Nu zet ik net mijn recent gekochte Samsung Syncmaster 2443BW aan en tot mijn verbazing tref ik een verticale gele lijn aan in mijn display aan de rechterzijde. Eerst de computer aan en uit; verticale lijn blijft, zelfs in het opstartscherm. Nu heb ik aan de DVI ingang mijn desktop hangen

en aan de VGA aansluiting mijn laptop, dus ik laptop opstarten, maar ook op de laptop geeft mijn display die verticale lijn:

Aan de kabel of de aansluitpoort zal het dus waarschijnlijk niet liggen...
De lijn is volgens mij een pixel breed en geel. Nu geeft naftebakje in "Verticale lijnen op een TFT" aan dat het in het gelinkte topic wellicht de aanstuurIC betreft, maar er is geen beeldmateriaal beschikbaar ter vergelijking? Ik heb hier helaas geen verstand van, maar is dat inderdaad wat op bijgevoegde foto's te zien is? Zo niet, iemand andere ideeën wellicht?
Edit: excuses voor de afmetingen van de afbeeldingen...

en aan de VGA aansluiting mijn laptop, dus ik laptop opstarten, maar ook op de laptop geeft mijn display die verticale lijn:

Aan de kabel of de aansluitpoort zal het dus waarschijnlijk niet liggen...
De lijn is volgens mij een pixel breed en geel. Nu geeft naftebakje in "Verticale lijnen op een TFT" aan dat het in het gelinkte topic wellicht de aanstuurIC betreft, maar er is geen beeldmateriaal beschikbaar ter vergelijking? Ik heb hier helaas geen verstand van, maar is dat inderdaad wat op bijgevoegde foto's te zien is? Zo niet, iemand andere ideeën wellicht?
Edit: excuses voor de afmetingen van de afbeeldingen...
[ Voor 5% gewijzigd door DFKT op 13-04-2009 19:44 ]
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.