Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access07] Equipment database, koppel functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om voor me werk een equipment database op te bouwen,
Eerst maak je in de eerste tabel een klant aan, daarna in een andere het equipment.
Nu zou ik graag in een form links de klantgegevens willen zien en daaraan de equipment
koppelen dus per klant equipment toevoegen. En dan per weergeven merk, type, kenteken.
(komt uit de equipment tabel) en als je dan op een knop drukt die er achter staat krijg
je een overzicht van de benodigde service onderdelen benodigd voor dat equipment
die onderdelen staan in de zelfde rij als het merk, type, kenteken. En dat in een nette aparte view.

Wie kan me helpen? _/-\o_ gebruikte eerst Access 2k3 echter nu 2007 en in het engels.
En het is echt heel anders. Heb een boek besteld in nl echter hier is niks te krijgen :( .
Thanks!

Verwijderd

Om je probleemstelling even op te splitsen:
Nu zou ik graag in een form links de klantgegevens willen zien en daaraan de equipment
koppelen dus per klant equipment toevoegen.
Kwestie van een derde tabel aanmaken waarin je de koppelingen klant-equipment vastlegt. Als je een unique ID per klant en per equipment gebruikt, kun je die in je koppelingstabel vastleggen (valt aan te raden als je meerdere klanten met dezelfde naam hebt).
En dan per weergeven merk, type, kenteken.
(komt uit de equipment tabel)
Hiervoor kun je een parameterquery gebruiken, waarbij je je resultaatset beperkt adhv de door de eindgebruiker ingegeven parameters.
en als je dan op een knop drukt die er achter staat krijg
je een overzicht van de benodigde service onderdelen benodigd voor dat equipment
die onderdelen staan in de zelfde rij als het merk, type, kenteken.
Hiervoor kun je een formulier aanmaken dat je verbindt met een recordset waarin je deze gegevens hebt staan (kan een tabel of een query zijn). Een knop kun je zo inrichten dat deze on click een query draait of een apart subformulier opent over een tabel/query.

Volgens mij kun je daar een heel eind mee komen. Ik ken Access07 weliswaar niet, maar de grondbeginselen zullen toch wel hetzelfde zijn als die van 03 en 00.