Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Bestaat een mobiel 'familieabonnement' in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken bij verschillende Nederlandse providers maar is er een NL Provider die bijv. Familie plannen aanbied. Woon op het moment in Amerika en T-mobile heeft een familieplan en een aantal andere.

Ik weet niet of dat ook zo in Nederland is. Alvast bedankt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat bedoel je precies met een familieplan? Geef daarbij nog even aan waar je zelf naar hebt gezocht. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb er nog nooit van gehoord hier in NL, dus ik denk dat we het hier gewoon niet hebben :)

Een 'plan' heet hier overigens 'abonnement'.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Misschien bedoeld ie net zoals bij een bedrijf dat je met 1 abbonement meerdere mensen kunt bellen. Je hebt dan ook meerdere telefoonnummers met een reeks.

[ Voor 22% gewijzigd door Dothan op 14-04-2009 19:12 ]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
Jah uhm sorry heb lang het woord abonnement niet meer gebruikt vandaar :)

Een familieabonnement is een abonnement met (zoals elke abo) een set minuten die je met meerdere lijnen deelt onder 1 abonnement.

voorbeeld:
http://www.t-mobile.com/s...rstTile2&WT.mc_t=OnsiteAd

• pven
  • Niet online
Je krijgt een titelfix kado van me. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:20:
Je krijgt een titelfix kado van me. :Y)
Dank U Wel :)

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Vodafone hier iets wat er op lijkt, namelijk "Vodafone onder ons" http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/onderons/

Hierbij kun je met 4 personen gratis naar elkaar bellen voor maar 10 euro maar je moet wel allemaal een vodafone abonnement of prepaid hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Flipke84 op 14-04-2009 19:25 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:28

Nakebod

Nope.

Letterlijk genomen hebben "wij" dat hier niet.
Wel bieden aanbieders (IIG T-Mobile) een dienst aan die MyFaves heet, tot 5 personen, 50% korting op de normale bel/sms kosten, denk dat ze dan wel allemaal bij T-Mobile moeten zitten.
Andere aanbieders zullen een soortgelijke constructie ook wel hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Nakebod op 14-04-2009 19:26 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In NL zijn de families niet zo groot als in de US volgens mij. Meer dan 3 kids is hier al een uitzondering ;)
Bij mijn weten zijn er dan ook niet echt operators die dit aanbieden. In NL gaat overigens heel veel van de mobiele telefonie via een abonnement, en niet prepaid. De abo's kosten hier dan ook bijna geen drol - al zal die drol naar US maatstaven misschien wel groter zijn als verwacht ;)
Wel is het zo dat je vaak net iets goedkoper belt naar een ander nummer van je eigen provider, maar ook dat willen ze meen ik af gaan schaffen (of is dat een klok - klepel verhaal?).

Als je echt iets dergelijks wilt kun je eens naar bedrijfsabo's kijken. Daar heb je wel een inschrijving als bedrijf voor nodig dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:44
Nakebod schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:25:
Letterlijk genomen hebben "wij" dat hier niet.
Wel bieden aanbieders (IIG T-Mobile) een dienst aan die MyFaves heet, tot 5 personen, 50% korting op de normale bel/sms kosten, denk dat ze dan wel allemaal bij T-Mobile moeten zitten.
Andere aanbieders zullen een soortgelijke constructie ook wel hebben.
Maakt niets uit met MyFaves, mag naar elk nummer voor 50% korting... :)

EDIT: Elk binnenlands nummer..

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:30:
In NL zijn de families niet zo groot als in de US volgens mij. Meer dan 3 kids is hier al een uitzondering ;)
Bij mijn weten zijn er dan ook niet echt operators die dit aanbieden. In NL gaat overigens heel veel van de mobiele telefonie via een abonnement, en niet prepaid. De abo's kosten hier dan ook bijna geen drol - al zal die drol naar US maatstaven misschien wel groter zijn als verwacht ;)
Wel is het zo dat je vaak net iets goedkoper belt naar een ander nummer van je eigen provider, maar ook dat willen ze meen ik af gaan schaffen (of is dat een klok - klepel verhaal?).

Als je echt iets dergelijks wilt kun je eens naar bedrijfsabo's kijken. Daar heb je wel een inschrijving als bedrijf voor nodig dan.
Met die kosten onderling is het volgens mij ondertussen aardig gelijk getrokken, hoewel je natuurlijk bij zakelijke abonnementen dat weer veel ziet. Wij hebben op het werk vodafone, en naar elkaar bellen is weer goedkoper dan naar anderen, dus dat is ook weer een soort van familieabonnement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mensen het beetje verkeerd begrijpen.

Een familieabonnement zijn 4 telefoons (met 4 individuele nummers onder 1 abonnement.)
Die gesamelijk minuten delen.

Dus je koopt een abonnement met bijv. 1000 minuten.
Dan kunnen die 4 lijnen van die 1000 minuten gebruik maken.

Myfaves in Amerika is veel beter. Gratis bellen naar 5 nummers die je kiest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 19:41 ]

• pven
  • Niet online
Ik ben wat in de war doordat je de term 'lijnen' gebruikt: heb je het over mobiel bellen of bellen via een vaste lijn?

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:43:
Ik ben wat in de war doordat je de term 'lijnen' gebruikt: heb je het over mobiel bellen of bellen via een vaste lijn?
Meerdere Mobiele telefoons met ieder een verschillend nummer onder 1 abonnement.
Sorry, spreek nauwelijks Nederlands hier dus moet de woorden terug vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 19:50 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 19:27
waarvoor wil je die 1000min vooral gebruiken? onderling bellen?

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:57:
waarvoor wil je die 1000min vooral gebruiken? onderling bellen?
Okay, zoals het hier werkt in de VS, je hebt een abonnement. Wij hebben 4 telefoons onder dat abonnement.
1. Ik
2. Mijn vrouw
3. Schoonzuster
4. Schoonouders

Dat plan heeft 700 minuten die je kunt gebruiken om te bellen naar elk nummer, als deze 700 minuten op zijn dan bel je voor $0,45 per minuut.
Deze 700 minuten zijn te gebruiken door alle 4 de telefoons.

Onderling bellen (T-Mobile naar T-Mobile) is hier gratis dus dan gebruik je geen minuten.

Ik hoop dat dat het een beetje uitlegt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:
[...]

Okay, zoals het hier werkt in de VS, je hebt een abonnement. Wij hebben 4 telefoons onder dat abonnement.
1. Ik
2. Mijn vrouw
3. Schoonzuster
4. Schoonouders

Dat plan heeft 700 minuten die je kunt gebruiken om te bellen naar elk nummer, als deze 700 minuten op zijn dan bel je voor $0,45 per minuut.
Deze 700 minuten zijn te gebruiken door alle 4 de telefoons.

Onderling bellen (T-Mobile naar T-Mobile) is hier gratis dus dan gebruik je geen minuten.

Ik hoop dat dat het een beetje uitlegt.
Ik snap het wel, maar dat soort constructies zie je hier eigenlijk alleen maar bij de grootzakelijke afnemers. Ik ken iig geen enkele provider die dit ook aan consumenten aanbied. Is volgens mij ook niet haalbaar in de markt hier in NL - te weinig vraag om de investering die het qua techniek en aanpassing van de facturatie vraagt te rechtvaardigen.
Simpel gezegd krijgt hier een kind een mobieltje bij een pak wasmiddel onderhand. Ze beginnen er iig steeds jonger mee...een kind van 10 met een GSM is eerder regel dan uitzondering |:( Sluit pa gewoon een willekeurig abo voor af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:43:
Een Engelse 'line' wordt gebruikt als 'nummer'. Je hebt dus een bepaald aantal minuten, waaruit verschillende mobiele telefoons met verschillende nummers uit kunnen bellen. In Nederland heb je dit volgens mij wel voor bedrijven, maar niet op kleine schaal, dus voor families.
The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:13:
[...]

Is volgens mij ook niet haalbaar in de markt hier in NL - te weinig vraag om de investering die het qua techniek en aanpassing van de facturatie vraagt te rechtvaardigen.
Die techniek een aanpassingen is er dus al, zakelijk kan het idd al. Zoveel stelt het ook niet voor. Er zit gewoon minder marge op zo'n constructie aangezien die o.a. veel efficienter met de ingekochte minuten omgaat, en daarom is het hier (nog) niet. Maar als er 1 provider het zou introduceren, dan denk ik dat de anderen allemaal binnen een aantal maanden zullen volgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Aikon op 14-04-2009 20:19 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, wat je wilt bestaat hier niet. Je neemt hier gewoon losse abonnementen. In sommige gevallen is er wel de optie voor goedkoop onderling bellen (tmobile myfaves, vodafone onderons).

Wat je het beste kunt doen als je weer hier bent is uitzoeken wie gemiddeld hoeveel minuten uitgaand gebruikt (zoals je weet is gebeld worden bij ons, itt in de VS, gratis) en bundels daarbij zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 14-04-2009 20:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik begrijp de abonnementen nu, dus uiteindelijk wordt het een individueel abonnement voor mij en me vrouw als we verhuizen naar Nederland.

Dank jullie wel voor alle informatie.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, wat we wel hebben - in Amerika ook denk ik, maar goed - zijn spotgoedkope sim-only abonnementen, voor als je nog een bruikbaar toestel hebt.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Er is wel een 'Partnerabonnement' in Nederland verkrijgbaar.

Vodafone heeft hiervoor de Partnerkaart.

Stel, je hebt zelf een € 35,00 abo met 300 minuten/sms-jes.
Daar kun je een abo van € 10,- p/mnd aan vastkoppelen. Een eigen nummer, leuk toestelletje erbij. Je kunt dan met die 2 nummers samen gebruikmaken van die 300 min/sms, plus eventueel aangesloten Blox, zoals Internet of Zorgeloos SMS.

Het is erdus weldegelijk, maar veel mensen kennen dit niet.
Het is ook maar mogelijk om max 1 nummer aan je basis-abo te koppelen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar in dat geval is het voordeliger om gewoon een sim-only erbij te nemen. Dat kost ook ongeveer 10 euro ('t kan goedkoper, maar ook duurder) en je krijgt daar dan nog een hoop belminuten bij.

Ik zie er het nut niet van in om een voor 10 euro alleen een extra nummer te kopen. Immers, je krijgt er geen belminuten bij, terwijl je ze wel met 2 personen gaat gebruiken. Als je dan over je bundel heen gaat, ga je er ook nog eens 2 keer zo hard overheen.

Het enige 'voordeel' is dat je per maand dus maar één factuur in de bus hebt liggen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:07:
Maar in dat geval is het voordeliger om gewoon een sim-only erbij te nemen. Dat kost ook ongeveer 10 euro ('t kan goedkoper, maar ook duurder) en je krijgt daar dan nog een hoop belminuten bij.

Ik zie er het nut niet van in om een voor 10 euro alleen een extra nummer te kopen. Immers, je krijgt er geen belminuten bij, terwijl je ze wel met 2 personen gaat gebruiken. Als je dan over je bundel heen gaat, ga je er ook nog eens 2 keer zo hard overheen.

Het enige 'voordeel' is dat je per maand dus maar één factuur in de bus hebt liggen.
Je kunt meerdere abo's op een factuur krijgen hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Goed, dan vervalt zelfs dát ene voordeel. Dan zie ik helemaal geen voordelen meer bij die Partnerkaart van Vodafone.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Dan kijk je toch verkeerd hoor, want bijvoorbeeld Eindeloos SMS en Eindeloos Online (of hoe dat ook mag heten, iig mobiel internet) kosten samen al 19,50 per maand en met die partnerkaart heb je dat dus voor maar 10 euro per maand. Voeg daar nog een Blox of twee aan toe en je hebt nog meer voordeel.

The devil is in the details.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hahn schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:14:
Dan kijk je toch verkeerd hoor, want bijvoorbeeld Eindeloos SMS en Eindeloos Online (of hoe dat ook mag heten, iig mobiel internet) kosten samen al 19,50 per maand en met die partnerkaart heb je dat dus voor maar 10 euro per maand. Voeg daar nog een Blox of twee aan toe en je hebt nog meer voordeel.
Je kunt geen Blox aan de partnerkaart toevoegen.
Je lift mee op degene die bij de hoofdaansluiting actief zijn.

Een goedkope SimOnly, bijv een Vodafone Scherp, kun je niet met Blox aansluiten.
Tuurlijk, bij een 'normale' SimOnly heb je zelf meer minuten, maar inderdaad oor de Blox-en kan ie veeeeeeeel duurder worden.

Een SimOnly = goedkoop bij alleen bellen,
een Partnerkaart bij bellen en andere diensten.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1