Dvd speler via soundcard naar surroundset?

Pagina: 1
Acties:

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
Beste Mensen,

ik zit er over na te denken om de Logitecht G51 speakerset te kopen. Maar nu heb ik een paar vraagjes. Ik wil zowel mijn dvd speler als pc aan de boxen hangen, maar de G51 set heeft geen digitale ingang. Ik moet sowieso een nieuwe soundcard kopen, omdat mijn huidige geen 5.1 geluid ondersteund. Ik zit te denken aan de Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio. Deze heeft ook een optische ingang. Is het mogelijk om dan mijn dvd speler via een optische kabel aan te sluiten op de soundcard om dan zo het surround geluid van de dvd speler op de boxen te krijgen?

En nog een vraag, ik heb een wat oudere pc, nog zonder pci-express. Kan ik de X-Fi kaart ook aansluiten op een ouderwets pci slot?

Bij voorbaat dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Audio gerelateerde vragen kunnen het beste in AUD.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vimbeor schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:21:
Beste Mensen,

ik zit er over na te denken om de Logitecht G51 speakerset te kopen. Maar nu heb ik een paar vraagjes. Ik wil zowel mijn dvd speler als pc aan de boxen hangen, maar de G51 set heeft geen digitale ingang. Ik moet sowieso een nieuwe soundcard kopen, omdat mijn huidige geen 5.1 geluid ondersteund. Ik zit te denken aan de Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio. Deze heeft ook een optische ingang. Is het mogelijk om dan mijn dvd speler via een optische kabel aan te sluiten op de soundcard om dan zo het surround geluid van de dvd speler op de boxen te krijgen?

En nog een vraag, ik heb een wat oudere pc, nog zonder pci-express. Kan ik de X-Fi kaart ook aansluiten op een ouderwets pci slot?

Bij voorbaat dank!
Nee, volgens mij kan dit niet. Aangezien de optische poort op de X-Fi Xtreme Audio een optische uitgang is.
Het is daarom niet mogelijk om vanuit de dvd-speler een digitaal signaal door te sturen naar de geluidskaart. Oplossing hiervoor is dus een geluidskaart zoeken met een optische ingang.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

en eentje die ook 5.1 als input ondersteund. De meeste zijn volgens mij maar maximaal 2 kanalen input via digitaal.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
Bedankt voor de reacties.
Ik zie nu idd dat er 2 versies zijn van de X-Fi Xtreme Audio. Eentje voor standaard pci zonder optical in, en eentje voor pci express met. Er is blijkbaar wel een extra module voor beschikbaar, maar die is alleen verkrijgbaar via creative als upgradeoptie, en daar is de kaart nogal duur... Maar als ik een souncardd vind met optical in dan kan het dus?
Edit: En ik zie nu pas je reactie Twazerty, dus edit ik deze reply nog ff. Heeft iemand van jullie misschien een suggestie voor een kaart (voor oude pci dus) die niet te duur is en die 5.1 optical in ondersteund?

[ Voor 22% gewijzigd door Vimbeor op 14-04-2009 00:34 ]