Toon posts:

Manier om Wlan via VMware volledig te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben wat aan het klooien met Linux, (backtrack 4 beta) op het gebied van beveiliging. Ik heb backtrack draaien via VMWare Workstation 6.5.
Ik heb ook een wireless USB adapter die ook gewoon werkt in de backtrack virtual machine. Het probleem is alleen dat hij werkt als een normale netwerkkaart. Ik wil er echter wat tutorials mee doorlopen op mijn eigen wep wlan en kijken of dat echt zo simpel is.
Is er een manier om deze netwerkkaart op de een of andere manier toch als volledige wlan kaart in linux te laten werken? Is hier een truck voor? Een andere programma dan VMWare? Een nieuwere versie? Ik kan niks vinden behalve de dual boot installatie waar ik weinig in zie zitten.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Het lijkt me niet dat dit kan in VMware. Wat je wilt gaat eigenlijk tegen virtualiseren in, want je wilt het stuk hardware zelf gebruiken met een driver daarvoor.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Probeer eens in Terminal:

/etc/init.d/networking start
/etc/init.d/NetworkManager force-reload

Rekening houden met hoofdletters, dan zou je je wifi moeten zien verschijnen.

gl :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan toch gewoon een USB device doormappen naar VMWare Workstation? Zorg dat er in je VM een USB-controller aanwezig is. Vervolgens VM>Removable Devices>USB>[wireless usb adapter]>Connect doen.

Dan wordt ie in principe 'virtueel' uit je host getrokken en 'virtueel' in je VM geplugd.

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 14-04-2009 12:00 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 12:52

itarix

404 soul not found

VMware workstation 6.5 kan ook usb apparaten van de host overnemen.
Het lijkt mij dat je gewoon de usb wifikaart als usb hardware moet overnemen in je virtuele machine.
Nadeel is wel dat de Host geen toegang meer krijgt tot de hardware.

edit:
Spone was me voor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door itarix op 14-04-2009 12:00 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
My-life schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:55:
Het lijkt me niet dat dit kan in VMware. Wat je wilt gaat eigenlijk tegen virtualiseren in, want je wilt het stuk hardware zelf gebruiken met een driver daarvoor.
Hij gaat de wifi als vaste lijn zien en vlot connecten normaal gezien.
Je moet dan wel de Vmware networking hebben ingesteld.

Als je buiten VMware gaat, dus opstarten van cd krijg je wifi wel te zien zoals het hoort, mits bovenstaande uit te voeren in terminal venster.

[ Voor 5% gewijzigd door Graviton12 op 14-04-2009 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:
Je kan toch gewoon een USB device doormappen naar VMWare Workstation? Zorg dat er in je VM een USB-controller aanwezig is. Vervolgens VM>Removable Devices>USB>[wireless usb adapter]>Connect doen.

Dan wordt ie in principe 'virtueel' uit je host getrokken en 'virtueel' in je VM geplugd.
Mooi zo, ga ik meteen proberen!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Niet aan gedacht. Inderdaad een mooie oplossing.
Pagina: 1