• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi.

Ik heb vandaag mijn nieuwe T7600 mobile C2d processor gekregen ter vervaging van mijn huidige T5200.
Nu had ik meerdere keren gehoord van een pinmod , en aangezien ik nu toch een nieuwe proc heb liggen durf ik het wel aan.

Als het werkt gaat deze proc in de notebook van me zusje. ...overlijdt deze proc. dan is het pech.

Nu heb ik al die Bsel tabellen gevonden en de pinout , ook weet ik dat ik het moet doen via een zogenoemde wire-link

De bedoeling is dus om hem van 533Mhz naar 667Mhz te krijgen zodat hij op 2x2Ghz gaat draaien.
Dit is volgens een OC forum waar ik het 1 en ander gelezen heb mogenlijk zonder voltage verhoging of extreme temperatuurs verhoging.

hier de tabel voor de merom/yonah

Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll317/angadosan/AA.png

en hier de pinout van de merom

Afbeeldingslocatie: http://www.ocforums.com/attachment.php?attachmentid=58743&stc=1&d=1186594820

kan iemand een voorbeeld geven van een correct uitgevoerde pinmod ?
ook hoor ik graag een bevesteging van mijn tabellen.
Ik heb ze zo van internet geplukt , maar heb niets om te bevestigen dat deze voor mijn processor specifiek zijn.

alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Turbo-Puppy op 14-04-2009 18:41 ]

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 01:05
Het is de bedoeling dat je Bsel[1] (op je pinout is dat dus pin B23) met een koperdraadje verbind met ground (B24). Hier kun je een voorbeeld zien van een pinmod op de Intel 915 chipset, het idee is hetzelfde, maar dan met jou chipset/cpu combinatie.
Het is belangrijk dat je kijkt of je chipset/cpu combinatie wel geschikt is voor de mod voor je het ook daadwerkelijk uitvoert, maar als het kan dan is het zo gedaan, echt niet lastig :).

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hey ..dankjewel !

Ik had dus hetzelfde in gedachte kwa doen , maar twijfelde de eenvoud ervan.
Het is blijkbaar idd zo simpel als het lijkt.

ik ga nog even dubbel controleren of ik de juiste schema's heb.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
mhm.

Bsel1 en VSS zitten nu dus via een contactje aan elkaar , maar dan loopt die op 933mhz
pas na een cmos reset krijg ik hem weer terug op 1600mhz.

iemand nog een idee ? :P

Verwijderd

Las op een andere forum dat je BSEL1 juist moest isoleren,jouw methode is alleen voor de Dothan en niet voor de Yonah Merom.

http://www.notebookforums.com/thread174106.html

Probleem is dat de multiplier op 6x blijft staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 11:04 ]

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:57:
Verlaagd EIST/C1E de multiplier niet?
Zelfs als je EIST en powermanagement uitzet blijft die op 6x staan.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:57:
Verlaagd EIST/C1E de multiplier niet?
ga dit even proberen , ben benieuwd.

het is niet EIST ( speedstep als ik het goed begrepen heb )
Dit is de enigste optie die ik kan instellen in mijn bios en die had ik specifiek uitgezet.

Heb ook software matig proberen de multiplier omhoog te krijgen in windows maar daar krijg ik allleen een blauw scherm op , voorheen overigens ook als ik wilde OC'en ..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
En als je de CPU gaat stressen springt die dan niet terug naar de standaard multiplier?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
nee helaas , ik had orthos gebruikt ( mocht dat iets uitmaken ) in de taskmanager geeft hij wel aan dat beide cores op 100% draaien.

viel me wel op dat in Everest de multiplier nu steeds op 4x spring , alleen bij orthos springt die dan wel naar 11x ( zoals bedoeld ) maar blijven ze allebij op 933mhz

kortom ... ik geloof dat de processor of de chipset gewoon deze mod niet acepteert.
niet met een T5200 er op i.i.g

zodra ik de t7600 er in druk wordt een 667Mhz fsb moeiteloos ondersteunt
Pagina: 1