Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krakend geluid en Slow motion bij Internetfilmpjes

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

De titel zegt het hele verhaal al.
Elke keer als ik op internet een filmpje kijk, of dit nu op youtube is of op een anders site, dat maakt weinig uit, maar na 5 of 10 seconden begint het geluid te kraken en word alles afgespeeld in een soort Slow motion, het maakt niks uit in welke browser ik zit.

Als ik daarintegen een dikke Full HD films afspeel vanaf mijn harde schijf dan heb ik geen enkel probleem.
Dit probleem heb ik sinds kort pas, en het enige wat ik veranderd heb is een Zone Alarm installeren, maar zelfs met dit helemaal uit blijft het probleem nog.

Ik denk dat het iets met codecs oid. is, want ik heb ook net gisteren Tversity geinstalleerd, en de codecs opnieuw geinstalleerd. Maar er staat geen codec logo als ik op internet iets af speel, wat ook zo hoort, dus ik denk niet dat dat het probleem is.

ps. Het is een soort vastloop geluid, en soms doet hij het normaal, en daarna ineens totaal niet meer en lijkt het net of hij vastloopt, iets vooruit gaat, en weer vastloopt, CPU zit dan nog lang niet op 100%

Hardware:
Nvidia 8800GT
E7400

[ Voor 12% gewijzigd door painkill op 13-04-2009 20:00 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Rip eens een filmpje die kraakt van youtube of een andere site en speel het dan eens af op je PC met WMP/winamp oid. Kijk eens of het dan nog kraakt (zou dezelfde codecs) moeten pakken volgens mij.

Is het trouwens alleen bij filmpjes in Flash of ook gewone streams (zoals uitzendinggemist.nl)?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ook bij streams, wat ik wel heb gemerkt is dat hoe hoger de kwaliteit, dus de bandbreedte, hoe meer kraken en slow motion er is.

De video's op www.videocopilot.net bijvoorbeeld gaan met minder dan 1 FPS en er zijn de raarste vervormingen aan het geluid.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Zou goed een internet probleem kunnen zijn dan.

Gebruik je P2P applicaties (Utorrent bijvoorbeeld) op moment dat je een stream bekijkt?
Dat kan namelijk een goed knelpunt zijn.

Als de hele video geladen is, kraakt het dan nog steeds ? (Zo nee, dan internet probleem. als hij goed afspeelt speelt hij vanaf je temp map).

Blijft de video ook bufferen ?

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Heb je een draadloos netwerk verbinding?

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Draadloos ja, op een andere pc, die wel met draad zit heb ik geen probleem.
Na alles uit te hebben gezet is dit nog steeds.

Ook na het volledig laden blijft het.
De internetverbinding is trouwens stabiel, en gaat zelfs draadloos nu met 9 MB/s ;)

Ga het zometeen even met een ander pc proberen die ook draadloos zit, en kijken of mijn xp het nog doet.
Zit nu trouwens op vista, mocht het niet duidelijk zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door painkill op 14-04-2009 13:41 ]

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar ik vond wel handig als dit in een nieuw bericht staat.

Het probleem is namelijk voor 90% zeker mijn Harde Schijf.
Het lampje van de harde schijf is namelijk de hele tijd bezig.
Ook laad Internet heel langzaam, net of hij het maar moeilijk kan krijgen van de HD.
Geheugen zit ook op 86%, terwijl dit normaal rond de 40% zit.
In Task Manager en Resource Manager zit niks wat veel gebruikt.
Maar toch zit ook de HD constant op 3 MB/s

Nu zit ik op XP op dezelfde pc maar een harde schijf, en heb geen enkel probleem, geheugen gebruikt 15%, harde schijf doet niks nu, en nergens meer last van.

Ik weet in ieder geval niet wat het is, cache heb ik net helemaal leeggehaald dus dat kan het ook niet zijn denk ik...

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Kijk eens op de site van de fabrikant van je HDD of ze een tooltje hebben om de status van je HDD te bekijken en evt. te repareren.

Had overigens niet verwacht dat je HDD het probleem zou zijn aangezien HD films afspelen geen probleem geeft. Of speel je deze vanaf een andere fysieke schijf ?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:53:
Kijk eens op de site van de fabrikant van je HDD of ze een tooltje hebben om de status van je HDD te bekijken en evt. te repareren.

Had overigens niet verwacht dat je HDD het probleem zou zijn aangezien HD films afspelen geen probleem geeft. Of speel je deze vanaf een andere fysieke schijf ?
Van een andere Fysieke schijf, was ik even vergeten om te zeggen.

HDtunepro geeft bij health geen problemen, ook de error scan, de lange, geeft geen problemen.

Mijn SNES verzameling!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
painkill schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:55:
[...]

Van een andere Fysieke schijf, was ik even vergeten om te zeggen.

HDtunepro geeft bij health geen problemen, ook de error scan, de lange, geeft geen problemen.
Check anders eens of hij in PIO modus staat, dat kan voor behoorlijke problemen zorgen.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
FezzFest schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:26:
[...]

Check anders eens of hij in PIO modus staat, dat kan voor behoorlijke problemen zorgen.
Ten eerste wat is het, en ten tweede hoe zoek ik dit op?

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
En zo snel als het kwam is het nu ook weer weg...
Nouja, ik heb Zone Alarm verwijderd omdat dat proces steeds bovenaan stond met alles.
Nu dus geen last meer, zal het dan toch Zone Alarm zijn die zelfs als hij uitstaat nog iets doet?

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1