het vast ;(, met de 6.34 drivers althans. Dan maar ff de 6.5 proberen, anders win2k opnieuw erop en geen dx8 meer. Wat voor videokaart heb jij trouwens MCSET?

Verwijderd

Mijn systeem is als volgt:

MSI K7T pro-2a, duron 800@1000, Viper770
De rest boeit nu even niet.

Ik heb ook veel problemen gehad maar met de huidige drivers, zie boven, loopt het echt superstabiel, ook totaal geen problemeen met directx 8 voor win2000

dus, sux6

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 februari 2001 11:28 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Dan maar ff de 6.5 proberen, anders win2k opnieuw erop en geen dx8 meer.
Met een Geforce is 6.47 het beste, maar volgens mij kun je met een TNT2 het beste nog de 3 of de 5 serie gebruiken. Heb je 5.22 ofzo al geprobeerd? 3.68?

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb de 5.** drivers geprobeerd, maar dan werkt opengl helemaal niet (zo zegt ie in Halflife tenminste). Nu draai ik weer 6.50, en dat werkt goed, ik heb alleen nog 1 probleem met UT, zolang ik in direct3d 16bit draai, gaat alles goed, maar als ik 32bit selecteer, dan zijn het menu en mn cursor niet zichtbaar meer. Ligt dit aan de UT versie (4.36) of ergens anders aan?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 februari 2001 12:07 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik heb de 5.** drivers geprobeerd, maar dan werkt opengl helemaal niet (zo zegt ie in Halflife tenminste). Nu draai ik weer 6.50, en dat werkt goed, ik heb alleen nog 1 probleem met UT, zolang ik in direct3d 16bit draai, gaat alles goed, maar als ik 32bit selecteer, dan zijn het menu en mn cursor niet zichtbaar meer. Ligt dit aan de UT versie (4.36) of ergens anders aan?
Het heeft 2 jaar geduurd voordat de originele Unreal een beetje fatsoenlijk draaide, en met UT zijn ook de nodige problemen en talloze patches geweest. Dus... ik ben geneigd te zeggen dat het wel eens heel erg aan UT zou kunnen liggen ;)

• Dr_Frickin_Evil
:)
Ik hoop het
Pagina: 1