Forumlink in "Telemarketeers negeren vermelding op...."

Pagina: 1
Acties:

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:02
De forumlink aan het begin van het bericht "Telemarketeers negeren vermelding op Infofilter-lijst"
verwijst naar de tweakers HK. Een doorsnee gebruiker kan hier niet bij. Misschien niet helemaal handig om dat topic als voorbeeld te nemen in een nieuwsartikel?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

's Niet ideaal, ben ik zeker met je eens. Ik heb de tooltip even van een 'toegang beperkt' voorzien.

Het moet wel gezegd dat we de link ook helemaal zouden kunnen weghalen, wat het verhaal niet zou veranderen maar het stuk voor bezoekers die wel over HK-access beschikken 'armer' zou maken. Het lijkt me dat de huidige oplossing de minste der kwaden is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ha... ik wilde er ook over komen klagen. Zo'n link heeft natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde als 95% van de bezoekers hem niet eens kan bekijken.

Daarnaast kom je ook nog op zo'n stomme error-pagina uit die niet eens uitlegt waarom je het niet kan bekijken, maar alleen zegt:
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Daar heb je natuurlijk helemaal niets aan en het is alleen maar verwarrend en vervelend. Ik ben geïnteresseerd in dat onderwerp, jullie bieden een link, maar helaas... ik mag 'm niet bekijken :{. Link alleen naar dingen waar iedereen bij kan zou ik zeggen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HuHu schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:56:
Link alleen naar dingen waar iedereen bij kan zou ik zeggen.
Of verhuis het topic naar SG of iets dergelijks, waar ie toegankelijker is.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Rataplan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:57:
's Niet ideaal, ben ik zeker met je eens. Ik heb de tooltip even van een 'toegang beperkt' voorzien.
Ik denk niet dat een tooltip iets is wat veel mensen lezen, zeker niet de doorsnee bezoeker die geen HK-toegang heet. Misschien is het beter om dit in de tekst van het bericht zelf op te nemen. Of inderdaad een betere error-pagina te maken, maar dat is meer iets van GoT en niet van de FP. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• HuHu
  • Niet online
spone schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:58:
[...]

Of verhuis het topic naar SG of iets dergelijks, waar ie toegankelijker is.
SG kan ook bijna niemand in natuurlijk, dat schiet niet op. Zet het openbaar, of link er niet naar. Nu wordt er een poging gedaan extra informatie te verschaffen en hopelijk ook de meerwaarde van het forum te tonen om zo mensen te trekken. Maarja... niemand kan er in.

Dat bericht heeft meer dan 15.000 views, maar ik durf te wedden dat nog geen 1% van de bezoekers toegang heeft tot dat forum.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit had eerder opgemerkt moeten worden, maar ik ga de link nou niet meer verwijderen. Verplaatsen van het draadje bleek niet gewenst, dus we hebben alleen een wijze les voor de volgende keer.

Een betere errorpagina is overigens wel een optie. Ik zal even zien of vervanging door Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang op steun achter de schermen kan rekenen. Van die 95 99 procent kan 87 procent vast probleemloos access aanvragen 8)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rataplan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:45:
Dit had eerder opgemerkt moeten worden, maar ik ga de link nou niet meer verwijderen. Verplaatsen van het draadje bleek niet gewenst, dus we hebben alleen een wijze les voor de volgende keer.

Een betere errorpagina is overigens wel een optie. Ik zal even zien of vervanging door Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang op steun achter de schermen kan rekenen. Van die 95 99 procent kan 87 procent vast probleemloos access aanvragen 8)
Is dat niet een beetje omgekeerde wereld? Als hk-topics nu niet meer worden gebruikt in nieuwsberichten, wat overigens zeer zelden gebeurd en mogelijk is, dan is het probleem opgelost. Overigens is het ook de vraag of je wilt dat mensen dat topic als reden willen gaan opgeven voor hk-access. Echt serieus of noemenswaardig was het topic nu ook weer niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• HuHu
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:45:
Ik zag niet dat het bericht al zo oud was, ik kwam doorgeklikt vanuit de submit-bak van FOK!.
Ik kan niet in jullie statistieken kijken, maar als het ongeveer overeenkomt met wat we op FOK! zien denk ik dat het niet klopt. Het merendeel van de bezoekers is niet ingelogd en heeft geen account, maar zijn slechts mensen die lezen om het lezen en geen behoefte hebben om te reageren of een account te maken. Als dat hier ook zo is, dan lijkt het me eerder dat zo'n 10% van je bezoekers wellicht HK-toegang kan aanvragen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hooglander1 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:47:
[...]

Is dat niet een beetje omgekeerde wereld? Als hk-topics nu niet meer worden gebruikt in nieuwsberichten, wat overigens zeer zelden gebeurd en mogelijk is, dan is het probleem opgelost.
Toch wordt er zo af en toe, hetzij in een nieuwsbericht, hetzij in de comics, wel degelijk een link naar een hk (of sg) topic gepost. Dit zie ik als ik ergens aan het surfen ben waar ik niet ingelogd ben. Een duidelijker foutmeldingpagina lijkt me niet zo'n probleem, voor die paar keer dat het toch voorkomt.
HuHu schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:00:
[...]
Ik kan niet in jullie statistieken kijken, maar als het ongeveer overeenkomt met wat we op FOK! zien denk ik dat het niet klopt. Het merendeel van de bezoekers is niet ingelogd en heeft geen account, maar zijn slechts mensen die lezen om het lezen en geen behoefte hebben om te reageren of een account te maken. Als dat hier ook zo is, dan lijkt het me eerder dat zo'n 10% van je bezoekers wellicht HK-toegang kan aanvragen.
Ik denk dat het inderdaad handiger en netter is om nog steeds een foutmelding-pagina met een korte uitleg te maken en een linkje naar de voorwaarden te plaatsen, in plaats van direct daarheen te gaan. Ik kan me voorstellen dat mensen anders een beetje een experts-exchange gevoel krijgen, waar je een account moet maken om de oplossing te zien.. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1