Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Xp Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 13:31
Hallo,

Ik heb een laptop waar op dit moment Windows Vista op staat.
Nu zou ik graag Windows XP hier op hebben staan omdat ik dat fijner en sneller vind werken.
Nu heb ik zelf al gekeken bij de site van de fabriekant (Asus) maar daar hebben ze niet de drivers staan.
Zijn er nu ook nog andere manieren om XP op mijn laptop te krijgen ?

Alvast Bedankt
Gr Take

Mijn Laptop specs:

Fabriekant: Asus
Serie: X70S (drivers zijn te vinden onder F70S)
CPU: Intel Core 2 Duo 8100
Geheugen: 3gig
Beeldschermgroote: 17"
Videokaart:Ati radeon HD3470

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:45
Je haalt 2 dingen door elkaar.
Je vraagt of je windows XP kunt installeren. --> Ja dat kan, wellicht moet je de HD in de bios op IDE setten

Je zegt dat asus geen drivers heeft.. --> Maar daarom kun je XP nog wel installeren.

"Zijn er nog andere manieren om xp op mijn laptop te krijgen? " Wat bedoel je? CD/DVD/Netwerk/Image?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik zou gewoon Asus Nederland even bellen:

http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

Tel: +31-(0)591-570290
Fax: +31-(0)591-666853

Die weten vast wel of er XP drivers zijn voor dit model, XP Installeren kan altijd maar of het soepel gaat werken zonder de juiste drivers is altijd een gok.

[ Voor 37% gewijzigd door crack_en_hack op 14-04-2009 11:38 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft TS geen sata drivers (voor XP) die nodig zijn om XP erop te zetten.
Als TS handig is en niet werkt wat 'peak' zegt:
De juiste driver voor je sata schijf slipstreamen in je windows xp installatie.
Opnieuw ISO maken en vervolgens installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 11:40 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik weet niet of je het wil maar je kunt op vista wel een xp installatie virtualiseren met vmware/virtual pc/ virtual box.

En hoe zeker weet je dat de vista drivers niet werken onder xp ?

En, waarom zou je je os downgraden, ik weet t xp is oud en vertrouwd maar ondersteunt helaas niet meer zo veel, ook komen er voor xp geloof ik geen updates meer uit. Bovendien mis je directx 10 dan mocht je het gebruiken.

Signature

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Op www.asustreiber.de zijn veel kant-en-klare Asus driver-cd's te vinden, ook voor XP. Zijn door andere gebruikers samengesteld.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Take
Bedankt voor jullie reactie's
Ik heb geen problemen met sata schijf dat heb ik al in orde maar het zijn echt de drivers die ik nodig heb.
Ik zal zo even www.asustreiber.de bekijken. Het is trouwens niet de bedoeling dat ik Virtual ga draaien.
Ik heb asus nederland al gebeld zei konden mij vertellen dat hier hun hier geen drivers voor hebben.
Als je me vraagt waarom ik Windows XP wil is dat ik hier gewoon beter mee over weg kan dan xp.
Xp is qua snelheid altijd beter dan Vista. En sinds ik nog steeds werk met mensen die XP hebben is dit ook makkelijker. Voor mij is XP geen Downgrade maar een Upgrade ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Take op 14-04-2009 12:06 ]

Verwijderd

Je zou zelf ook op zoek kunnen gaan naar drivers op de sites van de fabrikanten.
Bijv. je hebt een Realtek Gigabit LAN xxxx, dan naar realtek site gaan en daar losse driver downloaden en dat voor alle onderdelen.
Met het programma Everest kun je alle specificaties van je laptop achterhalen.

• Take
Hallo allemaal,

Ik wou eigenlijk XP vandaag installeren maar kwam er achter dat ik mijn cd met Sata Driver weg heb gegooid en zoek nu de sata drivers heeft iemand deze ?

Mvg

Take

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Genetic schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:18:
Ik wou eigenlijk XP vandaag installeren maar kwam er achter dat ik mijn cd met Sata Driver weg heb gegooid en zoek nu de sata drivers heeft iemand deze ?
Misschien heeft internet ze? Heb je al gezocht op jouw type laptop?

Verwijderd

Genetic schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:18:
Hallo allemaal,

Mvg

Take
Misschien heeft Asus ze wel op de website staan.

Volgens mij staan ze trouwens onder F70 serie en dan het eerste model: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 11:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me wel iets wat je met de al gegeven tips prima zelf kan opzoeken.
Mocht je echt een concreet probleem hebben bij het installeren kun je het altijd nog met een nieuw topic proberen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.