Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag over opzegging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen, zo niet, dan mijn excuses.

Het betreft hier de internetaansluiting van mijn moeder bij Telfort. Zij had eerst een internetaansluiting bij Tiscali, maar dat werd overgenomen. Een aantal weken geleden is mijn moeder verhuisd naar een andere woning, en de telefoonlijn van haar oude woning is opgezegd. De nieuwe woning heeft geen kpn telefoonlijn (dus geen verhuizing van lijn oid).

Haar internetcontract is per begin februari stilzwijgend verlengd, terwijl ze al eerder heeft aangegeven te willen opzeggen (daarvan werd gewoonweg geen registratie gemaakt bij telfort). Nu weigert Telfort het abonnement te sluiten, en wordt zij verplicht door te betalen tot het einde van deze contracttermijn, namelijk februari 2010.

Ergens in mijn achterhoofd speelt het idee dat ten eerste een internetprovider niet meer gerechtigd is een contract stilzwijgend met een jaar te verlengen, is dit correct? en ten tweede, werd mijn moeder verteld dat telfort deze verbinding dan zou willen verhuizen naar de nieuwe woning (met verhuiskosten), ook al was daar geen telefoonlijn van KPN aanwezig. Voor zover ik weet betaal je op dat moment extra kosten voor het niet hebben van een vaste KPN lijn, en is dat dan geen contractswijziging met als wettelijk voorschrift dat op het moment dat een contract wijzigt, dat een klant per direct mag opzeggen?

Ik vind persoonlijk de houding van telfort erg raar, en ik vraag mij af of ze wat dit betreft in hun recht staan. Weet iemand hier iets over te zeggen?

Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor opzegging zijn er bepaalde regels; alleen aangeven dat je wilt opzeggen is vaak onvoldoende, het beste is per fax of in ieder geval een bevestiging vragen. Wat dat betreft zal je moeder weinig kans maken.

Het is niet Telforts fout dat er geen KPN-lijn ligt, en zij zijn willende zich aan het contract te houden. Je kunt je op coulance gaan beroepen, maar erg sterk lijkt de zaak niet te zijn :) .

Belangrijk: ga het contract en de algemene voorwaarden van Telfort doorlezen. Ga niet af op wat je denkt dat mag, maar op wat er staat.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 14-04-2009 14:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toevallig heb ik zojuist mn Planet adsl (nu KPN) opgezegd. Die kerel wist mij te vertellen dat mijn abbonement met een jaar verlengd zou worden als ik het niet op tijd heb opgezegd. Dat was een of andere deal die Planet destijds met KPN heeft gedaan. Mensen die niet via Planet bij KPN terecht zijn gekomen kunnen wel maandelijks opzeggen. Blijkbaar kunnen ISP's nog wel met een jaar verlengen bij abbonees die zij over hebben genomen van andere ISP's, afhankelijk van de afspraken die zij onderling gemaakt hebben 8)7 :?

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Kan het product geleverd worden, of kan het helemaal niet?
Wellicht dat je je op onderstaande kan beroepen.

Dit pluk ik van de website van telfort.nl onder verhuizen
Ik ga verhuizen en nu blijkt uit de postcodecheck dat mijn huidige product niet meer leverbaar is. Wat nu?
Als Telfort een ander abonnement kan leveren, kunt u deze bestellen. Om dit te bestellen, volgt u de instructies in het bestelproces. Als u geen ander abonnement wilt, kunt u uw abonnement beëindigen.
Maar op zich ga ik ook mee in wat gambieter zegt.
Niet denken (of vaag advies wat mogelijk zou kunnen) maar zeker weten.
Misschien een telfort winkel in de buurt binnen wandelen voor meer tekst en uitleg?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Telfort staat in hun recht. Als jij opgezegd hebt, maar geen bewijs, dan heb je pech.... En toevallig raken zulke dingen altijd 'verdwenen' of 'niet genoteerd'... Niet op papier? dan nieuw jaar.

De jaarcontracten gaan wel op de schop, uit mn hoofd na de 1e contractstermijn per maand opzegbaar,dus niet meer weer met een jaar verlengd, alleen gaat die regelgeving (dacht ik) pas per 1 juli in...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me sterk dat je als oud-Tiscali klant nog een jaar aan Telfort vast zit. Ik ben ook oud-Tiscali klant, en heb kort na de overname m'n abo 'verlengd' en na het uitzitten daarvan kan ik nu maandelijks opzeggen.

Dit bevestigd ook de 'Mijn Telfort' site.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Wildfire

Joy to the world!

Hoe lang zit ze al bij Tiscali/Telfort? Er was namelijk, als ik me niet vergis, jurisprudentie dat het onredelijk is om na een eerste jaartermijn een contract telkens met een jaar te blijven verlengen. Was volgens mij bij GSM abonnementen, maar is ook toepasbaar op internetabonnementen. Dat komt er dan op neer dat na een jaar gewoon maandelijks opzegbaar dient te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Modbreak:Je zegt het zelf al, topickaping. Mits je het normaal kunt formuleren, open je hiervoor maar een eigen topic. Met normaal bedoelen we dus: zonder te flamen/ranten.

[ Voor 89% gewijzigd door IEF op 15-04-2009 22:45 ]

Pagina: 1