Verwijderd

Topicstarter
Help,

Sinds gisteren doet een van onze PC's het niet meer, eergisteren gewoon afgemeld en uitgezet. Dit is geen software fout maar hardware. Als ik het aan zet gebeurt er helemaal niets, geen fan geen beeld niets. Wel brand het lampje van de NumLock van de keyboard, dus er is wel spanning. Na een tijdje probeer ik het weer en de CPU-fan draait nu wel en ik kom zelfs in de BIOS en dan gaat die weer uit. Ik doe vervolgens niets en na een tiental seconden start ie automatisch weer op maar na een paar tellen weer einde oefening.

De hele topic gelezen over Hangen en opstarten troubleshooter de testen gedaan met de voeding (groen/zwart), alles losgekoppeld, BIAS knoopcel losgemaakt. Weer opgestart en na weer een paar seconden dat de CPU koeler draait gaat ie uit. Ik ben zelf nog één keer in de BIOS kunnen komen om de RAID uit te zetten, en na Save and reboot ging ie weer uit :(

Heb de kast opengetrokken en zie dat er aan de koeler is geklungeld door mijn ICT'er in opleiding-schoolgaand jong. 8)7 De koeler zit niet meer vast op de processor !!! @@#&#&#*&#@!OW de hoekpuntjes zitten los? Ik zet de koeler er weer vast op maar heb geen pasta. Maar dat heeft ie pas gedaan nadat ik het probleem kreeg.

Vraag: zou het kunnen zijn dat de processor verbrand is? Lijkt me minder waarschijnlijk omdat de koeler pas los werd gehaald na het probleem. Ik las ook dat iemand een PC aanzetten zonder koeler en dat de boel gewoon opstartte tot Windows, maar zover kom ik niet eens.

Een dag eerder deed ie het nog of zou het een mobo probleem kunnen zijn en hoe zou ik dat kunnen testen?

Alvast bedankt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een AMD Athlon XP brandt door zonder koeler, dus die zal defect zijn.

Maar goed, je vermeldt je specs niet, dus niemand weet welke CPU je hebt.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Tegenwoordig zal een CPU niet meer zo snel doorbranden. Zit vaak een beveiliging op. Of vanuit de CPU zelf of vanuit het Moederbord. Een AMD Athlon XP kon volgens mij door branden maar lag ook aan je moederbord.
Specificaties van je computer zullen al veel helpen om die te geven..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, specs

mobo Asrock 775V88+
video Nvidia AGP 6200
ram Kingston HyperX 2x1GB
cpu Intel P4 2.66 GHz 64bit
os Windows XP Mediacenter
hd Samsung Spinpoint 320 GH SATA

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Je zou even alles los kunnen halen. schoonmaken. Even kijken of bij de CPU de pinnetjes nog goed zijn enzo. Misschien even de draden controleren in de kast. Misschien een vorm van kortsluiting...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
offtopic:
heeft je zoon nog veel te leren, slot op zetten?
:+

ontopic:

Heb inderdaad ook een keer een joetoep filmpje gezien waarbij processoren getest werden met , en dan totaal zonder koeler. kan me inderdaad ook wel iets voor de geest halen dat een oudere amd gewoon begon te rooken als een gek en uitging. ruik je zoiezo brand lucht?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Detecteerd hij soms dat de CPU fan niet draait? (dat draadje los?)

Testen doe je eigenlijk door een goed moederbord te pakken en daar de CPU enzo op uit te proberen.
thijszor schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:35:
Heb inderdaad ook een keer een joetoep filmpje gezien waarbij processoren getest werden met , en dan totaal zonder koeler. kan me inderdaad ook wel iets voor de geest halen dat een oudere amd gewoon begon te rooken als een gek en uitging. ruik je zoiezo brand lucht?
Was in AMD 7 tijdperk. Je dual core 775 processor is daartegen beveiligd. Je kunt ook in je bios de temparturen uitlezen?

[ Voor 60% gewijzigd door leuk_he op 14-04-2009 14:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1