Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Wat is het nut van Windows Search in Windows 2003? Deze wordt wel netjes geinstalleerd, maar ik heb het idee dat het alles alleen maar vertraagt.
Kan dit kloppen?
Kan ik Windows Search gewoon deinstalleren? Volgens mij voegt het weinig toe op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij vertraagt het in begin wel een beetje, maar draait de indexing service wanneer je pc idle is. In theorie zou je er geen last van moeten hebben. Maar ik persoonlijk zou de service wel deinstalleren.

Ikzelf gebruik voor dit trouwens Google Desktop Search, deze bevalt mij een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is niet voor niets een optionele update :P Maar op bijvoorbeeld een Exchange-server zou ik 'm uitschakelen in plaats van weer verwijderen (SBS dus ook!) want anders gaan er allerlei componenten stuk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je als systeembeheerder van een server alle nietgebruikte services en programma's deinstalleerd. Deze kunnen namelijk wanneer ze wel geinstalleerd zijn en niet gebruikt worden vaak vergeten worden tijdens updates, laat dit nou precies hetgeen zijn waar hackers gek op zijn.

Kleed een server altijd helemaal uit en installeer alleen de dingen die je ECHT gebruikt, scheelt je overigens ook een hoop rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Daar is de SCW dus ook voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi deze update er altijd overal af. Google desktop vind ik al helemaal uit den boze in bedrijfs-gerelateerde systemen.

Het is meer om windows "toegangelijker" te maken en dus aantrekkelijker... maarja daar heeft ieder zo zijn mening over.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Search op je desktop kan verbinding maken met de search service op de server zodat je snel door documenten op een share op die server kan zoeken.

Wikipedia: Windows Search
Windows Search also supports queries against a remote index. This means if the file server, on which a network file share is hosted, is running either Windows Vista or Windows Server 2008, any searches against the share will be queried against the server's index and present the results to the client system, filtering out the files the user does not have access to. This procedure is transparent to the user.[1]
Verder een heerlijke functie.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Dat is de search functie van 2008!
Windows 2003 heeft die functie nog niet dus daar is het voordeel minder.
Het zou dan enkel zijn voor de mensen die remote op de server werken. Hierbij heb je dan een search functie.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 2003 kun je de Search 4.0 functie zo installeren via Windows Update of het download centrum.

Werkt precies hetzelfde volgens mij.

[edit]
Als ik op mijn Win2K3 server de Search Service uitzet dan krijg ik op mijn Vista werkstation ook meteen de melding dat het zoeken langer duurt omdat er geen index beschikbaar is (documenten map op die server).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 10:45 ]

Pagina: 1