Computer kan geen mini DVD-R lezen vanuit videorecorder (USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een Hitachi DZ-MV230E Pal videorecorder (een exemplaar waarbij je mini DVD's gebruikt om op te branden). Hij neemt prima op op DVD-RAM en DVD-R (waarvan ik er dus 40 heb liggen hier). Nu wil ik de videobestanden op deze schijfjes echter kopiëren naar mijn harde schijf, maar dan pakt ie dus alleen de DVD-RAM schijfjes. Ik heb de drivers geïnstalleerd van de videocamera. Op het interne LCD-schermpje van de videocamera speelt hij zonder problemen de content af van de DVD-Rs, maar wanneer ik de videocamera dan aansluit op USB, 'denkt' de videorecorder eerst heel lang, waarna hij een error geeft wanneer ik in verkenner op E:\ dubbelklik (bij DVD-RAMs zie ik dan gewoon de inhoud van 't schijfje).

Het is overig ook vreemd dat mijn computer de mini DVD-Rs niet kan lezen in de DVD-speler.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 20:34

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Die DVD-speler van je computer, is dat een brander of een speler? Waarschijnlijk zijn de DVD-R's niet 'gesloten', waardoor een normale DVD-speler er moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 22:31
Waarschijnlijk moet je een firewire kabel gebruiken in plaats van usb.
Bij mijn Panasonic camera met bandjes kan ik het beelt ook alleen maar via firewire (IEE1394) de films naar de hardisk kopieren.
De usb aansluiting werkt alleen bij gebruik als webcam.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Het is een DVD-brander.

En nee, ik moet geen firewire gebruiken want het apparaat heeft geen firewire aansluiting. Bovendien heb ik gezegd dat DVD-Ram schijfjes wel goed gelezen worden, dus dat lijkt me niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
Dan rest nog steeds de vraag of de schijfjes goed gesloten zijn. Ik heb ook met zo een camera lopen klooien, en je moet die schijfjes echt sluiten in je camera (is een optie in het menu denk ik) voordat je pc ze kan lezen.

Heb je het trouwens ook al in een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

finalizen is denk ik het woord dat je zoekt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Heb het in meerdere pc's geprobeerd. Finalizen. Als dat een optie is in de camera ga ik het proberen. Maar het is toch vreemd dat de RAM's het wel gewoon (allemaal) doen? Waarom zouden die wel allemaal gefinalized zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
WizZie- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 07:36:
Heb het in meerdere pc's geprobeerd. Finalizen. Als dat een optie is in de camera ga ik het proberen. Maar het is toch vreemd dat de RAM's het wel gewoon (allemaal) doen? Waarom zouden die wel allemaal gefinalized zijn?
Omdat DVD-RAM-disks niet gefinalized hoeven te worden, dit is een ander format dan DVD -/+R.
Wikipedia: DVD-RAM
Pagina: 1