Radio speelt sommige gebrande cd's wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 08:22
Het probleem is dus zo:

Ik was een paar dagen geleden op snoffel (een wandel tocht met de jeugdbeweging) en daar weigerde mijn thuis gebrande cd af te spelen in de radio die we bij hadden. Nu had een vriend ook een gebrande cd bij en die werkte zonder problemen. Ze zijn beiden CD-R alleen mijn cd was van Fujifilm en die van de vriend van een ander merkt dat me even niet meer te binnen schiet, de CD-speler was van Philips.

Zou het kunnen liggen aan de brandsnelheid f heeft dit helemaal geen effect op de leesbaarheid van de cd. Ik heb op het internet al wel wat gevonden maar niks dat me echt kan helpen. (Een gewone radio op baterijen dus, geen hypermoderne hifi-installatie O-) )

Bedankt op voorhand al.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Niet elke -oudere- cd speler slikt/speelt zelfgebrande cd's. Dit kan hier ook het geval zijn.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• robin5210
sjolmers schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:52:
Niet elke -oudere- cd speler slikt/speelt zelfgebrande cd's. Dit kan hier ook het geval zijn.
Je moet goed lezen... Die van een vriend deed het wel en was ook zelf gebrand :( (met alleen slechte muziek)

Verwijderd

de een heeft mp3 en de ander heeft een ander muziek formaat ( .WAV o.i.d) erop staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 19:58 ]

Verwijderd

Hmm.. een (niet-omgebouwde) PS2 slikt soms wel en soms niet zelfgebrande DVD's... Misschien is dat bij jouw cd-speler ook zo.. Dan ligt het aan het programma dat gebruikt is om de CD's te branden..

Bovenstaande reactie kan ook goed mogelijk zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 19:58 ]

• robin5210
Nee hoor zeker WAV met nero 7 gebrand, En aan de brand snelheid ligt het niet?

Verwijderd

.wav ? met nero 7? Je moet audio-cd hebben.. Het zou aan de brandsnelheid kunnen liggen maar die kans is niet erg groot.. Speelt hij wel gewoon als audio-cd af op de computer?

• robin5210
Ja ik heb audio cd gedaan hoor. (was een reactie op plankton123's post) Maar die vriend had het met windows media player gedaan. 8)7 En dat ga ik nu gebruiken... _O-

Fingers Crossed voor morgen

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
probeer eens hetzelfde merk als die vriend van je gebruikt dat kan ook een hoop schelen

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Verwijderd

Heb ik hier ook nog gehad, 2 cd's met dezelfde inhoud 1cd van een bekend merk en 1cd van een goedkoop "merk". Blijkt die goedkope wel te werken en de andere niet in mijn cd speler. Gekopieerde cd's zijn meestal gokken (mijn ervaring is toch zo).

• robin5210
Ik zal het morgen weten. Maar ik weet wel dat die cd van mijn vriend niet van een goedkoop merk was.

Maar ik ga nu bijna slapen, ik moet fit zijn voor morgen.

Bedankt iedereen voor de vele reacties en mogelijke oplossingen.

[ Voor 17% gewijzigd door robin5210 op 13-04-2009 21:40 . Reden: Bedankje er bij geplaatst. ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dit is toch gewoon een bekend probleem. Ja er zijn enorm veel cd spelers die problemen hebben met CDR afspelen. En ja het verschilt nogal per mediacode / merk / brandsnelheid / manier van branden /of ze het wel of niet doen. Ook bij dvd spelers is dit een bekend fenomeen. Zo ben ik zelf aardig aan het puzzelen geweest destijds voor mijn speler om de juiste match te krijgen.
Ook bij auto radio's en vooral autonavigatie is dit een bekend probleem.

Overigens zijn het dan vaak wel wat oudere types, de meeste recente spelers hebben geen problemen met cdr

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

robin5210 schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:54:
[...]

Je moet goed lezen... Die van een vriend deed het wel en was ook zelf gebrand :( (met alleen slechte muziek)
Ik lees goed, bijzonder goed. Heb zelf een oude Philps autoradio met cd-speler, deze vreet ook geen egbrande cd's, deze waren ook nog geen gemeengoed in de tijd dat de radio geproduceerd is.
Deze wil sommige merken cd's wel hebben (platinum gebrand in mijn pioneer op 4x) maar de meeste andere niet.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1