AMD K6 450Mhz > is dat iets ?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 21:36
Een vriend van mij wil z'n pc upgraden met een AMD K6 450Mhz. Nou schijnen er AT moederborden te zijn (kan die z'n kast blijven gebruiken). Wat zijn de specificaties van dit bord ? AGP ? bussnelheid ? graag jullie mening of dit uberhaupt kan en of het snel is.

• winnie
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Zul je toch eerst het type en merk van het bord moeten geven. De k6 is een processor, dus daar hebben we niets aan.

Verwijderd

Ik heb de k6-3-450 en ben er tevreden mee, maar je moet inderdaad een bord hebben waar hij optimaal presteerd, ik heb de Asus P5A rev 1.04 met AGP, 100 MHz bus....
http://dit.is/Super7

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ik heb een Soyo 5 EHM gehad, liep aals een trein en is AT maar het beste AT bordje kun je bij Harry zijn site opzoeken of in de reviews van www.super7.net

suc6

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb een soyo 5ehm gehad en die was behoorlijk waardeloos. Soft/hardware crashed, of software installeert helemaal niet. Maar gezien de reactie hierboven zal dat wel niet aan dat plankje hebben gelegen.

Die asus schijnt zo'n beetje de enige stabiele ss7 plank te wezen.

Verwijderd

Is een 450 nou zoveel sneller dan een 350? En dan bedoel ik veel/merkbaar sneller...

• Sander|IA
  • Laatst online: 06-04 17:01
Je merkt het wel maar het is minder dan met Intel processoren omdat met AMD processors de snelheid van de L2 cache in beide gevallen 100mhz blijft.

Verwijderd

Ik bedoel dus het verschil tussen een K6-2-350 en een K6-3-450.
En is die laatste op te klokken??

Verwijderd

Da-Lynx, de k6-3-450 krijg ik niet stabiel overgeklokt, hij wordt wat sneller warm, maar hij is van zich zelf al super snel, vooral omdat hij ook die L3 cached, en dat merk je goed in vergelijk met een K6-2-350@400 die ik ook heb lopen op het zelde type moederplank P5A.

Verwijderd

Jaja, dus upgraden naar een k6-3 450 is volgens jou geen slechte investering. Maar het kost wel weer 399,-. Is het dan niet slimmer om een celery en mobo te kopen? Zo'n tot 500 opgeklokte zal toch wel sneller zijn dan een 450-k6-3?

Verwijderd

bij mij was upgraden van k62-300 naar 450 een wereld van verschil. maar dat ligt nogal aan de rest van je systeem.
Is het geheugen pc-100? dat scheelt. 64 meg geheugen is ook fijn.
Verder is de schijf van belang. Mijn celeron 466 is net veel sneller geworden door een 7200 rpm drive.

een babay ata bord voor k6 is de epox mvpc-m

die loopt goed, en is baby-ata

het verschil tussen celeron en k6 is gewoon games. Geloof me, andere dingen maken niks uit. Bij games is celeron veel sneller, mits je grafische kaart het bijhoud natuurlijk.

.

cheers

hc

Verwijderd

Hmmm,

Als ik het goed begrijp zou het dus op mijn systeem (K6-2-350, 128 mb-pc100,P5A-B, Xentor32) best wel zinnig zijn om de proc. te vervangen voor een K6-3-450.
Maar waar laat ik de huidige proc. dan weer...

Afijn, we wachten maar op de HCC. Dan is de Athlon ook al wat langer in gebruik en zal de prijs van de "3" ook wel wat gedaald zijn....
Is er eigenlijk nog sneller dan 450? 600 ofzo...

Verwijderd

Toen ik die stap maakte, was die K6-2-350 en vorige 1.03 P5A bord van Asus, geen drol meer waard om te verkopen, dus heb ik het gehouden, en er een kastje om gekocht, en nu heb ik voordelig twee machines...
want die K6-2 350@400 graast toch ook lekker.

Maar net wat Herman al opperde, ik merkte het ook goed in snelheid.

• wheeler
Ik zal de situatie uitleggen waar m'n huisgenoot mee zit:hij heeft een AMD 200Mhz e n. Nu is een leuke update een AMD K6 450Mhz met Epox AT mobo want dan kan die de meeste componenten houden (kast, toetsenbord, HD) en alleen een mobo + processor + TnT AGP + 100mhz geheugen te kopen. Met wat voor Intel kan je de snelheid dan vergelijken ? Of er voor vrijwel hetzelfde budget elders meer snelheid te krijgen ?

Verwijderd

Goede vraag Wheeler, wil ik ook wel weten...

• wheeler
Even van het idee AMD afstappen. Stel je neemt een Celeron 400Mhz... want m'n maat wil er vooral lekker mee kunnen gamen, en nu lees ik dus hier en daar dat AMD wat betrefd games er een eindje achteraan holt. Games hebben in dit opzicht wel prioriteit, en als de Celeron dan zo veel beter is met een Riva TNT.

Verwijderd

Jaah.. EN is er een moederbord in AT uitvoering waar een Celeron cpu op kan??

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, pcchips maakt volgens mij van die dingen.
Pagina: 1