Specs:
AMD Q9950
4 GB geheugen
M3N78 PRO ASUS moederbord
500 GB WD
XP 32 bit en vista 32+64 bit
Onder xp heb ik een bios update uitgevoerd met het update tooltje van ASUS. De 1x ging t niet goed en kwam er een foutmelding. Meteen nog een keer uitgevoerd en nu ging alles goed.
Hierna gepoogd het systeem opnieuw te starten maar zonder succes.
Ook een schone installatie lukt niet meer.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Geheugen vervangen door andere geheugen en verschillende bank combinaties.
- Harde schijf vervangen door een 160 GB
- DVD brander vervangen door ander
- diverse oudere bios-sen terug erop gezet maar zonder succes.
Ook na wat geknutsel waarbij ik de keuze kreeg om in veilige modus te starten blijft deze hangen bij crcdysk.sys. (hierbij installeerde ik een systeem op een andere computer en hing de schijf in t probleem systeem)
update\ In t bios zijn nu ook de HD en DVD drive soms wel en soms niet zichtbaar
Ik denk dat t mobo terug moet?
Zijn er mensen die wat andere ideeen hebben wat ik zou kunnen doen betreft mogelijke test/oplossingen? Er zit wel gewoon garantie op diverse onderdelen zoals HD en mobo, maar je bent een tweaker of je bent t niet
AMD Q9950
4 GB geheugen
M3N78 PRO ASUS moederbord
500 GB WD
XP 32 bit en vista 32+64 bit
Onder xp heb ik een bios update uitgevoerd met het update tooltje van ASUS. De 1x ging t niet goed en kwam er een foutmelding. Meteen nog een keer uitgevoerd en nu ging alles goed.
Hierna gepoogd het systeem opnieuw te starten maar zonder succes.
Ook een schone installatie lukt niet meer.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Geheugen vervangen door andere geheugen en verschillende bank combinaties.
- Harde schijf vervangen door een 160 GB
- DVD brander vervangen door ander
- diverse oudere bios-sen terug erop gezet maar zonder succes.
Ook na wat geknutsel waarbij ik de keuze kreeg om in veilige modus te starten blijft deze hangen bij crcdysk.sys. (hierbij installeerde ik een systeem op een andere computer en hing de schijf in t probleem systeem)
update\ In t bios zijn nu ook de HD en DVD drive soms wel en soms niet zichtbaar
Ik denk dat t mobo terug moet?
Zijn er mensen die wat andere ideeen hebben wat ik zou kunnen doen betreft mogelijke test/oplossingen? Er zit wel gewoon garantie op diverse onderdelen zoals HD en mobo, maar je bent een tweaker of je bent t niet
[ Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 14-04-2009 19:18 ]
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...