Versterkers... hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

• _Corona_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2023
Beste mensen,

ik zit het met het volgende... heb sinds jaar en dag met een oude receiver van mijn vader gewerkt, een hele oude ( Sansui R-70), maar nu na meer dan 2 decennia luistergenot, begint hij toch tekenen van vermoeidheid te vertonen.

Dus ik zit nu met het volgende probleem:
Ik wil natuurlijk mijn muziek een beetje fatsoenlijk willen afspelen, maar ik ben echt een leek wat betreft audio-apparatuur. Ik heb een beetje rondgesurft om te kijken wat er op het gebied van die apparatuur te vinden is, maar ik kom er geen wijs uit. :?

Waar ik hem het meest voor ga gebruiken is mijn: pc, laptop, xbox360, dvdspeler. Wat zijn dingen waar ik specifiek naar moet kijken? Wat moet zoiets kosten? Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!! _/-\o_

_Corona_

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07
_Corona_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:16:
Beste mensen,

Dus ik zit nu met het volgende probleem:
Ik wil natuurlijk mijn muziek een beetje fatsoenlijk willen afspelen, maar ik ben echt een leek wat betreft audio-apparatuur. Ik heb een beetje rondgesurft om te kijken wat er op het gebied van die apparatuur te vinden is, maar ik kom er geen wijs uit. :?

Waar ik hem het meest voor ga gebruiken is mijn: pc, laptop, xbox360, dvdspeler.

Wat zijn dingen waar ik specifiek naar moet kijken? Wat moet zoiets kosten? Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!! _/-\o_

_Corona_
Buiten het feit dat je aangeeft wat je ermee wilt, moet je je ook afvragen hoeveel luidsprekers je wilt gaan aansturen, wat je budget is en of je bepaalde merken juist wel of niet wilt kopen. Is tweedehands uitgesloten of waag je de gok op marktplaats/eBay.

google is je vriend!

En verder kom je er niet mee weg om iets blind te kopen en voor waarheid aan te nemen, je zult bij de mediamarkt/bcc of audio speciaalzaak (afhankelijk van je budget) moeten gaan luisteren.

En er is niets zo subjectief als geluid, wat de een mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk, niet alleen op het gebied van muzieksmaak, maar ook op het gebied van de klank van het geluid zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door loewie1984 op 14-04-2009 11:26 ]

discogs

• _Corona_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zal eerst eens die tips uitpluizen en dan zal ik er nog op terug komen...

lijkt me idd wat verstandiger :)

Toch alvast bedankt!

laters

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Gelukkig was je zelf ook al tot die conclusie gekomen.

Ik stel voor dat je nog eens goed kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.