Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP Home] Gedrag aan/uitknop via registry

Pagina: 1
Acties:

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds kort een neoware thinclient van een medetweaker gekregen. Dit beestje gebruik ik als fileserver en om mijn printer te delen. Er draait Windows XP Home Edition op (dat er betere serverossen zijn, weet ik). Nu heb ik niet alle drivers voor deze computer. O.a. audio en videodrivers ontbreken. Dit is geen probleem daar ik beiden niet nodig heb (ik gebruik VNC).
Ik zit wel met het volgende probleem: in Energiebeheer kan ik het gedrag van de aan/uitknop bij het tabblad geavanceerd niet instellen. Ik wil namelijk bereiken dat met 1 druk op de powerbutton de server zich netjes afsluit. Dat dit niet instelbaar is komt waarschijnlijk doordat niet alle drivers geïnstalleerd zijn.
Mijn vraag: kan ik niet via het register het gedrag van de aan/uitknop instellen? Hij hoeft dus niet in standby te gaan; druk op de knop en netjes afsluiten is voldoende. APM staat al aan en werkt.

Alvast bedankt!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb zelf ook een Neoware Thinclient.

Hiervan is de powerbutten vergelijkbaar met de schakelaar van een AT voeding, dus echt een schakelaar die er wel of geen spanning op zet. Voor jouw toepassing moet je een machine hebben die aan gaat met een pulsdrukker zoals een pc met een ATX voeding. Heeft jouw thinclient dat? Anders kun je het bij voorbaat al vergeten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FezzFest
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:38:
Ik heb zelf ook een Neoware Thinclient.

Hiervan is de powerbutten vergelijkbaar met de schakelaar van een AT voeding, dus echt een schakelaar die er wel of geen spanning op zet. Voor jouw toepassing moet je een machine hebben die aan gaat met een pulsdrukker zoals een pc met een ATX voeding. Heeft jouw thinclient dat? Anders kun je het bij voorbaat al vergeten.
Ik vrees dat mijn thinclient dat niet heeft (ik weet zelfs het type niet: het is een grijs kastje met neoware op. Er zit een cyrix geode gx1@300mhz in op een mediagmx mmx chipset). In ieder geval is er geen aan/uitknop op de voeding zoals bij een klassieke PC. Hij sluit wel automatisch af als ik hem afsluit in windows zelf.

Verwijderd

Ik ken Neoware verder (nog) niet, maar is het niet simpeler om de drivers te zoeken ? Of zijn deze simpelweg niet voor XP beschikbaar?

• FezzFest
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:54:
Ik ken Neoware verder (nog) niet, maar is het niet simpeler om de drivers te zoeken ? Of zijn deze simpelweg niet voor XP beschikbaar?
Dat is een zo goed als onmogelijke opdracht: deze thinclient draaide oorspronkelijk een of ander embedded OS op een CF-kaartje (2GB ofzo). Dat kaartje is er uitgesloopt en vervangen door een notebookhardeschijf van 60GB met daarop Win XP. Op een vage site waren er wel Windows ME drivers beschikbaar, maar die deden meer kwaad dan goed.

Verwijderd

Heeft die machine wel een BIOS gewoon ?
In bios kun je ook vaak het gedrag van een aan-uit schakelaar instellen.

• FezzFest
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:51:
Heeft die machine wel een BIOS gewoon ?
In bios kun je ook vaak het gedrag van een aan-uit schakelaar instellen.
Er is een gewoon bios, en als ik de powerknop 2sec ingedrukt houd zet hij zich uiteraard uit. Maar dan is windows niet netjes afgesloten... In het bios vind ik geen extra instellingen ivm de powerknop... Toch al bedankt voor de reacties
Pagina: 1