Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
De werkgever vergoedt mijn privé internetaansluiting omdat die door mij grotendeels zakelijk wordt gebruikt (telewerken). Dit vergoeden levert tot nu toe geen problemen op omdat de aansluiting een los abonnement is. D.w.z. ik krijg van de provider een factuur waarop de kosten van de internetaansluiting nader gespecificeerd worden.

Binnenkort ga ik verhuizen. Bij Ziggo wil ik dan een alles-in-1 pakket (met 10Mb internet) nemen aangezien dat de goedkoopste oplossing is. Het probleem is echter dat Ziggo de kosten van de internetaansluiting in de alles-in-1 pakketten niet nader specificeert. Ik heb ze er over gebeld en deze kosten kunnnen en zullen niet worden uitgesplitst. Ik heb de belastingdienst vervolgens gebeld hoe ik hiermee om moet gaan en mij werd verteld dat de werkgever mijn internetaansluiting niet kan vergoeden als ik niet zwart op wit de kosten voor alleen de internetaansluiting kan aantonen.

Word ik nu toch gedwongen alle onderdelen (Internet, TV en telefonie) los te nemen tegen een fors hoger abonnementstarief of zijn er Tweakers die dit anders hebben opgelost?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
'k Zou 't goedkopere alles-in-1 pakket nemen en een extra adsl-aansluiting ernaast op kosten van de baas. Altijd handig bij storingen als je er zo afhankelijk van bent.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jij betaalt dus alleen telefoon (9,95) + kabeltv (16,25) ? Dat is altijd minder dan een AIO pakket.

Laat je je baas een Z3 pakket betalen ;)

Verwijderd

Een vast bedrag bij je loon op laten tellen. Is dit je vergoeding voor internet.

Kan een idee zijn. Makkelijk en toch een vergoeding.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij mijn vorige werkgever stond er gewoon een vaste netto vergoeding voor internet ( volgens mij rond de € 25,- ) en daarvoor hoefde ik niet perse een gespecificeerde factuur te hebben.

Het lijkt me dus dat een bedrijf hier gewoon afspraken over kan maken met de belastingdienst. Als je als bedrijf een redelijk bedrag voorstelt, en jij aan kunt tonen dat je het internet primair voor je werk gebruikt lijkt me dat de BD daar geen problemen mee moet hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Je kunt de vergoeding voor internet ook om zetten in een algemene onkostenvergoeding. Er zijn veel bedrijven die geen zin hebben in bonnetjes van een lunch langs de weg, facturen van internet, bonnetjes van de stomerij, bonnetjes van de schoenmaker, parkeerkaartjes et cetera en zodoende hun werknemers een vast bedrag per maand netto uitbetalen als onkostenvergoeding. Het moet wel aantoonbaar zijn dat deze vergoeding in verhouding staat tot de gemaakte kosten. Anders is het verkapt loon zonder belasting, dat is niet de bedoeling.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:50:
Een vast bedrag bij je loon op laten tellen. Is dit je vergoeding voor internet.

Kan een idee zijn. Makkelijk en toch een vergoeding.
Lijkt mij niet de juiste oplossing. Dit kost de werkgever extra geld omdat er opeens belasting betaald moet worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 20:47

geerttttt

Manisch positief

Wellicht interesse in mobiel internet o.i.d.?
Je zou bijv je telefoonabbo of mobiel-internetabbo op kosten van de baas doen als dat ongeveer gelijk aan elkaar ligt. Komt voor hem even makkelijk uit qua belasting e.d. en voor jou maakt het dan ook niet veel verschil.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Pagina: 1