Peugeot 206 RD3 Radio MP3 Oplossing

Pagina: 1
Acties:

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 08:56

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Hopelijk staat dit topic op de juiste plaats...

Afgelopen weekend ben ik begonnen met het klaarmaken van mijn "nieuwe" Peugeot 206 Gentry Premium. (Bouwjaar 2002) Helemaal gelukkig met deze aanwinst!
Echter heb ik nog wel een "probleem" met betrekking tot de orginele radio. Ik wil er graag een mp3 mogelijkheid op maken.

Nu heeft Peugeot een prachtoplossing voor de RT3 en RD4 radio's in de vorm van een USB box. Een kastje in je dashboardkastje waar je een I-pod in kan pluggen maar bijvoorbeeld ook een USB stick. Grootste voordeel is natuurlijk dat de extra elektronica geheel uit het zicht is en dus een eventuele I-pod ook in je dashboardkastje kan blijven liggen. (dit even voor hen die ook geïnteresseerd zijn in deze oplossing)
Ik heb deze USB boxen al in meerdere wagens ingebouwd en ik ben er best wel enthousiast over. Daarom zou ik graag een soortgelijk systeem in m'n eigen 206 willen bouwen. Dit omdat ik geen aftermarket radio in ga bouwen terwijl er een orginele radio in zit en een multifunct. display. Dat zou zonde zijn...

Hetgeen wat ik wil is een oplossing als deze of een andere oplossing. Het liefst dus een systeem wat ingebouwd kan worden in het dashboardkastje wat werkt op een USB stick en wat bediend kan worden met de RD3 VDO radio en de radiobediening aan het stuur. Als het onmogelijk is ben ik ook nog wel bereid om een I-Pod aan te schaffen...

Wat ik NIET wil is een systeem via de FM of een systeem wat niet via de radio bediend kan worden!

Nu heb ik al enig speurwerk verricht. Op diverse websites en fora wordt gesproken over een USB box die op een RD3 VDO radio kan. Ook over mensen die de oplossing gebruiken. Ik kom dan terecht op Navishop.nl alwaar deze USB box uitverkocht is...

Nu ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke systemen. Hoe werkt het, wat zijn de voors en tegens? Misschien zijn er ook wel gebruikers van andere oplossingen die hier laaiend enthousiast over zijn. Ook dat zou ik graag weten! Ik hoop ook dat er misschien meer mensen zijn die dit topic interessant vinden waardoor er, door mijn vraag, weer meer mensen geholpen worden!

n.b. Dit topic staat ook op het forum van problemcar. Ik denk echter dat er een heel ander publiek op dit forum kijkt dan op problemcar. Hopelijk is hier iemand met het verlossende antwoord!

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41
Kijk ook eens op www.c5club.nl
Daar zijn onder het subforum electronica al meerdere keren jouw vragen voorbij gekomen!

Bij PSA heb je of een VDO of een Clarion toestel die allen dezelfde problemen (lees specificaties) hebben.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Flexboy schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:03:
Kijk ook eens op www.c5club.nl
Daar zijn onder het subforum electronica al meerdere keren jouw vragen voorbij gekomen!

Bij PSA heb je of een VDO of een Clarion toestel die allen dezelfde problemen (lees specificaties) hebben.
En dan een quote van mijzelf:
Nu heb ik al enig speurwerk verricht. Op diverse websites en fora wordt gesproken over een USB box die op een RD3 VDO radio kan. Ook over mensen die de oplossing gebruiken. Ik kom dan terecht op Navishop.nl alwaar deze USB box uitverkocht is...
Bedankt voor je reactie, maar da's dus het forum wat ik bedoel.

Het probleem zit 'm niet in het toestel, maar meer in welke oplossing het meest geschikt is. En waar het nog verkrijgbaar is...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check hier even: http://www.solisto.de/

Ik weet alleen niet 100% zeker of die ook aan een peug radio passen...da's Harman Kardon wat er in zit toch :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:09:
Check hier even: http://www.solisto.de/

Ik weet alleen niet 100% zeker of die ook aan een peug radio passen...da's Harman Kardon wat er in zit toch :?
VW Blaupunkt en Becker. (die Solisto link)

Mijn radio is een VDO. Je hebt ze ook in een Clarion uitvoering. Bedankt voor het meedenken.
Misschien wel weer een tip voor hen die op zoek zijn naar een dergelijke oplossing voor hun VW (of zustermerk). Daar rijden er immers ook genoeg van.