[mxstream] en software gateway

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
hallo,

ik heb sinds een paar uurtjes mxstream aan de praat en was blij verrast dat ik van xs4all 4 194.x.x.x nummertjes heb mogen ontvangen waarmee 4 pc's van buitenaf bereikbaar zijn. (gek genoeg werkt het inloggen alleen met die 10.0.0.15* nummers).

nu vroeg ik me af of het volgende mogelijk is: Ik wil het liefst maar 1 Router-PC rechtstreeks aan de ADSL modem. Daarin zit naast de NIC met IP 10.0.0.150 nog een NIC met IP 192.168.0.1. Een proggie als WinRoute of Sygate zorgt voor NAT/PAT+firewall tussen deze twee NIC's. Tot zover het bekende verhaaltje. Wat ik zou willen, is dat de overige 3 10.0.0.15x IP's transparant door worden gegeven via de NAT-router, zodat ik op 4 PC's servers kan draaien(en tegelijk UT-en zonder gedoe bij de master-server list ;)), maar dat er wel een configureerbare firewall tussen zit. De overige PC's op het LAN krijgen dan gewoon 192.168.0.x nummers.

Als deze config nutteloos lijkt mag je het ook zeggen ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
ff gemoved

DIT IS MIJN WEBSITE

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Lijkt me vrij simpel... die nummers die van buiten af bereikbaar zijn die laat je routen ( zet je in je routing tabel )
en de 192.* laat je via nat met het the internet werken , zo moeilijk is dat toch niet ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...