Toon posts:

Ajax IE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje bezig met een nieuw systeempje op te zetten voor een kennis van mij en hiervoor maak ik gebruik van Ajax. Nu, alles werkt perfect zoals ik het wil eigenlijk, buiten 1 iets in IE(7/8).

Als ik dus een reactie plaats laat ik via jQuery direct de alle reacties terug zien, en ik geef ook aan aan m'n ajax dat hij moet "herladen". Nu geen probleem in FF/Chrome/... Als je reageert zie je netjes je reactie staan.

Maar als ik dit in IE7/8 probeer gebeurt dat dus niet. Dan komt de reactie er niet te staan.. Ik refresh dan de pagina, maar dan staat het er nog steeds niet. Dan ga ik even naar een andere pagina en terug, maar nog steeds niet.. Het staat er pas nadat ik IE heb afgesloten en terug naar de site ga. Dit is dus ook als ik in IE even de pagina laat openstaan en dan in bv Chrome een reactie toevoeg. Dan zie ik deze reactie niet totdat ik heropstart.

De website is te vinden op http://fotografie.hyperte.../when-nature-calls/pauw-1 (even doorklikken naar reageren nog)

Als iemand enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag, want ik geraak er zelf niet echt aan uit..

Het javascript van reageren is hier te vinden: http://fotografie.hyperte...es/javascript/reageren.js.

Bij voorbaat dank,
Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh; heb je al gedebugged? (Debuggen: Hoe doe ik dat?).
Daarbij is dit nogal een Kan iemand even...? vraag; we zien hier graag een ("uitgeklede") testcase en relevante code gewoon in je topic; verwijzen naar je site en dan afwachten tot iemand met het antwoord tot je probleem komt is niet de bedoeling hier.

En tot slot: 't zit geheid in caching.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 13-04-2009 22:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht of het eventueel met "new ActiveXObject" te maken heeft, aangezien hij voor IE daar apart voor werkt.

En het is niet bedoeld als iemand dit gewoon oplost, misschien dat iemand al eerder ditzelfde probleem gehad heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krijg je met IE een (JS) error als je een bericht geplaatst hebt? :)
Zo kunnen we er helaas niet zo veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen error dat is het probleem.. Hij voegt alles wel toe maar hij laat het gewoon niet direct zien. En bij andere browsers doet hij dit wel.(bij IE moet ik dus IE opnieuw opstarten om iets nieuws te zien)

Ik zal nu even op caching zoeken zoals RobIII zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26

BCC

Inderdaad. Komt de request uberhaupt aan op je server? En wat gebeurt er als je er een random getal achter klapt?

[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 13-04-2009 22:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BCC schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:41:
Inderdaad. Komt de request uberhaupt aan op je server?
Lijkt me toch duidelijk?
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:30:
Het staat er pas nadat ik IE heb afgesloten en terug naar de site ga.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is opgelost dankzij RobIII.

http://greenash.net.au/po...-ajax-gotcha-page-caching hier staat het uitgebreid op, in het kort moest dit er gewoon nog bij:

header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Mooi te zien dat het opgelost is. Het grote probleem met IE is dat hij ook altijd checkt of dat de headers van een webpagina veranderd zijn; Dat zie ik vaak in WireShark voorbij komen; Iets in de trant van No header change...

Op deze manier force je de browser om de site opnieuw op te halen omdat de headers vernieuwd zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Matis op 13-04-2009 22:57 . Reden: Massive Typo's :( ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1