Toon posts:

[XHTML] Scroller met doctype

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een scriptje dat niet werkt met een stricte doctype. Het scriptje werkt goed in IE alleen zodra ik hem in FF open worden de plaatjes over elkaar gezet inplaats van naast elkaar, zodat ik geen scrollend effect te zien krijg. Als ik een andere doctype neem werkt het wel zou iemand mij kunnen helpen zodat ik onderstaande doctype toe kan passen?

Alvast bedankt!

knip onrelevante code

[ Voor 89% gewijzigd door André op 14-04-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Misschien kan je ons helpen door alleen relevante code te plaatsen. De meeste mensen hebben niet zo'n zin door een kleine 200 regels javascript en html heen te bladeren.

Een voorbeeldje online is natuurlijk nog beter :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Dus je hebt ergens een script gevonden en nu werkt het niet helemaal zoals je wil? Moeten wij het nu dan fixen? Als je de code plaatst waar je dankt dat het in zit zijn we al een heel eind verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het scriptje werkt wel maar al mijn pagina`s hebben standaard een stricte doctype als ik deze stricte doctype weghaal ziet mijn pagina er niet meer goed uit. Daarom moet dit dus ook boven de pagina waar ik dit scriptje inbouw. Ik vermoed dat het probleem zich voor doet in het document.write. Zelf heb ik weinig ervaring met javascript en weet ik niet de juiste syntax. Het probleem is dat bij IE alles netjes gescrolld kan worden en bij FF staan de plaatjes over elkaar heen en dus niet netjes naast elkaar. Alleen zonder doctype werkt het maar ik wil deze stricte doctype toepassen.

code:
1
document.write("<div  id=\"center_div\" style=\"position:absolute; left:0; top:0; width:"+display_width+"px; height:"+img_size_h+"px; clip:rect(0,"+display_width+","+img_size+",0)\" >")

Script (Picture Slideshow Scroller):

http://www2.hum.uu.nl/Sol.../JavaScript/scroller.html

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Werkt prima hier onder Firefox 3.0.1, of heb je op die pagina nu geen doctype gedefinieerd?

[ Voor 43% gewijzigd door Crayne op 15-04-2009 12:32 ]

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is het standaard script van de makers alleen daar hebben ze geen doctype toegepast. In mijn eigen site zou ik wel deze doctype op willen nemen.
Pagina: 1