Toon posts:

Bepaald geluid weghalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik post dit in dit forum, omdat ik denk dat er hier meer mensen verstand van hebben als Clients software algemeen. Ik zoek een programma waarmee je bepaalde dingen van je audiotrack kan verwijderen, zonder de kwaliteit ernstig aan te tasten. Ik zie bijvoorbeeld dat je met VirtualDJ de stem kan verwijderen, maar dit werkt niet zo goed. Ik heb ook het een en ander geprobeerd met Adobe Audition, maar dat werkt ook niet super.

Volgensmij kan het wel gewoon, hoe kunnen dj's anders een remix maken? Moet dit per se met een apparaat of kan dit ook met software? Mij lijkt het logisch dat het met software gewoon kan. Welke software kun je hier het beste voor gebruiken? Hoe zit het allemaal? Ik zou niet weten wat ik in moet typen bij Google.

Ben een beetje noob op dit gebied...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De DJ's die remixen maken krijgen gewoon de samples/losse sporen aangeleverd.

Als jij, net als de DJ, daar geld voor over hebt, kan je dat dus ook doen. Je mag namelijk niet remixen zonder dat je er rechten over betaald. Neem het nummer O Fortuna maar van begin jaren 90. Die werd ook verboden vanwege geen rechten betaald.

Ey!! Macarena \o/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgensmij kan het wel gewoon, hoe kunnen dj's anders een remix maken?
Wat dacht je van de sources krijgen van de originele producer / artiest :? ;)
Moet dit per se met een apparaat of kan dit ook met software? Mij lijkt het logisch dat het met software gewoon kan.
Wat je kan doen is een programma als Kn0ck0ut proberen, maar het resultaat zal nooit professioneel zijn als het aanleveren van pella's of mentals. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat ze dat deden... Ik dacht dat dat te veel werk zou zijn.... Als je voor elke track contact moet opnemen met een artiest. Het is dus niet echt mogelijk met software?

Is er geen manier als je bij de intro van een nummer alleen de beat hebt, die beat weg te halen bij een later stuk in het nummer? Net zoals ruis verwijderen... Je selecteert een stuk ruis op het begin of eind van het nummer en haalt dat weg.

Ik heb dit nodig voor een schoolproject, en ik denk niet dat de Basement Jaxx mij zomaar hun sporen gaan geven (ik ben student, heb niet veel geld).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:16:
Ik wist niet dat ze dat deden... Ik dacht dat dat te veel werk zou zijn.... Als je voor elke track contact moet opnemen met een artiest. Het is dus niet echt mogelijk met software?
Hoe denk je dat officiele remixen anders worden gemaakt?
Is er geen manier als je bij de intro van een nummer alleen de beat hebt, die beat weg te halen bij een later stuk in het nummer? Net zoals ruis verwijderen... Je selecteert een stuk ruis op het begin of eind van het nummer en haalt dat weg.
Ja er is wel software daarvoor... Die laat je ook meteen een remix maken met een simpele druk op de knop ;) Oftewel: nee is niet echt mogelijk.
Ik heb dit nodig voor een schoolproject, en ik denk niet dat de Basement Jaxx mij zomaar hun sporen gaan geven (ik ben student, heb niet veel geld).
Welk nummer van BJ heb je nodig? Ook apart dat je een schoolproject krijg waar geen instrumental van beschikbaar zou zijn?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:24:
Welk nummer van BJ heb je nodig? Ook apart dat je een schoolproject krijg waar geen instrumental van beschikbaar zou zijn?
Nummer is Where's your head at.
We moeten een motion graphic maken, en ik heb ervoor gekozen om het met dit nummer te doen. Het moet een filmpje van +- 30 seconden zijn, dus ik moet min of meer het nummer samenvatten (beetje de leuke stukjes eruit halen). Probleem met dit nummer is dat er veel geluiden door elkaar lopen en dus kopiëren en plakken niet zo makkelijk is. De instrumental heb ik nog niet kunnen vinden...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De original of de stanton warriors remix (want daar is een dub versie van gereleased :)). Overigens is er 1 zin die meerdere malen wordt herhaald :)

Kan je die niet gewoon zo gebruiken :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee die mix bedoel ik niet, gewoon de originele. Ik heb de acapella al kunnen vinden, de instrumental nog niet... Maar goed, waarschijnlijk is deze er niet... :(

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:24:
[...]

Ja er is wel software daarvoor... Die laat je ook meteen een remix maken met een simpele druk op de knop ;) Oftewel: nee is niet echt mogelijk.
Vreemd... Het lijkt me technisch niet onmogelijk. Als het met ruis kan zou het toch ook met ander geluid moeten kunnen?

Verwijderd

Volgens mij zag ik laatst op youtube een filmpje van iemand die op die manier met een normale track en de instrumental daarvan een acapella maakte... misschien moet je daar even zoeken en kan die manier ook helpen voor je probleem...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:17:
[...]
Vreemd... Het lijkt me technisch niet onmogelijk. Als het met ruis kan zou het toch ook met ander geluid moeten kunnen?
Ik vind het grappig dat je zomaar iets roept zonder daar verder naar te kijken. Wat denk je dat noise reductions doen en hoe pakken ze het probleem aan? ;)

Maar lees m'n opmerkingen hierboven nou eens. Kijk of je wat kan met die tool die ik hierboven heb genoemd of met het knippen van de original track :) Ik heb die track nog een keer gehoord en je gaat me niet vertellen dat dit niet mogelijk is :)

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:30:
Volgens mij zag ik laatst op youtube een filmpje van iemand die op die manier met een normale track en de instrumental daarvan een acapella maakte... misschien moet je daar even zoeken en kan die manier ook helpen voor je probleem...
Ehm dat meldt ik hierboven toch ook? ;)

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Stuur een leuk mailtje naar ze of je hun nummer mag gebruiken voor een schoolproject^^ Who knows dude

Verwijderd

Topicstarter
THE PHASE CANCELLATION METHOD
Get an instrumental of a song, invert the phase (sometimes refered to as flipping), and mix it with the original.. If done right everything besides the vocal is cancelled out. You can do this in any sequencer like cubase or acid.. The instrumental must be excatly the same time/pitch however. and mp3s might not work if they are badly encoded. Zoom right in to see the 2 waveforms next to each other (look for kick drum hits) and line them up.
bron

Dat zou dus ook andersom moeten werken... Als ik de normale en de acapella heb zou ik een instrumental kunnen maken... Dan zou je toch ook gewoon de beat kunnen verwijderen, toch? Je neemt gewoon 1 stukje van de beat en herhaalt die steeds tot de lengte van het nummer...

@ Mastodon334
Je hebt gelijk, niet geschoten is altijd mis... Hoe worden de losse tracks normaal aangeleverd of waar moet ik naar vragen? Krijg ik ze gewoon als mp3/wav of een ander bestand voor een bepaald programma?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 12:30 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:29:
[...]

bron

Dat zou dus ook andersom moeten werken... Als ik de normale en de acapella heb zou ik een instrumental kunnen maken... Dan zou je toch ook gewoon de beat kunnen verwijderen, toch?

@ Mastodon334
Je hebt gelijk, niet geschoten is altijd mis... Hoe worden de losse tracks normaal aangeleverd of waar moet ik naar vragen? Krijg ik ze gewoon als mp3/wav of een ander bestand voor een bepaald programma?
Ooow je was me net voor |:( , Fase veranderen is idd een veel gebruikte methode...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat werkt jammer genoeg alleen als het dezelfde opname is, zeker als je het niet wil doen om de voice track te krijgen, maar juist om hem weg te werken. Zangers hebben nog wel eens de neiging om een paar dingen nét elke keer anders te zingen.

Nou klinkt dit misschien heel stom, maar je opdracht gaat om een motion graphic. In plaats van zó te focussen op één nummer dat net niet is wat jij kan gebruiken: waarom zou je niet iets wat beter toepasbaar is? Wat jij wil kan niet zonder meer moeite dan het waard zou zijn voor een schoolopdracht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:11:
Dat werkt jammer genoeg alleen als het dezelfde opname is, zeker als je het niet wil doen om de voice track te krijgen, maar juist om hem weg te werken. Zangers hebben nog wel eens de neiging om een paar dingen nét elke keer anders te zingen.

Nou klinkt dit misschien heel stom, maar je opdracht gaat om een motion graphic. In plaats van zó te focussen op één nummer dat net niet is wat jij kan gebruiken: waarom zou je niet iets wat beter toepasbaar is? Wat jij wil kan niet zonder meer moeite dan het waard zou zijn voor een schoolopdracht.
Dit zijn allemaal voorbereidingen.... Heb er toch 10 weken voor :P
Maar goed... ik ga het gewoon met dit nummer proberen en anders kies ik een andere. Ik weet in ieder geval genoeg... Bedankt voor jullie hulp allemaal!
Pagina: 1