Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN XP 64 BIT SP2] Geen UAA drivers te vinden

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd met de X64 editie van Windows XP pro met SP2.

Mijn moedebord is een Asus M2N-E SLI.

Ik heb alle drivers geinstalleerd, maar de Audio Device on High Definition Audio Bus krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd.

Heel google heb ik afgezocht om een driver te kunnen vinden, maar het enige wat er te vinden is, is alleen voor XP x64 zonder service packs.

Wie weet hier een oplossing voor?

Verwijderd

de driver voor "geen servicepacks" moet ook gewoon werken als er wél servicepacks op staan.
ik heb een P5K en XP64 en die soundcard doet 't gewoon.
Het zou wel een beestenbende worden als je voor elk servicepack een nieuwe driver nodig had... zeker gezien het feit dat een beschaafd servicepack niets meer is dan een hele berg gewone patches :+

Zoals elke andere Asus plank heeft ook deze gewoon drivers voor XP64 voor alles en staan die gewoon op de site... heb je hier al gekeken?
http://support.asus.com/d...anguage=en-us&model=M2N-E
/me lijkt overtoom wel :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 15:15 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Kijk hier eens dan, ik zie daar toch echt wel XP x64 bij staan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Heb je niet heel toevallig een Ati-kaart?
Ik heb een HD3650 en ik kon de Audio Device on High Definition Audio Bus niet aan de praat krijgen.
Dit bleek dus de HD3650 te zijn.
Deze drivers staan op de cd van de kaart.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Pierre61 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:08:
Kijk hier eens dan, ik zie daar toch echt wel XP x64 bij staan.
Spuit elf 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:10:
Heb je niet heel toevallig een Ati-kaart?
Ik heb een HD3650 en ik kon de Audio Device on High Definition Audio Bus niet aan de praat krijgen.
Dit bleek dus de HD3650 te zijn.
Deze drivers staan op de cd van de kaart.
Ho effe - een ATI plank zonder drivers werd in Windows aangegeven als "Audio Device on High Definition Audio Bus"?
Dat is inderdaad een hele flauwe manier om iemand een uurtje zoet te houden :+
In dat geval zou ik trouwens ipv de CD te pakken even verse drivers van de ATI site halen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb198/Einsamkeit-Mit-Mihr/Jemoederisgroen.jpg

Het is toch echt zo.
Of je het gelooft of niet, ik zal het even opzoeken.

Lees maar;

http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=4922.msg53395

En niet boos bedoeld hoor, maar ik herkende dit probleem ook en ik heb er ook urenlang naar gezocht. -O-

Edit 2;

Die heb ik wel in de bios uitgeschakeld.
Ik heb ook de drivers geinstalleerd van de Realtek HD audio blabla van mijn moederbord, maar doordat ik deze heb uitgeschakeld in de bios. laad hij deze drivers ook niet.

Als je googled op "ati hdmi audio device on high defenition Audio bus" vind je er genoeg over.
Maar we weten nog niet eens zeker of de TS een Ati kaart heeft :>

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 15:41 . Reden: Linkje toegevoegd. ]

Verwijderd

Ik geloofde het wel, maar nu niet meer.
Daar heb je gewoon je Live! geinstalleerd en geen drivers voor je onboard geluidschippie geladen, helaas wel zonder even die in de BIOS uit te schakelen.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

even de MS HD audio bus googlen, dit is geen driver van je fabrikant maar een driver van microsoft zelf :)

*burp*

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb hetzelfde moederbord gehad met XP64bit, en heb ze toendertijd ook gewoon zonder problemen geinstalleerd, ik weet niet meer welke driver en waarvandaan maar ik heb het toendertijd niet echt als een probleem gezien, dus het zou makkelijk op te lossen moeten zijn.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1