Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win98] LimeWire start niet, ook al is het compatibel...

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik draai op een oude laptop Windows 98 (geen SE) en ik krijg LimeWire nogal moeilijk aan de praat.
Ik weet het, het is totaal onverantwoord om op het internet te surfen met Windows 98, maar de beveiligingg zit echt wel goed ;)

Op de LimeWire site staat dat LimeWire 5.1.2 compatibel is met Windows 98, maar ik weet het toch niet...

Dus ik heb eerst een oude versie van Java geïnstalleerd (omdat dat het beste is volgens Sun) en dan LimeWire Setup gedraaid.
Na een hele lange tijd was de setup gedaan, maar als ik LimeWire wilde starten, kwam dit er op:

"LimeWire.exe. Een apparaat dat aangesloten is op het systeem, werkt niet."

En daarna nog een andere error, maar die ken ik niet meer.
Deze melding krijg ik wel vaker bij executables die niet compatibel zijn met Windows 98, dus daarom vermoed ik dat het niet zal werken.

Ik vraag me echter af, of ik niet beter de laatste versie van Java installeer (als die op Win98 werkt) of een oudere setup van LimeWire gebruik. Op dit moment gebruik ik Shareaza (niet de malware, maar de opensource versie) maar die is toch niet super...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

Cyphax

Moderator LNX
En welke versie van Java heb je dan geinstalleerd? Het zou mij verbazen als ze zo'n Limewire (tussendoor: overweeg overigens Frostwire, een wat meer open fork van Limewire) niet voor veel oudere versies gaan compilen. Da's meer moeite dan het waard is.

Aan de andere kant: als je tijdens de setup die melding al krijgt... ik weet niet of die setup in Java is gemaakt. Die melding doet me denken aan een (harde)schijf die niet reageert, maar waar ie wel naar zoekt ofzo.

Saved by the buoyancy of citrus

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Is het een idee om hier Linux op te zetten? Scheelt enorm qua beveiliging en qua beschikbare software (en performance).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Meestal wordt met compatibel met Windows 98, nogal vanzelfsprekend Windows 98 SE bedoeld. Daar zit toch stiekem best wel veel verschil in. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het probleem hem daarin zit. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 17:39
Je zegt dat de beveiliging wel goed zit, wellicht de reden dat limewire niet (goed) werkt ?

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:22:
Ik draai op een oude laptop Windows 98 (geen SE) en ik krijg LimeWire nogal moeilijk aan de praat.
Ik weet het, het is totaal onverantwoord om op het internet te surfen met Windows 98, maar de beveiligingg zit echt wel goed ;)
"geen SE" en "goede beveiliging" zijn 2 enorme uitersten. Ik durf er geld opzetten dat er ondertussen al enkele ongewenste gasten op je OS zitten ;)

Dat gezegd zijnde: Je gaat inderdaad SE nodighebben omdat er anders een zooi dll's ontbreken die je nodighebt.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 17:39
Botnet anyone ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meh.
90% van de malware houdt al geen rekening meer met 9x varianten ;)
Zelfs virusjes en backdoors gaan mee met de tijd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Thanks
Cyphax schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:38:
En welke versie van Java heb je dan geinstalleerd? Het zou mij verbazen als ze zo'n Limewire (tussendoor: overweeg overigens Frostwire, een wat meer open fork van Limewire) niet voor veel oudere versies gaan compilen. Da's meer moeite dan het waard is.

Aan de andere kant: als je tijdens de setup die melding al krijgt... ik weet niet of die setup in Java is gemaakt. Die melding doet me denken aan een (harde)schijf die niet reageert, maar waar ie wel naar zoekt ofzo.
Er staat Java versie 5.0 update 18 op.
Ik geloof dat we met de meest moderne versie op de 6.0 update 13 zitten, dus wat jij zegt kan best...

Zal eens kijken naar FrostWire, bedankt.

De melding komt niet tijdens de setup, want die gaat perfect (buiten dat hij Flash 10 probeert te installeren, welke niet op Windows 98 werkt). Enkel als ik LimeWire (de geïnstalleerde) open, komt die error.
Boudewijn schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:44:
offtopic:
Is het een idee om hier Linux op te zetten? Scheelt enorm qua beveiliging en qua beschikbare software (en performance).
Niet zeuren, er staat Debian op in commandline, in dual boot ;)
--MeAngry-- schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:46:
Meestal wordt met compatibel met Windows 98, nogal vanzelfsprekend Windows 98 SE bedoeld. Daar zit toch stiekem best wel veel verschil in. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het probleem hem daarin zit. :)
Ja, dat dacht ik ook, moest het niet zijn dat er op de LimeWire site staat dat het ook nog Windows 95 ondersteunt :)
Keesk schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:03:
Je zegt dat de beveiliging wel goed zit, wellicht de reden dat limewire niet (goed) werkt ?
Ja, beveiliging zit goed, maar het ligt niet daaraan, want LimeWire start zelfs niet...
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:03:
[...]

"geen SE" en "goede beveiliging" zijn 2 enorme uitersten. Ik durf er geld opzetten dat er ondertussen al enkele ongewenste gasten op je OS zitten ;)

Dat gezegd zijnde: Je gaat inderdaad SE nodighebben omdat er anders een zooi dll's ontbreken die je nodighebt.
Ik durf er veel meer geld op in te zetten van niet ;)
Internettoegang op de laptop gaat via kabel die verbonden is met m'n Windows Server 2008, waar NOD32 op draait. Verder zit er nog het een en ander van firewall bij, die alle poorten dichtgooit die niet nodig zijn, en moest het nodig zijn hang ik er nog wel een packet-sniffer bij, zoals WireShark (op Linux toch).
Haha _/-\o_
alt-92 schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:50:
Meh.
90% van de malware houdt al geen rekening meer met 9x varianten ;)
Zelfs virusjes en backdoors gaan mee met de tijd.
Lol, da's wel grappig :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Boudewijn schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:44:
offtopic:
Mijn idee zou zijn Windows 2000.
Werkt tenminste met NTSC, en waarschijnlijk werkt LimeWire er ook beter op omdat het een NT versie is (net als XP). :)

Onder W98 blijf je keutelen met FAT32... :/

Mijn YouTube Channel

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar ook daar zijn geen security fixes meer voor. Wat is het voordeel van win2k boven Linux?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Boudewijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:08:
Ja maar ook daar zijn geen security fixes meer voor. Wat is het voordeel van win2k boven Linux?
Makkelijker configureerbaar, tenminste als je (zoals ik) totaal geen Linux verleden hebt. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1