Toon posts:

PC aansluiten op LCD TV : VGA / DVI naar VGA / HDMI ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt mijn PC aan te sluiten op mijn 37W5500 LCD TV, waarbij ik een afstand van 5 a 7 meter moet overbruggen.
Omdat een lange kabel flink geprijst is en ik via de search door de bomen het bos niet meer zie, hierbij even een "to the point" vraa"g.

Wat is de beste aansluiting van PC naar LCD TV (5 a 7 meter):
VGA --> VGA
VGA --> HDMI
DVI --> VGA
DVI --> HDMI

Thanks, Nico.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

koop een hdmi kabel van benodigde lengte (10m voor onder de 20,- met beetje zoeken op inet) en een dvi->hdmi verloop stukje. dan houdt je het signaal digitaal en heb je theoretisch de beste kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Firestorm schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:28:
koop een hdmi kabel van benodigde lengte (10m voor onder de 20,- met beetje zoeken op inet) en een dvi->hdmi verloop stukje. dan houdt je het signaal digitaal en heb je theoretisch de beste kwaliteit.
Speciaal verloop stukje DVI>HDMI lijkt me niet nodig, omdat er ("goedkope") DVI>HDMI kabels zijn.
Ga ik proberen/bestellen!

Thanks _/-\o_

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:44
Misschien een niet gevraagde aanvulling maar je hebt dan geen geluid. Dat moet apart.

Frans

Verwijderd

Topicstarter
Kogel schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:43:
Misschien een niet gevraagde aanvulling maar je hebt dan geen geluid. Dat moet apart.

Frans
Klopt helemaal Frans, maar daar was ik al achter hoor ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 10 meter component kabel tussen mn pc en hdtv. Geeft ook prima beeld. Heb ik nl. verkozen boven hdmi/vga, omdat ik op deze manier mn beide dvi-aansluitingen vrij hou. Ik heb nl.al 2 monitors en heb geen zin om telkens kabels om te moeten wisselen (of moeilijk doen met 2 videokaarten) als ik een film wil kijken.

Is denk ik wel iets om te overwegen. Mocht je ooit over willen stappen naar 2 monitors.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Palomar schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:43:
Ik heb 10 meter component kabel tussen mn pc en hdtv. Geeft ook prima beeld. Heb ik nl. verkozen boven hdmi/vga, omdat ik op deze manier mn beide dvi-aansluitingen vrij hou. Ik heb nl.al 2 monitors en heb geen zin om telkens kabels om te moeten wisselen (of moeilijk doen met 2 videokaarten) als ik een film wil kijken.

Is denk ik wel iets om te overwegen. Mocht je ooit over willen stappen naar 2 monitors.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een pc hebt met een componenten uitgang. Ben je niet in de war met het inferieure composiet of zo van een tv out?
Een componentenkabel heeft 3 tulpjes, rood groen en blauw.

Mocht het een composiet of tv outkabel zijn, dan raad ik je aan om toch maar een vga of hdmi kabel te nemen. De kwaliteit hiervan is een stuk groter, vooral van hdmi.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 16-04-2009 00:37 ]

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een componenten uitgang is nog redelijk gangbaar. Ik heb iig op mijn laatste twee videokaarten ook een verloopje ernaar gehad. Nooit gebruikt maar dat ter zijde.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:35:
[...]

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je een pc hebt met een componenten uitgang. Ben je niet in de war met het inferieure composiet of zo van een tv out?
Een componentenkabel heeft 3 tulpjes, rood groen en blauw.

Mocht het een composiet of tv outkabel zijn, dan raad ik je aan om toch maar een vga of hdmi kabel te nemen. De kwaliteit hiervan is een stuk groter, vooral van hdmi.
Sinds een jaar of 3 krijg je volgens mij bij elke videokaart wel zo'n verloopje dat in de tv-out past, waar 3 kabels uit komen. Dat is component. Voorheen was het idd wel composiet of s-video (=veel slechter).
Beeld is ook gewoon heel strak. Misschien dat het met hdmi nog wel ietsje scherper wordt, maar dat verschil zie je imo alleen bij kleine lettertjes en niet in films. En zoals reeds gezegd heb ik specifiek voor component gekozen, zodat mn andere 2 aansluitingen vrij blijven. Anders had ik ws. ook wel hdmi genomen. Niet omdat ik nu ontevreden ben, maar bij digitaal weet je gewoon zeker dat het beeld optimaal is.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 16-04-2009 17:59 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Een verloopje is leuk, maar als de uitgang van de videokaart s-video is dan is het geen componentenkwaliteit lijkt mij.

Ik zou voor de hdmi gaan. Als je hdmi tekort komt, kan je altijd nog een switch kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een DVI>HDMI kabel van 15,= euries aangeschaft en aangesloten.
Prima de luxe beeld --> me happy :*)
Pagina: 1