Heej, ik ben hier niet echt nieuw op Tweakers maar vorige account kreeg ik niet meer aan de gang
dus maar een nieuwe aangemaakt.
Mijn Probleem/ iets wat ik graag anders zie.
Ik heb een E8400 op een P5k PRO onder een Zalman CNPS 9700.
De tempraturen zijn IDLE. Core #1 38 graden en Core #2 43. En Stressed met Cod4 Core #1 44 graden en Core #2 50 graden. Oke dit is lang niet te warm maar ook niet koel genoeg voor deze koeler naar mijn mening. Ik heb er al een keer nieuwe koelpasta tussen gedaan en de koeler er 3 keer anders opgezet maar niets holp. Misschien dat iemand mij met die probleem kan helpen. Ik klok niet over dus misschien dat je zegt gewoon zo laten Oké dan maar ik heb liever een oplossing
2e Probleem.
Als de processor weinig werk moet doen schakelt hij over naar 2ghz en een multiplier van 6x. Ik vind gewoon dat hij zijn werk op 3ghz kan doen ookal hoeft hij niets te doen. Ik heb al in de BIOS zitten zoeken maar niets gevonden. Hopelijk dat iemand hier ook een oplossing voor heeft
Ehm. Overige Hardware:
Moederbord P5k Pro
Graka GTX260
Geheugen 4Gb Crucial Geheugen wat op 400Mhz loopt wat ik nu pas zie... S:
Voeding: Corsair 550 Watt
Ik weet niet of de systeemspecs zin hebben.
Alvast bedankt
Mijn Probleem/ iets wat ik graag anders zie.
Ik heb een E8400 op een P5k PRO onder een Zalman CNPS 9700.
De tempraturen zijn IDLE. Core #1 38 graden en Core #2 43. En Stressed met Cod4 Core #1 44 graden en Core #2 50 graden. Oke dit is lang niet te warm maar ook niet koel genoeg voor deze koeler naar mijn mening. Ik heb er al een keer nieuwe koelpasta tussen gedaan en de koeler er 3 keer anders opgezet maar niets holp. Misschien dat iemand mij met die probleem kan helpen. Ik klok niet over dus misschien dat je zegt gewoon zo laten Oké dan maar ik heb liever een oplossing
2e Probleem.
Als de processor weinig werk moet doen schakelt hij over naar 2ghz en een multiplier van 6x. Ik vind gewoon dat hij zijn werk op 3ghz kan doen ookal hoeft hij niets te doen. Ik heb al in de BIOS zitten zoeken maar niets gevonden. Hopelijk dat iemand hier ook een oplossing voor heeft
Ehm. Overige Hardware:
Moederbord P5k Pro
Graka GTX260
Geheugen 4Gb Crucial Geheugen wat op 400Mhz loopt wat ik nu pas zie... S:
Voeding: Corsair 550 Watt
Ik weet niet of de systeemspecs zin hebben.
Alvast bedankt