ati radeon 2600 of nvidia 8600gt?

Pagina: 1
Acties:

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
Hey allemaal,

Ik heb 2 laptops en wil graag weten in welke laptop de beste video-kaart zit.
In mijn asus laptop zit een ATI radeon 2600 met 256 MB geheugen.
In mijn FSC laptop zit een Nvidia geforce 8600GT met 512 MB geheugen.
Dit zijn dus wel allebij Mobile versies, maar is er misschien iemand met ervaring hiermee?
Ik hoop wel op een reactie he;)

Groet skipe:)

Verwijderd

Tip als je eens op google kijkt kom je er vast wel uit ;)

• skipe
jaa, dat heb ik dus al gedaan maar kom er niet uit. ik doe ook een ICT opleiding maar ik zit dus ook nog in het eerste jaar:P als je mij een link kunt sturen waar het allemaal precies staat zou het fantastisch zijn;)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Wanneer gij goed zou googlen, gij misschien dit ook wel gevonden hebben -> http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html (Zoekwoorden: mobile benchmark)

Zoals het eruit ziet is de 8600GT iets beter. Was er overigens niet iets vreemds aan de hand met de 8600 mobile serie? Dat de gpu na een tijdje stuk gaan?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat speelt wel ja. Slechte materialen gebruikt bij opbouw GPU's die niet zo goed konden tegen temperatuurwisselingen (uitzetten/krimpen van het spul). Er zijn veel klachten over geweest en de zaak ging richting doofpot. Een aantal fabrikanten heeft ook aangeboden mensen met klachten over de videokaart te helpen, ander model enzo.

• skipe
dat kwam vaker voor bij de GS serie, maar dat probleem had Nvidia al opgelost;)
Maar die site helpt wel, danku misschien nog meer mensen die bewijs hebben dat de Nvidia kaart beter is dan de ATI?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Over het algemeen zijn desktopvarianten prima vergelijkbaar met elkaar en de laptopversies ;)
Pagina: 1