MMO-nieuws: heeft het nut?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Mijn oog viel zojuist op:
nieuws: Bètatest mmog Titan Online start op 28 april

Natuurlijk leuk te lezen (ik zat toevallig in de beta van deze game), maar heeft het eigelijk wel nut dit op t.net te posten? De wereld van MMO's is groot, nee.. gigantisch. Echter 'hier' zijn er maar een handje vol MMO's populair en alles wat daar buiten valt wordt afgescheept als 'ripp-off', 'fail' of 'slecht'. (getuige de reacties, maar ook op eerdere nieuwsberichten).

Gooi voor de grap er ook een nieuws-bericht tegenaan dat 3.1 patch deze week live gaat, wereld van verschil ;)

Maargoed, mijn gedachte is simpel: doe het goed, of doe het gewoon niet. Veel van de aziatische games zullen hier nooit aanslaan, Titan is hiervan ook eentje. Pak imho dan desnoods (wil je nieuws over MMO's posten) de meer 'succesvolle' MMO's (zoals AoC, lotro, WH etc) en laat verder de aziatische MMO's over aan de MMO websites als een mmorpg.com of soortgelijke. Wat 'hier' niet populair is, wordt dan ook meteen als 'fail' gestempeld, ondanks dat sommige daarvan wel een enorm succes zijn 'buiten' t.net.

Neem nu het vorige artikel over MMO's:
redactieblog: Zeepbellen in de mmog-wereld
Buiten het wat 'partijdige' bericht, kan je redelijk aflezen uit de reacties welke MMO's 'populair' zijn op tweakers. Het heeft mi weinig nu buiten deze 'selectie' nieuws te gaan posten, daar het 90% van de gevallen toch een flamewar wordt hoe slecht die MMO is of hoe 'dat bedrijf' het 10x beter doet.

Als ik even snel mmorpg.com doorlees, zijn er dus nog 11 games in beta gegaan, zo'n 20 hebben updates gekregen en nog een handje vol heeft een grote uitbreiding gehad. Die gaan we toch ook allemaal niet op t.net zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2009 11:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ha SinergyX,

Het is inderdaad een bericht dat wat buiten het gemiddelde valt van wat op Tweakers.net verschijnt. Ik ben echter niet helemaal met je eens dat we ons "bij onze leest moeten houden" en dus alleen berichten moeten plaatsen over producten - en dus ook games - die populair zijn bij de Tweakers.net-bezoekers. Met die redenatie zijn we binnen twee jaar uitgeschreven. Immers, elk product of elke game begint onbekend ;-)

Verder hanteren we grotendeels de door jou voorgstelde werkwijze. We besteden vooral aandacht aan de grote mmog's als WoW, AoC, LotRO, WAR etc. Daar houden we het over het algemeen ook bij.

Ik probeer echter juist expres regelmatig een onbekende game onder de aandacht te brengen, juist om te laten zien dat er meer is dan alleen wat diezelfde gemiddelde Tweakers.net-bezoeker kent. Niet met de bedoeling om compleet te zijn, daar zijn andere sites veel beter in en dat kunnen wij nooit evenaren, maar alleen om te laten zien dat er meer te koop is in het leven.

Wat het stuk betreft waar je naar linkt, dat is een column en geen nieuwsbericht. Je hebt helemaal gelijk dat het ongenuanceerd is, maar dat is precies de bedoeling van een column. In nieuwsberichten proberen we onpartijdig(er) te zijn.

Wat betreft het verschijnen van WoW-patch 3.1, daar hebben we al aandacht aan besteed. Zie nieuws: Blizzard gaat classes World of Warcraft aanpassen in aanstaande patch.

Desondanks bedankt voor de feedback, altijd welkom :-)

Groeten,

Paul Hulsebosch