Toon posts:

SIP/SDP requests rewriten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met SIP verkeer. In de INVITE wordt een verkeerd IP address gezet. Namelijk het IP van de verzendende host. Die host gebruikt Asterisk en aangezien het in productie draait kan ik helaas niet die asterisk gaan patchen. Mijn gedachte was toen om een soort van search&replace uit te voeren op alle INVITE messages door een soort van proxy er tussen te zetten (dus asterisk naar localhost op een bepaald poortje te laten sturen en vervolgens naar de echte host te sturen). Ik kan dit uiteraard zelf schrijven, maar ik benieuwd of iemand een bestaand alternatief weet. Ik heb proxyruler gevonden, maar die doet alleen TCP. :(

Verwijderd

is het niet simpeler om in je nat.conf je extern ip aan te geven, zodat hij deze gebruikt bij de invites? :?

Verwijderd

http://www.voip-info.org/wiki/view/OpenSER gok ik? Al heb ik er zelf geen ervaringen mee (ivm niet nodig in mijn setup).

Maar voordat je dit gaat installeren, leg eens uit wat je wil doen, want over "Namelijk het IP van de verzendende host." wil mijn glazen bol niet zoveel vertellen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 02:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:17:
is het niet simpeler om in je nat.conf je extern ip aan te geven, zodat hij deze gebruikt bij de invites? :?
Er is in dit verhaal geen sprake van NAT. Het is switch2switch verkeer.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:48:
http://www.voip-info.org/wiki/view/OpenSER gok ik? Al heb ik er zelf geen ervaringen mee (ivm niet nodig in mijn setup).

Maar voordat je dit gaat installeren, leg eens uit wat je wil doen, want over "Namelijk het IP van de verzendende host." wil mijn glazen bol niet zoveel vertellen. :)
Het is heel raar, maar het probleem wat ik had is weer weg. Zou het een easter-egg zijn Asterisk? (was namelijk met pasen :+) Zelf ben ik niet zo weg van OpenSER (heet nu OpenSIPS trouwens), documentatie is een beetje slecht vind ik en ik heb geen zin/tijd om er moeite in te steken. Maargoed het probleem heeft zich vanzelf opgelost, raar maar waar.