Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Start menu Mijn Documenten

Pagina: 1
Acties:

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Hi Tweakers !

Ik zit hier momenteel op een systeem dat niet van mij is, en op een of andere manier is de "Mijn documenten" snelkoppeling in het startmenu veranderd in een hoop tekens.
Als ik de eigenschappen van die snelkoppeling open is er geen mogekijkheid om de tekens te verwijderen, ik kan alleen de naam "Mijn documenten" wijzigen

Misschien is er een andere mogelijkheid om dit te veranderen ?
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen

Alvast bedankt
Kosty

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Waarom niet gewoon nieuwe snelkoppeling maken met verwijzing naar de map?

Verwijderd

Google zoekopdracht:

naam "mijn documenten" wijzigen regedit

Levert dit op:

http://www.abforum.be/showthread.php?t=290

Windows XP Professional

Genoeg van de standaard Windows-instellingen? U kunt heel wat onderdelen aanpassen aan uw eigen voorkeuren. Zo kunt u bijvoorbeeld de standaard desktop-iconen hernoemen, voor als u genoeg hebt van de Prullenbak, Mijn documenten, Mijn Computer of Mijn Netwerklokaties.

Dit gaat als volgt: klik op Start, Uitvoeren, typ regedit en klik op OK. Hiermee start u de Register-editor op. Navigeer via HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer naar de map CLSID. Hier staan op een rij:
Mijn Netwerklokaties: {208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}
Mijn Computer: {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
Mijn Documenten: {450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
Prullenbak: {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}
Internet Explorer: {871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}

Selecteer de icoon die u wilt personaliseren. Pas hier de waarde aan die nu verschijnt in het rechtervenster met een klik op de rechtermuisknop en door te kiezen voor Wijzigen. Vul hier de nieuwe naam in, ga vervolgens terug naar het Bureaublad en kies Vernieuwen (onder de rechtermuisknop) om de wijzigingen te zien. Om weer terug te gaan naar de originele namen klikt u in plaats van op Wijzigen op Verwijderen. Nu worden de oude waarden hersteld.

Windows XP Home Edition

Navigeer naar HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ ShellNoRoam \ MuiCache en u zoekt in het rechter scherm de naam op die u wilt wijzigen: selecteer de naam en klik met de rechtermuisknop op Wijzigen.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Dat had inderdaad kunnen lukken, alleen is er ook een "Naam wijzigen" optie waar ik duidelijk over had gezien
Toch bedankt