Bevestiging koeler afgebroken, donor mobo gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• p00hbeaR!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik heb een pc staan met een gigabyte k8vt800 motherboard (socket 754). Nu is het pootje waar de koeler aan bevestigd wordt afgebroken. Het is een plastic ding dat om de socket heen zit, met 2 bevestigingspunten voor aan het motherboard en 2 voor de koeler.

Het is buiten de garantie, en ik heb geen zin om een nieuw motherboard te kopen, dus ik ben op zoek naar zo'n plastic dingetje. Ik ben al langs de winkel geweest, maar zoiets is niet los te bestellen zeggen ze.

Nu wilde ik dus op zoek naar een tweede hands defect motherboard om als donor te gebruiken, maar ik weet niet welke types een passend plastic dingetje hebben. Is dat alles van gigabyte, alles van amd, alles met socket 754 of nog wat anders?

Mijn vragen:
-Welke moederboards hebben het juiste plastic dingetje, of hoe kan ik hier achter komen?
-Hoe heet zo'n plastic dingetje eigelijk?
-Heeft iemand toevallig een defecte liggen die ik over zou kunnen nemen?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 19:51
Maak er eens een foto van, maakt het misschien duidelijker.
Kan je geen nieuwe CPU koeler kopen en die bevestigen aan het moederbord?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Je zou Gigabyte kunnen mailen met de vraag of zij er een kunnen opsturen :)

Verwijderd

-Welke moederboards hebben het juiste plastic dingetje, of hoe kan ik hier achter komen?
Alle socket 754 borden hebben dezelfde (exotische uitzonderingen daargelaten).

Wat kunt doen is een el cheapo koeler kopen die zijn eigen voetje heeft, dan heb je dat plastic geval ook niet meer nodig.
mhoogendam schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:20:
Maak er eens een foto van, maakt het misschien duidelijker.
Kan je geen nieuwe CPU koeler kopen en die bevestigen aan het moederbord?
Wat was er niet duidelijk aan dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 15:28 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen zijn redelijk standaard, al gebruiken sommige merken een losse backplate met schroeven en gebruiken andere plastic pushpins.
Je zou kunnen kijken of Gigabyte die dingen heeft (ggts.gigabyte.com.tw)

• p00hbeaR!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:28:
[...]

Wat kunt doen is een el cheapo koeler kopen die zijn eigen voetje heeft, dan heb je dat plastic geval ook niet meer nodig.
ik heb er nu een van zalman opzitten, die wou ik wel graag houden, past die op het voetje van de el cheapo?

maar thx allemaal, ik zal eerst gigabyte eens mailen en als zij het niet hebben ga ik kijken naar een andere koeler of alsnog een defect mobo

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je een socket 754 Fan Retention Module bedoelt. Als je hiernaar zoekt met google of op Ebay moet je genoeg kunnen vinden. :)

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:34
De retention module van de s754 is volgens mij hetzelfde als s939. Ik heb er eentje thuis liggen. Voor een klein bedrag kun je het van mij overnemen. Mail mij even.

Verwijderd

Gewoon andere bracket vragen op V&A. Kun je zo regen voor paar eurie incl verzendkosten.
Pagina: 1