Toon posts:

wireless router op wireless router/modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nodige gelezen en geprobeerd maar het wil helaas niet niet lukken.

Wij hebben sinds kort hier internet van tele2. De modem die wij kregen daar zit een wireless functie op. Nu is het zo dat de mensen op de bovenste verdieping (zolder) een zeer slechte verbinding hebben.

Nu wil ik een wireless router op de modem aansluiten via een utp die volledig het wireless gebeuren overneemt. Deze router 1 verdieping naar boven plaatsen en hopelijk zo iedereen van een betere verbinding voorzien.

Nu het probleem: het wilt dus niet lukken met het vinden van de juiste instellingen voor de modem en de wireless router om het werkend te krijgen.

het gaat om een belkin Wireless G Plus Router

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Router achter router is nooit een goed idee, zet dus je tweede (nieuwe) wireless router als accesspoint (staat ongetwijfeld in de handleiding beschreven). Laat je modem de adressen uitdelen via DHCP. Op zich zou dat moeten werken.

Post anders de relevante instellingen hier even.

Rail Away!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb eigenlijk geen problemen gehad om een router achter een router te zetten. Het werkt meestal prima, je hebt alleen een tweede subnetje in je netwerk. Zorg er alleen wel voor dat je tweede subnet niet dezelfde IP range heeft als het hoofdnet. (zet hoofdnet op 192.168.0.0 en subnet op 10.10.0.0 bijvoorbeeld). Als je ze op hetzelfde subnet zet, kan je problemen krijgen met routing op het tweede subnet.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Is het opzetten van een wireless bridge misschien verstandiger?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

sariel schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:54:
Ik heb eigenlijk geen problemen gehad om een router achter een router te zetten. Het werkt meestal prima, je hebt alleen een tweede subnetje in je netwerk. Zorg er alleen wel voor dat je tweede subnet niet dezelfde IP range heeft als het hoofdnet. (zet hoofdnet op 192.168.0.0 en subnet op 10.10.0.0 bijvoorbeeld). Als je ze op hetzelfde subnet zet, kan je problemen krijgen met routing op het tweede subnet.
Hou voor de grap eens in de gaten hoe veel topics er geopend worden over portforwarden wat mensen niet lukt met twee routers. Het is gewoon zo veel makkelijker om één te laten routen en de ander gewoon als accesspoint of switch oid in te stellen...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:08:
Is het opzetten van een wireless bridge misschien verstandiger?
Dat is inderdaad waar ik het over heb ;)

Rail Away!