stille harde schijf (dmv doosje)

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:54

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een tijdje geleden een post gezien over hoe je pc stil te maken.. daarin werd ook geen doosje gebruikt om je hdd in te bouwen. weet iemand nog waar ik die kan kopen?

rammes

Ik zou het doen!

Verwijderd

www.silentpc.nl
ofzoiets
da spul heet silentdrive

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpc-shop.nl/Home/images/prod052.jpg

Je bedoelt toch ditte?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hmmz dat ziet er koel uit alleen ik zou er geen 7200 RPM schijfje in willen stoppen want dan word ie toch echt te warm.

Hij is denk ik ook alleen nuttig als je waterkoeling hebt want met luchtkoeling hoor ik mn HD niet eens :)

Alle proemn in n drek

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:54

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
JA die.. ik mijn quantum fireballs 7200rpm daarin stoppen . maar dat is niet verstandig ?

rammes

Ik zou het doen!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Nee dat is niet echt snugger.

Heb je al eens gevoeld aan je schijf als hij een paar uur draait?

Die 7200 toeren schijven worden makkelijk 45 graden dus ze dan in een doosje met schuim stoppen is niet echt slim.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ben in het bezit van een HD-cooler van Coolermaster. Deze koelt je HD, je systeemkast (een beetje) en je hoort je hd minder omdat ie in een kastje komt.
Misschien ook een oplossing voor jou!
*D
(ik heb wel een IBM=al stil)

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 12:48
.. daarin werd ook geen doosje gebruikt om je hdd in te bouwen. weet iemand nog waar ik die kan kopen?

Volgens mij is dat zelfs gratis lol.

Maar even zonder flauwekul. Je hd inpakken met een doosje of zo lijkt me niet slim. De warmte moet weg kunnen.

Verwijderd

In sommige type vliegtuigen wordt anti-geluid toegepast in de cabine. Wellicht is dit iets om je problemen op te lossen... ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
ja, ik snap ook niet dat anti-geluid niet wat meer wordt toegepast. Hoewel het voor de gemiddelde tweakers toch lastig zal zijn om dit goed voor elkaar te krijgen, want als je het verkeerd doet, krijg je juist MEER herrie :)...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Wat ik zelf altijd doe is de HD monteren mbv 'ophangrubbers'. Eigenlijk een beetje een zwaar woord voor het postbode-elastiekje dat ik in stukken knip, maar het helpt wel!

Dus men neme een klein stukje postbode-elastiek, men bore of prikke daar een klein gaatje in, en dan plaatsen tussen HD en kast. Het geratel wordt nu niet meer door de metalen kast versterkt en dat geeft een hoop rust. :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
als je em stiller wil hebben zou ik em om te beginnen eens in je bracket hangen met rubbertjes tussen de schroeven-staal-en HD.

dit kan je ook met fans doen om em stiller te krijgen, dus waarom niet met een HD.

search ff op het Die hard overclocking & casemodding forum om te kijken welke rubbertjes ik bedoel.
Pagina: 1