Multiple Monitors. DVI-VGA-S-Video

Pagina: 1
Acties:

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10-2025
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje 2 monitors hangen aan me 8600GTje. Met me Main op de DVI, en de second (rechts) op de VGA.
Alleen, nu wil ik me tv op de s-vid aansluiten.

Maar in kan nergens meer dan 2 monitors instellen zover ik weet.
En ik zou dus graag me tv willen aansluiten op me s-video. Doing so, gebeurt er niet veel.
En googlen ernaar heeft ook niet veel geholpen.

Dus, weet iemand of het mogelijk is om 2 monitors + tv aan te sluiten op een 8600GT met behulp van s-video?

Mvg.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:30
Gaat niet. Een videokaart kan maar maximaal twee monitoren hebben, iets met aantal ramdacs of zo. Enige optie is een extra videokaart of zo'n leuk toverdoosje van Matrox :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Andros schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:16:
Gaat niet. Een videokaart kan maar maximaal twee monitoren hebben, iets met aantal ramdacs of zo
Nee, niet of zo ;)
Een ramdac is een DAC, een digital naar analoog convertor. Werd/wordt gebruikt om van je digitale computersignaal een analoog vga of bijvoorbeeld s-video signaal te maken. Als je alleen met digitale schermen (hdmi, dvi, displayport) werkt kun je net zo goed geen ramdac op de videokaart zetten.
Enige optie is een extra videokaart of zo'n leuk toverdoosje van Matrox :)
Ook niet helemaal waar. Je kunt gewoon kaarten kopen die direct 4 of meer schermen aansturen. Zo heb je van ATI de FireMV producten die bijvoorbeeld gebruikt worden bij beurshandelaars die hun hele bureau vol met schermen hebben staan.

Voor de TS zou ik overigens wel een heel simpel extra kaartje willen aanraden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 13-04-2009 19:34 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:30
Mja maar die optie die jij aanhaalt is redelijk prijzig. In 99% van de gevallen gaat dat dus niet op en we gaan de TS niet onnodig verwarren he :)

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:36

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Je kan ook profielen aanmaken bij je videokaart. Ik heb een ATI 4850, waar ik standaard twee schermen op aangesloten heb en daarnaast via s-video mijn televisie.
Mijn eerste profiel bevat mijn twee schermen en mijn tweede profiel bevat mijn hoofdscherm en mijn televisie. Met een klik wissel je van profiel. Je hebt dan wel niet drie schermen tegelijk, maar kan zo wel makkelijk je televisie gebruiken.

iemand iets leuks?