Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _valeron_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hey,

Tijdje geleden besloten tot n upgrade van mijn huidige systeem.
nieuw mobo, cpu, gpu en ram.

Nu heb ik alles netjes in elkaar gestopt en gedaan.

Maar nu vraag ik mij af, had ik beter mijn C op voorhand geformateerd?
Als ik nu boot met het nieuwe mobo maar met oude windows (oude drivers) op C...

Tips?

Zijvraag:Ik heb alles zoveel mogelijk aangesloten volgens de handleiding, maar dit was mijn eerste keer.

Kabels waar ik minder zeker over ben:

PWR FAN, dit is de fan van men voeding. Ik heb n 3 pin stekkertje gevonden dat van men voeding komt.
Met enkel 2 v/d 3 draadjes. Deze komen overeen met GRND en rotation.
Dit stekkertje past mooi op de PWR FAN op mijn moederbord.
Nu dit lijkt me wel juist te zitten aangezien de fan van men voeding zen power van de voeding haalt en geen bijkomende nodig heeft.

Dan was er nog een kabeltje dat van mijn DVD rom kwam. Daar zat het aangesloten op analog audio, dit heb ik op de 'CD' stekker aangesloten van mijn moederbord. Hierdoor zou ik normaal gezien geluid krijgen van CD_rom's en dergelijke...

Mijn DVD brander en lezer zijn met IDE kabel nr mijn moederbord verbonden. Dit klopt wss.

Mijn (2) harde schijven zijn beide elk apart met n sata kabeltje aangesloten op SATA 1 en SATA 2.
Daarenboven heb ik nog een verloopstuk van mijn voeding (wite stekker) naar een serial ata uitloopstuk. Dit is wss de voeding van mijn HD's.
Ook deze heb ik aangesloten.

Floppy aansluitingen gebruik ik niet en heb ik dus 'over'.

USB en Firewire heb ik aangesloten zoals beschreven in mijn handleiding, dit zal wel geen problemen opleveren dus.

Casefans zijn aangesloten, CPU fan ook.

GPU is heb ik n 6 pin aangesloten die vanuit 2 witte stekkers loopt, maar het aantal kabeltjes voor en na de witte stekkers zijn niet gelijk...

Sorry vr de hele boterham, maar ik had graag wat tips, bevestiging of opmerkingen gekregen.

Alvast bedankt

groeten

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
_valeron_ schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:18:
Hey,
PWR FAN, dit is de fan van men voeding. Ik heb n 3 pin stekkertje gevonden dat van men voeding komt.
Met enkel 2 v/d 3 draadjes. Deze komen overeen met GRND en rotation.
Dit stekkertje past mooi op de PWR FAN op mijn moederbord.
Nu dit lijkt me wel juist te zitten aangezien de fan van men voeding zen power van de voeding haalt en geen bijkomende nodig heeft.
PWR Fan is gewoon een fan header (aansluitpunt) op je moederbord voor een case fan. De fan van je voeding draait uiteraard zonder dat je iets hoeft aan te sluiten. De draadjes welke uit je voeding komen en die je nu hebt aangesloten, dienen volgens mij ergens anders voor. De ventilator van je voeding stuurt zichzelf namelijk aan in verband met oververhitting enzo. Voor de rest alles goed aangesloten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _valeron_
Ok ik heb pc aangestoken en ben in bios geraakt.

Na het instellen van de algemenere opties kan ik verder gaan.

Nu valt de pc in een loop van boot na boot na boot

hij geraakt zonder problemen doorheen de post-testen, maar daarna start hij opnieuw op zonder foutmelding (vr zover ik zag)

Dit ligt wss aan het feit dat de install van windows op mijn vorig systeem gebeurd is met de oude drivers en dergelijke.

Dus als ik nu boot vanaf vista dvd en formateer + nieuwe install doe zal dit opgelost zijn?

In bios heb ik dvd station al als primair boot-medium ingesteld gevolgd door harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verse install is aan te raden ja.

En ik zou de HDD gewoon als eerste in je bootvolgorde instellen en met de bootprompt van je BIOS gaan werken voor die éne keer.
(Bijna elk modern moederbord heeft wel een [prompt for bootdevice] achtige menuoptie namelijk).

Dat voorkomt gelijk dat de installer gaat lopen zeuren omdat de HDD niet als primary bootdevice staat bij het partitioneren - komt soms wel eens voor.

ps: kun je een betere topictitel verzinnen? Geef die dan nog even met een TopicReport (het handje) door, dan wijzigen we dat nog voor je. Je huidige topictitel blinkt nou niet echt uit van welsprekendheid zeg maar ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _valeron_
Ok ik ben nogal een groentje op gebied van formateren en dergelijke..

Bootprompt gebruiken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh :P In Windows 2000 moest je dat nog vanuit CLI doen maar vanaf XP zit die optie bij install DVD er al bij.

Dus vanaf DVD van Vista booten, op een gegeven moment moet je je doelpartitie gaan kiezen.
Dit is de partitie waar je in eerste instantie Vista op had gezet, verwijder deze partitie en maak hem onieuw aan.
Je kunt hem dan gelijk formatteren.

Hier een link naar het plaatje van het schermpje:

http://www.vistax64.com/a...-version-vista-format.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eh, jij snapt ook al niet wat ik bedoel ;)

In de meeste BIOS implementaties van tegenwoordig is er altijd wel een F2 of andere functieknop waarmee je zonder elke keer alles anders te moeten instellen in je BIOS heel snel van bootdevice kunt wisselen.

Dat bedoel ik.
Controleer anders gewoon het boekje/PDF van je moederbord eens.?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1