Jquery kalender uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpele kalender module op te zetten, ik gebruik deze module http://www.eyecon.ro/datepicker/#about. Hier in zitten bijna alle opties die ik nodig heb (meerder maanden, datums uitzetten, meerdere selecties etc) maar ik mis hier nog de optie om specifieke datums een highlight te geven. Ik heb al flink door de JS code gespit maar ik kan niet goed bedenken hoe ik dit er in kan krijgen. Maar ik kan wel de dag na een week laten highlighten door deze code,

code:
1
2
3
4
5
6
        });
        var now = new Date();
        now.addDays(-0);
        var now2 = new Date();
        now2.addDays(+7);
        now2.setHours(0,0,0,0);

Die code heeft dus invloed op dit stukje in de onderstaande code,
code:
1
2
3
4
5
        onRender: function(date) {
        return {
        disabled: (date.valueOf() < now.valueOf()),
        className: date.valueOf() == now2.valueOf() ? 'datepickerSpecial' : false
        }

Dit is de code van de kalender die ik gebruik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    var now3 = new Date();
    now3.addDays(-0);
    var now4 = new Date()
    $('#widgetCalendar').DatePicker({
        flat: true,
        format: 'd B, Y',
        date: [new Date(now3), new Date(now4)],
        calendars: 3,
        mode: 'range',
        onRender: function(date) {
        return {
        disabled: (date.valueOf() < now.valueOf()),
        className: date.valueOf() == now2.valueOf() ? 'datepickerSpecial' : false
        }
        },
        starts: 1,
        onChange: function(formated) {
            $('#widgetField span').get(0).innerHTML = formated.join(' &divide; ');
        }
    });
};

Dus wat ik graag wil is dat ik een specifieke kan laten oplichten (en een link kan geven). Hoe ik zie dat het mogelijk is door in de JS dus een code te zetten die een datum aanroept en die datum een bepaalde class geeft waardoor de achtergrond verandert en daar dan een roll-over effect aan te geven.

Als iemand nog goede ideën heeft hoor ik het graag, ik loop hier al een 2 dagen aan te hikken en kom maar niet op een goede oplossing. Hier staat de volledige JS http://www.eyecon.ro/datepicker/js/datepicker.js

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rechtstreeks van de link die je geeft:
[q]• Mark dates as special, weekends, special days

Is dat wat je wilt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Je kunt toch middels die onRender/className alles doen wat je wilt? Zo staat het in ieder geval ook in de documentatie (zoals BtM al aangeeft).

Voor de events (click/hover) kun je mooi jQuery's live() functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dat is wat ik wil ja, maar er staat nergens een voorbeeld van hoe ik dat zou kunnen doen. Het dichtstbij wat ik heb gevonden is een optie om een datum kan laten highlighten door +7 (of een ander cijfer) te doen ipv een specifieke datum te geven.

Zie jij dat wel staan?

@bosmonster, ja dat klopt maar dat had ik al gevonden maar ik zie niet hoe ik daar nou een functie in maak waardoor een bepaalde datum een bepaalde waarde kan geven.

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 14-04-2009 12:01 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps