Toon posts:

Draadloze router bedraad koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WL-153, maar door al het beton in huis is de verbinding naar de verdiepingen zeer slecht. Nu wil ik aan deze router bedraad twee wireless routers hangen, zodat ik op beide verdiepingen toch draadloos kan netwerken.
Is dit mogelijk?

Zo ja, Dan wil ik op beide etages een "stopcontact" maken waarin ik een utp kabel kan steken welke dan aan de andere kant met de router wordt verbonden.
1) Kan ik dan tussen het "stopcontact" en de router een standaard utp-kabel gebruiken?
2) Moet ik ergens op letten als ik de kabels tussen mijn huidige WL-153 en de "stopcontacten" aanmaak?
3) kan ik ook ipv een router direct een computer op het "stopcontact" aansluiten?

Lodewijk

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17
Wat bedoel je met een 'stopcontact' ? Een RJ45 doos of een EoP device ?

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03 07:46
DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:24:
Wat bedoel je met een 'stopcontact' ? Een RJ45 doos of een EoP device ?
Een RJ45 doos zoals ook wordt aangegeven.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:24:
1) Kan ik dan tussen het "stopcontact" en de router een standaard utp-kabel gebruiken?
2) Moet ik ergens op letten als ik de kabels tussen mijn huidige WL-153 en de "stopcontacten" aanmaak?
3) kan ik ook ipv een router direct een computer op het "stopcontact" aansluiten?
1) Ja.
2) Nee
3) Ja.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• DukeBox
FreestyleFrl schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:25:
Een RJ45 doos zoals ook wordt aangegeven.
Waar dan ? Als ik het zo lees lijkt het eerder alsof TS een EoP device wil gebruiken.

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:40:
[...]

Waar dan ? Als ik het zo lees lijkt het eerder alsof TS een EoP device wil gebruiken.
Mij was het ook niet heel helder, maar ik denk dat hij deze zin bedoelt.
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:24:
waarin ik een utp kabel kan steken
De term stopcontact is dan wel erg verwarrend.

Een stopcontact bestaat niet, dit is meestal een wandcontactdoos, in sommige gevallen een stalker of oude vriend.

Is het niet mogelijk om op de hoogste verdieping een utp-doos te maken, hier een router op aan te sluiten, en even testen hoe de verbinding is op de middelste verdieping.
Dit zou je zelfs met een tijdelijke kabel kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 18:52 ]

• DukeBox
Dacht dat ie zoiets bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://www.devolo.co.uk/uk_EN/images/siteshow//normal_siteshow_1210851048.jpg
Pagina: 1