Toon posts:

Frame opent niet OK in Iexplore, wel in alle andere browsers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een redelijke Noob wat betreft het maken van websites, maar met dreamweaver weet ik meestal nog wel iets te maken. Ik ben nu met een eenvoudige portfoliosite bezig die bestaat uit twee frames: een menuframe en een hoofdframe. Het menu is een navigationbar en de paginas met inhoud moeten dus geopend worden in het hoofdframe.
In Chrome, Opera en Firefox gaat dit allemaal prima, echter als ik in IE 7 of 8 dit doe, wordt er een nieuwe kleine window geopend met de content... Ik heb al (met mijn zeer beperkte kennis) gegoogled naar oplossingen en verschillende dingen uitgeprobeerd: bijv geen navigationbar maar een textlink > zelfde probleem, of een blanco pagina laten openen > nog steeds hetzelfde probleem.

Het rare is dat ik op de manier waarop ik deze site heb gebouwd ik al een drietal andere sites heb gemaakt die het allemaal prima doen.... Het enige verschil wat is dat ik nu op Vista zit ipv XP, maar het lijkt me erg sterk als dat het probleem is (de dreamweaver is nl. precies dezelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
maak je deze site ook met dream weaver?

kan je mss een link geven naar de site (broncode doornemen)?

denk dat het iets is met het target, ken je iets in dream weaver wat daar op slaat? (heb totaal geen ervaring met dream waver...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afgezien dat frames niet meer van deze tijd zijn:
Ik denk dat je in je frameset geen name opgegeven heb, maar een target.
In de A-tags hoor je te refereren naar je target window, niet in de frameset zelf, daar geef je dmv name een frame een naam.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om deze site: www.adabv.eu

En ik weet het: frames zijn uit de tijd, maar tot dusver deden ze prima wat ik wilde.
Dat van dat target klinkt interessant maar ik weet niet zo goed hoe ik daar iets mee kan doen in Dreamweaver, maar ik ga eens opzoek. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij opent Firefox 3.0.8 ook een nieuwe tab, net als IE8 :S

Opera 9.64, Chrome 1.0.154.53 en Safari 4 Public Beta (528.16) openen wel de frame.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10

Nic

Vrij

In je frameset op Wanadoo:

code:
1
<frame src="portfolio.html" marginheight="100" id="hoofdframe" />

je geeft daar wel id="hoofdframe" maar IE heeft ook name="hoofdframe" nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm, dat is raar, hier niet.

Maar niettemin lijkt het nu opgelost, ik heb in de frameset ID verandert in name, en nu opent IE het wel in de correcte frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die reactie was dus voor Icec_old.

Echt heel erg bedankt voor de hulp, ik had er al een halve 2e paasdag op zitten piekeren.....

Maar als frames passe zijn: op welke manier kan ik dan deze website ook maken? (er rekening mee houdend dat ik een webkneus ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3 Schools is een aanrader als je een webkneus bent :)
Hier ben ik ook begonnen, inmiddels heb ik xHTML en CSS aardig onder de knie, nu ben ik iets minder webkneus.

@hieronder: muhaha! }) :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 19:23

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:46:
die reactie was dus voor Icec_old.

Echt heel erg bedankt voor de hulp, ik had er al een halve 2e paasdag op zitten piekeren.....

Maar als frames passe zijn: op welke manier kan ik dan deze website ook maken? (er rekening mee houdend dat ik een webkneus ben)

xhtml, css? http://www.w3schools.com/ :)

Icec_Old have beaten me

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 13-04-2009 15:50 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga daar zeker een kijkje nemen, bedankt voor de tip!
Pagina: 1