PIII of Athlon (in gamingpc met GeForce DDR)

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ik wil eind deze maand/begin volgende maand een nieuwe pc kopen, alleen zit ik nog te twijfelen tussen een Athlon en een PIII.

Deze pc zal dus voornamelijk voor gaming gebruikt worden (en ik wil er dus een GeForce DDR inhebben die nogal klote schijnt te werken met de huidige Athlons).....

De KX133 chip van VIA zal eind deze maand nog niet verkrijgbaar zijn denk ik, dus die mis ik =(....

Dus:

- PIII vs Athlon

Gadgeteer

Verwijderd

Rookstar:
Asus K7M en Asus V6800. Dus een Athlon.

Maar bij de weg, ik zou echt nog even wachten totdat de KX133 planken er zijn. Gaat toch om aardig wat centen en dan kun je pas een "goede" keuze maken.

• TheDuke
  • Niet online
overduidelijk de P3
zoals je al zei ... het is niet te hebben dat je elke 30 minuten moet rebooten als je pc weer eens hangt door die kut mobo's en incompatibiliteit / instabiliteit van amd...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Is PIII met bugs beter als Athlon met wat aanvangsproblemen die eenvoudig te verhelpen zijn ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Go for de Athlon.
Betere games CPU.
Als je zo'n Athlon in combinatie neemt met een Geforce DDR en min. 128 mb intern en een 7200 rpm ide HD (of natuurlijk scsi) dan heb je echt een goede PC!

Verwijderd

gdew: precies

theduke: waarom verraad je gelijk je niveau
:( Kijk ook eens o.a. op de creative annihilator nieuwsgroep. Zul je zien dat er nog steeds wazige P3 plank problemen zijn.
De GeForce zorgt voor erg veel "noise" op de AGP bus en is dus de kans op problemen op alle systemen groot. Voor de Athlon is hier tenminste een "fix" voor. Zul je bij veel P3 systemen nog naar moeten zoeken.

Voor de meeste kans op stabiliteit is 't beste om een TNT2(Ultra) of G400(MAX) te kopen. Heb ik allemaal al perfect stabiel op een K7M zien draaien.

Verwijderd

AMD. Geen crashes of iets van dien aard, zoals The Duke suggereert. De mobo en de processor zijn zeer stabiel. Voor de videokaart zijn speciale drivers nodig maar die zijn er. Daarbij is AMD veel sneller dan Asus/Intel. Bovendien ook goedkoper, mocht dat meetellen....
Dus geen twijfel mogelijk: AMD.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Leuk Athlon en dan AGP 1x moeten draaien ivm compatibiliteitsproblemen ... heb je veel profijt bij je snelle GeForce ...

De minder snelle Athlons scoren beter tov de minder snelle PIII's maar dat verschil wordt bij de snellere PIII's vs snellere Athlons rap kleiner => hangt het er ook vanaf welke snelheid je wil gaan kiezen!

Verwijderd

Daneel: laat maar eens zien hoeveel voordeel AGP2x heeft tov AGP1x. Zit meer tussen je oren :)

Verwijderd

Is er een van jullie die per ongeluk de Game benchmarks van de Coppermine's met de Athlon's heeft vergeleken ?? Waarschijnlijk niet stelletje papegaaien . Hieruit bleek namelijk dat de P3-Coppermine dankzij het on-die cache sneller was dan de Athlon . De floating point berekeningen doet de Athlon weliswaar sneller maar blijkbaar is dat niet alleen bepalend . Problemen met de Geforce hebben ze trouwens allebei en ze zijn beide ook zeer goed te OC'en alleen de Athlon misschien iets verder maar de Coppermine weer veel makkelijker .

• Sander|IA
  • Laatst online: 06-04 17:01
De snelheidsverschillen tussen de Athlon en de Coppermine zijn minimaal dus kwalificaties als "roels" en "sux" zijn niet op hun plaats. Op dit moment zijn de moederborden voor Intel chips beter en kan je de Coppermine zonder rokende soldeerbout of goldfinger devices overklokken. Met name de "e" versies zijn erg interessant. Veel mensen draaien de Coppermine 500e op een VIA plankje op 5*133. Als solderen geen probleem is dan is de Athlon natuurlijk ook zeer goed overklokbaar hoewel je snel moet zijn als je nog een Athlon 500 wil hebben. Het gelazer met videokaarten is met de Athlon aanzienlijk minder dan met SS7 maar gezien het aantal AGP patches en speciale Geforce Athlon drivers nog niet zo probleemloos als met Intel systemen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Is PIII met bugs beter als Athlon met wat aanvangsproblemen die eenvoudig te verhelpen zijn ?
Wat is het verschil tussen een "aanvangsprobleem" en een bug?

oja.. een als het van intel komt is het een bug en als het van amd komt een "aanvangsprobleem"

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• TheDuke
  • Niet online
geforce/athlon kan niet op agp 2x...
en dus is de fantastische fix (!!!) van amd: zet de agp op 1x en dat is dan een wereldoplossing...

intel met moederbord dat geen 3 rambus sloten aankan en deze verlaagt naar 2 en dan krijg je van die verhalen: "wat een lamers, kunnen ze niet eens gewoon fixen enzo"

die amd aanhangers moeten toch eens wat consequenter zijn...
verder knalt de piii de athlon eruit op hogere kloksnelheden... http://www.anandtech.com/html/articledisplay.cfm?document=1099
lees dat voor de lol...
kunnen al die amd-ers eens iets leren...

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

Ik krijg binnenkort een PIII-500E (Coppermine met OnDie cache). Ik heb overwogen om over te stappen op Athlon, maar het is toch die 'E' geweest die mij bij Intel houdt. Was wel een probleempje, want van de modellen onder 600MHz bestaat geen Slot1 versie, en de Socket370->Slot1 converters werken ook niet, want die gaan uit van PPGA370 terwijl de Coppermine FCPGA370 is. Maar dat gaat binnenkort verholpen worden met een Slocket 2 converter die het wel voor elkaar krijgt. :)

(Mijn) conclusie:
PIII (Katmai) vs. Athlon: Athlon
PIII (Coppermine) vs. Athlon: PIII

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Pagina: 1