Online FTP backup met lokale pre-sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma wat een backup van een lokale map kan maken, naar een FTP server.
Vrij simpel maar één belangrijke eis hieraan is:
- Het moet gebeuren aan de hand van een "changelist" of backup-set.

Je kunt hierbij denken aan een lokaal of remote log (changelist) waarin staat beschreven wat er als laatste gebackupped is en deze lijst wordt dan vergeleken met de lokale te-backuppen-map.

Twee belangrijke voordelen:
1. Voorkoming van veel dataverkeer doordat "pre-synchronisatie" (offline-synchronisatie) lokaal gebeurt.
2. Backup naar FTP servers die geen MFMT of MDTM commando's aankunnen. (het kunnen veranderen van datum attribuut van bestand)

Ik heb zelf veel gestoeid met SyncBackPro (welke MFMT of MDTM commando's kan meesturen), maar ik heb geen FTP server die dit aan kan, daarnaast wil ik de optie dat SyncBackPro de bronbestanden kan aanpassen niet gebruiken.

PS. SyncBackPro is echt een goed programma.

EDIT:
Natuurlijk kan het ook een programma/batch-script zijn die bijvoorbeeld een lokale map volstopt met alleen maar nieuwere bestanden. Vervolgens backupped een simpel online backup programma die map via FTP.

[ Voor 11% gewijzigd door intermusic op 13-04-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 21:01
Check even de reacties op de synctoy post

meuk: SyncToy 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Helaas heeft SyncToy geen FTP mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:22
Waarom kijk je niet eens naar een RSYNC scriptje? Ik weet niet of deze FTP aan kan, maar het werkt wel goed, snel, en doet volgens mij precies wat jij wil.

Rsync for Windows

[ Voor 18% gewijzigd door Rolfie op 14-04-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar CSA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan secondcopy dit niet? In elk geval kun je daarmee lokale mappen synchroniseren, en vervolgens een programma/script draaien. Lijkt me niet al te moeilijk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie tips.
Helaas zit er nog niet iets tussen wat lokaal bekijkt of er in een map iets veranderd of nieuw bijgekomen is en alleen daarvan via internet/ftp een backup maakt.
"Je zou toch denken dat dit een goed idee is en dat ze hier al een programma voor hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb zelf nog even gezocht op google: "backup just the differences ftp less data traffic" en via de eerste link ben ik op het programma SynchronEX gekomen van XellSoft.com
Een ultiem programma die een lokale shadow-copy van de te backuppen map vergelijkt alvorens een FTP connectie op te zetten en de gewijzigde bestanden te uploaden.
Het kost rond de 20 dollar en dat is niets als je kijkt wat het allemaal kan.
Het programma kan command-line worden uitgevoerd (handig voor een geplande taak in windows).
Nu nog een programma die de logfile kan mailen.
Pagina: 1