Hey,
Tijdje geleden besloten tot n upgrade van mijn huidige systeem.
nieuw mobo, cpu, gpu en ram.
Nu heb ik alles netjes in elkaar gestopt en gedaan.
Maar nu vraag ik mij af, had ik beter mijn C op voorhand geformateerd?
Als ik nu boot met het nieuwe mobo maar met oude windows (oude drivers) op C...
Tips?
Zijvraag:Ik heb alles zoveel mogelijk aangesloten volgens de handleiding, maar dit was mijn eerste keer.
Kabels waar ik minder zeker over ben:
PWR FAN, dit is de fan van men voeding. Ik heb n 3 pin stekkertje gevonden dat van men voeding komt.
Met enkel 2 v/d 3 draadjes. Deze komen overeen met GRND en rotation.
Dit stekkertje past mooi op de PWR FAN op mijn moederbord.
Nu dit lijkt me wel juist te zitten aangezien de fan van men voeding zen power van de voeding haalt en geen bijkomende nodig heeft.
Dan was er nog een kabeltje dat van mijn DVD rom kwam. Daar zat het aangesloten op analog audio, dit heb ik op de 'CD' stekker aangesloten van mijn moederbord. Hierdoor zou ik normaal gezien geluid krijgen van CD_rom's en dergelijke...
Mijn DVD brander en lezer zijn met IDE kabel nr mijn moederbord verbonden. Dit klopt wss.
Mijn (2) harde schijven zijn beide elk apart met n sata kabeltje aangesloten op SATA 1 en SATA 2.
Daarenboven heb ik nog een verloopstuk van mijn voeding (wite stekker) naar een serial ata uitloopstuk. Dit is wss de voeding van mijn HD's.
Ook deze heb ik aangesloten.
Floppy aansluitingen gebruik ik niet en heb ik dus 'over'.
USB en Firewire heb ik aangesloten zoals beschreven in mijn handleiding, dit zal wel geen problemen opleveren dus.
Casefans zijn aangesloten, CPU fan ook.
GPU is heb ik n 6 pin aangesloten die vanuit 2 witte stekkers loopt, maar het aantal kabeltjes voor en na de witte stekkers zijn niet gelijk...
Sorry vr de hele boterham, maar ik had graag wat tips, bevestiging of opmerkingen gekregen.
Alvast bedankt
groeten
Bart
Tijdje geleden besloten tot n upgrade van mijn huidige systeem.
nieuw mobo, cpu, gpu en ram.
Nu heb ik alles netjes in elkaar gestopt en gedaan.
Maar nu vraag ik mij af, had ik beter mijn C op voorhand geformateerd?
Als ik nu boot met het nieuwe mobo maar met oude windows (oude drivers) op C...
Tips?
Zijvraag:Ik heb alles zoveel mogelijk aangesloten volgens de handleiding, maar dit was mijn eerste keer.
Kabels waar ik minder zeker over ben:
PWR FAN, dit is de fan van men voeding. Ik heb n 3 pin stekkertje gevonden dat van men voeding komt.
Met enkel 2 v/d 3 draadjes. Deze komen overeen met GRND en rotation.
Dit stekkertje past mooi op de PWR FAN op mijn moederbord.
Nu dit lijkt me wel juist te zitten aangezien de fan van men voeding zen power van de voeding haalt en geen bijkomende nodig heeft.
Dan was er nog een kabeltje dat van mijn DVD rom kwam. Daar zat het aangesloten op analog audio, dit heb ik op de 'CD' stekker aangesloten van mijn moederbord. Hierdoor zou ik normaal gezien geluid krijgen van CD_rom's en dergelijke...
Mijn DVD brander en lezer zijn met IDE kabel nr mijn moederbord verbonden. Dit klopt wss.
Mijn (2) harde schijven zijn beide elk apart met n sata kabeltje aangesloten op SATA 1 en SATA 2.
Daarenboven heb ik nog een verloopstuk van mijn voeding (wite stekker) naar een serial ata uitloopstuk. Dit is wss de voeding van mijn HD's.
Ook deze heb ik aangesloten.
Floppy aansluitingen gebruik ik niet en heb ik dus 'over'.
USB en Firewire heb ik aangesloten zoals beschreven in mijn handleiding, dit zal wel geen problemen opleveren dus.
Casefans zijn aangesloten, CPU fan ook.
GPU is heb ik n 6 pin aangesloten die vanuit 2 witte stekkers loopt, maar het aantal kabeltjes voor en na de witte stekkers zijn niet gelijk...
Sorry vr de hele boterham, maar ik had graag wat tips, bevestiging of opmerkingen gekregen.
Alvast bedankt
groeten
Bart