draadloos valt uit bij aanzetten printer

Pagina: 1
Acties:

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hallo,

Een vervelend probleem heb ik op het moment. Laatst een nieuwe printer gekocht en normaal aangesloten via een usb-poort op de computer. Drivers geïnstalleerd. Alleen nu is het vervelende als ik de printer aanzet dat dan het draadloze netwerk de verbinding verbreekt. Er kan daarna nog wel gewoon opnieuw verbinding worden gemaakt met het netwerk, maar het is een beetje lastig. Draadloze netwerk adapter is ook aangesloten op een usb-poort. Verschillende usb-poorten al geprobeerd om defecte usb uit te sluiten. Dit maakt ook niet uit. Direct op usb op het mobo aangesloten, beide apparaten. Dus niet eerst via een usb-hub. Drivers ook al geherinstalleerd. Wist niet goed of ik dit nu bij softe goederen moest zetten of hier.
Hoop dat er iemand is die een oplossing weet hiervoor, het is namelijk tamelijk irritant

Lars93

Verwijderd

hoeveel usb apparaten heb je aangesloten op je computer?? (misschien wel te veel) Verstandig om er dan een pci draadlooskaart in te zetten.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb er hier thuis nog wel een liggen. Zal eens even kijken of dat werkt

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 13:50

Korakal

Up up up!

Beide apparaten trekken samen teveel stroom uit de USB poorten waardoor één van beiden of allebei niet meer kunnen werken.

Oplossing:
- zorgen voor minder stroomverbruik (zoals bijv PCI kaart voor wireless, die trekt geen USB-stroom)
- een USB hub met eigen stroomvoorziening toevoegen, zodat de USB poorten van de computer die stroom niet hoeven te leveren.