Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Welkom in het Nokia 6600 slide topic!!!

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8974/titel.tif

Specificaties
Korte beschrijving Nokia 6600 slide:

De Nokia 6600 slide is uitgebracht in Q3 2008 en is een van de toestellen uit de nieuwe "beautiful to use" serie van Nokia. De looks blijven natuurlijk een kwestie van smaak, maar over de zwarte (glossy) RVS behuizing zullen niet veel mensen ontevreden zijn. Verder is het toestel ook compact te noemen. Omdat het een slide toestel is, is het in gesloten stand erg klein en past het precies in je hand. In open stand heeft het toestel een lengte van 93 mm, een breedte van 45 mm en een dikte van 14 mm (Uiteraard zijn de breedte en dikte exact hetzelfde in gesloten stand ;)).

Technisch gezien staat het toestel ook zijn mannetje. De S40v5 interface zorgt ervoor dat, in combinatie met het 2.2 inch scherm, alles netjes in beeld komt. Daarnaast beschikt het toestel over een 3.2 mp camera met flitser zodat ook foto's en filmpjes met gemak kunnen worden gemaakt. Het toestel is ook prima te gebruiken als mp3 speler, alle belangrijke formaten worden ondersteund en een stereo headset wordt meegeleverd.

Volledige specificaties
  • Geniet van een compact en goed geproportioneerd design met gladde oppervlakken, exclusieve materialen en een kwaliteitsvol schuifmechanisme.
  • Maak foto's en neem video's op met de 3,2 megapixelcamera en bewonder het resultaat op het 2,2” TFT QVGA-scherm.
  • Luister onderweg naar je muziek of de radio, met een geïntegreerde multi-standaard muziekspeler en FM-radio.
  • Wissel foto's, video's of andere media uit met USB-on-the-go, Bluetooth of GPRS.
  • Vind overal de weg met Nokia Maps.
  • Hou contact via sms, MMS, e-mail en Nokia Xpress Audio Messaging.
Werkfrequentie
  • GSM quad-band 850/900/1800/1900 MHz
  • WCDMA 850/2100 MHz
Formaat
  • Volume: 55 cc
  • Gewicht: 110 g
  • Lengte: 90 mm
  • Breedte: 45 mm
  • Dikte: 14 mm
Scherm
  • 2,2” TFT QVGA-scherm, 320 x 240 pixels, 16,7 miljoen kleuren
Imaging
  • 3,2 megapixelcamera met 8x digitale zoom
  • Dubbele LED-flash
  • VGA-video-opname tegen 15 fps, en QVGA tegen 30 fps
Gebruikersinterface
  • Series 40
Contextbeheer
  • Persoonlijk informatiebeheer (PIM)
  • Contacten met aanwezigheidsuitbreiding - OMA IMPS
  • Over-The-Air (OTA) aflevering
  • SyncML-gegevenssynchronisatie lokaal en op afstand
Toepassingen
  • Nokia Maps
  • Widsets
  • Mobile Search
  • Yahoo! Go
  • Windows Live
  • Download!
  • Rekenmachine
  • Converter
  • Widsets
  • Wereldklok
  • Yahoo! Go
  • Mijn Nokia telefoonactivering
  • Opera Mini
  • Presenter
Berichtuitwisseling
  • E-mailclient met bijlagen
  • Uitwisseling van audioberichten
  • Instant Messaging (AOL/ICQ/Yahoo/MSN)
  • OMA MMS 1.3, MMS Conformance 3.0, AMR en SMIL
  • Nokia Xpress Audio Messaging: je eigen spraakbericht opnemen en versturen naar compatibele toestellen
Ontspanning
  • Videobeltonen, MP3-beltonen, eAAC+-beltonen, ACC-beltonen en 64-stemmige polyfone beltonen
  • Muziekspeler voor MP3, MP4, AAC, eAAC+ en WMA (MS-Windows Media Audio)
  • 3GPP H.263 afspelen + streamen, H.264 en MPG4
  • FM-radio
Andere toepassingen
  • Tikopdrachten: geluid uitschakelen en oproepen afwijzen of alarmgeluid uitschakelen
  • FOTA (Firmware-update Over-the-Air)
  • Actieve stand-by
Gegevensoverdracht
  • GPRS Klasse B, multi-slot klasse 10
  • EGPRS multi-slot klasse 6 (enkel downlink-ondersteuning)
Connectiviteit
  • Bluetooth 2.0
  • MicroUSB (lader, hoofdtelefoon, gegevensoverdracht)
Surfen
  • WAP 2.0, xHTML-browser via HTTP/TCP/IP stack
  • Java™ MIDP 2.0
  • Macromedia Flash Lite 3.0
  • Opera Mini 4 Browser
Geheugenfuncties
  • Tot 20 MB gebruikersgeheugen
  • 512 MB microSD-kaart
Energiebeheer
  • BL-4U 1000 mAh batterij
  • Tot 4 uur spreektijd
  • Tot 14 dagen stand-by tijd
Inhoud van het verkooppakket
  • Nokia 6600 slide
  • Nokia Batterij BL-4U
  • Nokia Lader AC-8
  • Nokia geheugenkaart MU-28
  • Nokia microUSB datakabel CA-101

Foto's
Voorkant Andere kant Zijkant Kaarten Kaarten

Kaarten Kaarten Kaarten

Reviews
Smape (Veel foto's)
GSM Arena
Cnet UK
Mobile Phones UK

FAQ

[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 13-04-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Topic in the works...

Post alle op- of aanmerkingen, hou er wel rekening mee dat dit mijn eerste topic is wat ik hier bij GSM's start :).

Mochten jullie het trouwens veel vinden lijken op het Nokia 6300 topic van Booster, dan kan dat, want ik heb de indeling daar van afgekeken ;).

[ Voor 150% gewijzigd door Ronwiel op 13-04-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik ben zelf waar heel erg benieuwd naar de duurzaamheid van het slide mechanisme en de letters op de toetsen. Je leest af en toe wel eens dat die letters vervagen doordat het allemaal niet zo lekker slide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heb hem sinds begin december in mijn bezit en hij is al vaak gevallen (van de trap etc). Werkt nog perfect! Ook die slide voelt nog soepel. Nog geen problemen gehad sindsdien.

Had hiervoor een 6300, ook een heel fijn en duurzaam toestel voor mensen die niet te zuinig zijn met hun telefoon.
ronwiel schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:08:
Ik ben zelf waar heel erg benieuwd naar de duurzaamheid van het slide mechanisme en de letters op de toetsen. Je leest af en toe wel eens dat die letters vervagen doordat het allemaal niet zo lekker slide.
Hier heb ik helemaal geen last van!

[ Voor 37% gewijzigd door Jay-v op 15-04-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik vind deze Nokia er zeer strak uitzien :)
Ik heb nu een 3500 classic waar ik een beetje op uitgekeken ben, om de volgende redenen:
- WWW browsing praktisch nutteloos, alleen de interne browser werkt (en dan alleen mobiel.ns.nl) en elke andere app zoals Opera kan geen internettoegangspunt vinden
- E-mailclient heeft geheugen voor 10 berichten en doet enorm moeilijk met IMAP-syncen
- Hele telefoon doet raar als er meer dan 750 smsjes in de inbox staan. Inclusief het herhaaldelijk ontvangen van dezelfde sms'jes en vastlopen tijdens telefoongesprekken of domweg in het menu.
- MediaPlayer is enorm picky als het gaat om VBR-mp3tjes, terwijl je in deze tijd juist gek bent als je nog alles in CBR gaat encoden. Speelt dus van 1 GB aan mp3tjes slechts ca. 240 MB af en de rest slaat hij domweg over. Library systeem werkt sowieso kut ookal is alles netjes getagd.

Nu vraag ik mij dus af of deze 6600 wel een degelijke firmware heeft die niet dit soort half-klare apps bevat en waar je gewoon mee kan internetten (naja met Opera mini dus) en ook muziek mee kan luisteren zonder gedoe. Die 750 smsjes limiet kan ik nog mee leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb een gisteren even in me handen gehad.

Ik moet zeggen dat het allemaal goed aan voelt en dat de telefoon lekker snel reageert. Er zit alleen wat spelling in het midden als de telefoon open is, maar dat zal wel niet anders kunnen door het slide mechanisme.

Daarnaast viel me ook op dat de midden knop wat lastiger in te drukken is dan bij de 6300. Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-08 21:52
Heb deze telefoon vanaf oktober en hij bevalt goed. Het enige probleem is dat ik tijdens het bellen het geluid niet harder krijg. Als er een auto langskomt terwijl ik bel, kan ik echt niets meer verstaan. De luidspreker staat dan op max, en in het profiel staat belvolume ook op max. Is het volgens Nokia de bedoeling dat je speakerphone aanzet ofzo? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Was bij de Nokia 6300 ook al geloof ik, met name de beltoon was dar onverstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-08 21:52
De beltoon is juist zeer luid en zeker goed te verstaan. Alleen het geluid tijdens een gesprek is véél te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whatzert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:37:
De beltoon is juist zeer luid en zeker goed te verstaan. Alleen het geluid tijdens een gesprek is véél te zacht.
Mijn broer heeft de 6600 slide om deze rede afgelopen week geruild voor een 6300, ondanks het volume op de hoogst mogelijke stand stond waren veel gesprekken slecht tot niet te verstaan.

Het slide mechanisme zit inderdaad een beetje speling op, afwachten hoe dat zich houd. De navigatie functionaliteit werkte prima met mijn losse bluetooth gps module, hetzij een beetje traag reageren tijdens het aanpassen van het zoom niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb sinds februari een 6600 slide. Mooi ding, bevalt me goed. Zeker omdat ik hem altijd in mijn broekzak heb vind ik het fijn dat ie zo klein is. Had hiervoor een 6820 (die een stuk dikker is) en daar sleten de gaten van in mijn broeken :X. Ik zie nu wel dat er wat lichte krassen op het scherm komen, maar misschien is dat een kwestie van even een keer schoonmaken, ipv de vette vingers er in 1 veeg van af proberen te vegen met mijn duim. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:57
BreadFan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:50:
Ik heb sinds februari een 6600 slide. Mooi ding, bevalt me goed. Zeker omdat ik hem altijd in mijn broekzak heb vind ik het fijn dat ie zo klein is. Had hiervoor een 6820 (die een stuk dikker is) en daar sleten de gaten van in mijn broeken :X. Ik zie nu wel dat er wat lichte krassen op het scherm komen, maar misschien is dat een kwestie van even een keer schoonmaken, ipv de vette vingers er in 1 veeg van af proberen te vegen met mijn duim. :P
Slaat eigelijk nergens, ( dit bericht zelf verwijderd )

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 13-07-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:43:
[...]
Mijn broer heeft de 6600 slide om deze rede afgelopen week geruild voor een 6300, ondanks het volume op de hoogst mogelijke stand stond waren veel gesprekken slecht tot niet te verstaan.

Het slide mechanisme zit inderdaad een beetje speling op, afwachten hoe dat zich houd. De navigatie functionaliteit werkte prima met mijn losse bluetooth gps module, hetzij een beetje traag reageren tijdens het aanpassen van het zoom niveau.
Heb sinds gisteren ook een 6600 Slide
Deze heeft als ik het toestenbord heb uitgeklapt
een beetje speling, is dit bij jou ook zo, en is het erger geworden :?
Pagina: 1